Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 maj 2007

Av Lisa - 9 maj 2007 10:05

Är en inget större fan av att titta på film, tycker oftast att det är annat som är vikigare att göra.. har liksom inte ro att slänga mej i soffan i två timmar om det finns disk, en bra bok att läsa eller personer att träffa.

Om jag väljer att titta på film är jag dock helt såld på romantiska komedier. Riktigt förutsägbara feelgood filmer med lyckligt slut är att föredra. De engelska tenderar att bli mina favoriter. Har set Notting hill fler gånger än vad jag kan räkna och Love actully har gått varm i x-boxen. Sist såg jag The holiday, en film jag varmt kan rekomendera.

Sambon däremot är ett riktigt filmfreak så därför har jag sett väldigt mycket film under våra år tillsammans. Av de nyaste filmer jag har sett tycker jag The Guardian var över förväntan, se den om ni har möjlighet. 

För att helt gå emot mitt tidigare uttalande om vad jag gillar för filmer måste jag faktiskt erkänna att jag kan se X-men(iallafall ettan och tvåan),alla tre Jurrasic Park och Die hard filmerna hur många gånger som helst.. =)

I dag ska jag ge mej i kast med den senaste Hugh Grant filmen, Music and lyrics...

___________________________________________________

Har hittills under min ledighet hunnit läsa två böcker.

Camilla Läckbergs senaste, Tyskungen var makalöst bra, enligt min mening bättre än den senaste(olycksfåglen). Känns nästan lika bra som bok nummer ett, Isprinsessan.

I går läste jag Ronny Sandahls Vi som aldrig sa hora , köpte den mest för att jag tycker det är extremt imponerande att skriva en roman när man är född 1984, handlingen i boken var inte min stil, allt gick för fort och det var lite för grovt för min smak. Men Ronny har ett fantastiskt språk, orden verkar vara valda med stor omsorg och känslorna bara strömmar från sidorna. 

Har dock inga fler böcker som väntar på mej, får hålla ut till den 30 maj, då kommer den sista av Stieg Larsson, Luftslottet som sprängdes. LÄNGTAR! 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards