Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 7 maj 2007

Jag, en dålig lyssnare?!

Av Lisa - 7 maj 2007 09:57

När mina vänner vill ha någon som lyssnar och ger feed-back är det mej de kontaktar. Jag är jättebra på att ge olika vinklar på saker, stötta och säga vad jag tycker är rätt. Men om någon bara behöver någon som bara lyssnar är jag helt fel att anlita. Visst lyssnar jag, det är inte det som är problemet. Men när jag har lyssnat klart på något kan helt enkelt inte hålla tyst, jag måste säga vad jag tycker. Detta är en brist som jag är helt medveten om. Sen om det är en enbart negativ egenskap vågar jag inte svara på. Men jag tror samtidigt att de jag har valt och som har valt mej till sin närmaste vän, har gjort det p.g.a att jag alltid är villig att disskutera fram till en lösning =)

__________________________________________________

I helgen var jag på kusinträff med min svärfars släkt. Bland de andra gästerna fanns en tjej i min egen ålder som jag har träffat innan. Efter att har frågat mej vad jag "gör nu förtiden osv" säger hon "när ska du börja plugga då?" Mitt svar blev aldrig! Jag blir så extremt irriterad på personer som tror att alla vill ut å resa och sen plugga vidare innan "livet" börjar! Vem har bevis på att universitets studier och asienresor ger ett bättre liv? Man kan vara så gott som färdig utbildad efter gymnasiet och helt nöjd med tillvaron, eller?! Jag är helt nöjd med mitt yrkesval, men visst finns det andra yrken jag är sugen på, men jag vill inte plugga nu(mer än till undersköterska)  och varför skulle jag? 

 
 
Ingen bild

Emelie

11 maj 2007 21:20

Det sista du skrev om att folk alltid ska resa, plugga, "leva livet" osv. Jag trodde jag va ensam på att reta mej på detta:)Detta eviga "det finns alltid nått bättre"
Inte undra på att folk skiljer sig, separerar med detta tryck från andra..
Jag lever i nuet!!
Detta är det bästa bloggen någonsin!!
Tycker om dej!
Kram Emelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards