Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2007

Av Lisa - 28 juni 2007 10:14

I kväll klockan 22.35 är det äntligen säsongspremiär på den fantastiska serien Love my way på TV4. Har riktigt längtat. :)


Det regnar i dag med så jag funderar på att skjuta på mina "staärenden" till i morron för middag.


Vi har säkert 40 kanaler på vår Tv. Förrutom trean och femman är det bara en jag vill ha, Eurosport! Tror ni vi har den? NEJ! Varken i orginal utbudet från hyresvärden eller genom bredbandet! Lite deppigt! Just nu är det ju Wibeldon. hade varit perfekt att bara ligga i soffan och titta på tennis i dag. Men tyvärr är Eurosport ensamma om rättigheterna. Samma visa varje gång det är sport jag vill se. All konståkning visas också alltid på Eurosport. :(

Dagens i-landsproblem?


Har försökt ringa min löneassistent, inget svar. Såklart!

Har ett samtal till att ta itu med, ska ringa en mäklare, han har hand om inte mindre än två hus jag vill titta på. :) 

Av Lisa - 27 juni 2007 21:09

Brukar som tidigare nämnts fundera på vad jag har ärvt av mina föräldrar, varför jag har blivit jag och beter mej som jag gör.

Har kommit fram till att en del av mina egenskaper är en "tvärtemoteffekt" av något i min uppväxt. Till exempel har min pappa en tendens att hamsta saker å ting, mest matvaror( en sak jag har ärvt från honom :) ) Vilket har resulterat i att det i mina föräldras kylskåp och skafferi alltid har varit en salig röra, eller snarare oorganiserad kaos. Mamma har förvisso försökt städa, men det har varit en evighetsgöra eftersom förråden alltid har fyllts på. På just detta kaos i skåpen har genererat i en "tvärtemoteffekt" hos mej nu när jag har mitt eget hem. Jag städar i skafferi och kylskåp så ofta att jag kan räkna det som en av mina hobbies. :)


Om ni är trogna läsare kan ni konstatera och hålla me om att jag är såld på listor. Skriver dem jämt! Saker jag ska komma i håg och sånt jag ska göra står på små lappar som skräpar överallt hemma hos oss.  Skriver även listor för nöjes skull och för att lära mej saker om mej själv. Som min kära mor har skrivit i en kommentar så kommer "listskrivandet" inte i från henne. Hemma hos dem är det pappa som skriver alla listor, mest inköpslistor och annat som har med matlagning att göra såklart. :)


Vad har jag med ärvt då? Något från mamma? :)


Funderar vidare till en annan gång...  



Av Lisa - 27 juni 2007 20:53

I morron är jag som sagt ledig. Men som vanligt har jag femtioelva grejer jag måste ta i tu med. Har säkert fem ärenden på stan(hoppas det inte spöregnar i morron me). Måste byta Martins present, fixa glasögonen som sitter helt löst, kolla om det finns någon upphängningsanordning till min nya ljuslykta att få tag på för att bara nämna några. Utöver det har jag tvättid mellan två och sex. Hade tänkt laga köttfärspaj till middag och försöka hinna baka pariservåfflor till Stina.

Undrar om det är ett kvinnligt fenomen att vara fullkomligt uppbokad när man har en ledig dag?  Tror inte karlar blir så stressade av att ha "fritid". Ta min sambo som exempel, när han är ledig är han ledig, punkt slut.

Önskar att jag med hade ro att slappna av. 

Komiskt nog misstänker dock att jag har ärvt min"förmåga" att alltid ha tusen bollar i luften av en man, nämligen min kära far. Även han har alltid något han måste göra. :)


Det konstaterandet leder till en annan av mina funderingar, vad har jag ärvt av mina föräldrar?! Är det bara de "negativa" egenskaperna och åkommorna? Eller har jag fått ärva åtminstone en enda av det egenskaper jag beundrar dem för? Spinner vidare på detta  senare. Ska fundera lite först. :)

Av Lisa - 27 juni 2007 19:16

Det verkar inte nog med att jag har en helt psykad katt och dryga kollegor.

Inget verkar vilja gå min väg idag. I eftermiddags när jag var å handlade började det regna, inte något små dugg utan ett riktigt skyfall. Jag ringde Martin som kom å hämtade mej. Men min cykel står fortfarande kvar i stället utanför ica. *suck*  Måste med andra ord ge mej ut å hämta hem den trots att det precis har åskat och det fortfarande är kolsvart i kanterna. :(

Fick dessutom min lönespec. i dag. Har tydligen inte en enda semsterdag längre! Förra månaden hade jag 13 sparade och jag har bara använt två! Var tusen har de tagit vägen? Om jag hade fått dem i pengar borde inte det har synts på lönen? Fick mina obligatoriskt snåla elva tusen, bara! Får jaga min löneassistent i morron, på min lediga dag, igen! Alltid är det nått skit man måste tänka på! Blir galen!

Av Lisa - 27 juni 2007 18:10

Om det är något som gör mej riktigt förbannad så är det när någon säger en ska och gör en annan! Det är så otroligt falskt! Höll på att spricka av ilska på jobbet i dag. Orkar inte gå in på detaljer men "mycket snack och liten verkstad" gör mej vansinning!


I dag fyller Martin år, han har fått ett par knickers(som var för stora), en jättesnygg ljusblå och v-ringad t-shirt och en svart skjorta med kriststreck av mej.

Vi har firat med thaimat och ostkaka. :)


För tillfället hänger katt-skrället på en skör tråd. Han har precis rivit sönder mitt vänstra smalben och foten fullständigt! Kan man medicinera katter mot ADHD?


Ska inte göra något speciellt i kväll annars, Martin är i väg så det blir nog bara att ligga i soffan å lösa lite korsord. :)

Av Lisa - 26 juni 2007 12:09

Eftersom jag ett stort fan av listor var jag bara tvungen att anamma denna som jag hittade hos Dewdrops


Namn: Lisa Arwidsson
Smeknamn: Munget, ball, mini m.fl (stina ligger bakom det flesta)
Födelsedag: 1 juni
Födelseort: Karlskrona
Ögonfärg: grön
Hårfärg: brunt
Pluggar/Jobbar: har just nu semestervik på en demensavdelning.
Familj
: Mamma pia, Pappa Thomas, Syster Stina, Bror Gustav och sambon Martin med familj.


FAVORIT...
Färg: Rosa
Plats: Hemma
Land: Sverige
Spel: TP och Backpacker 3
Drog: Koffein
Film: Love actually och Notting Hill
Djur: Katter, speciellt Rex

Affär: The body shop och H&M

Serie: Desperate housewives och Sex and the city
CD: Savage garden Affrimation
Café: Briggen
Skor: Mina foppa-tofflor såklart!

Internetaktivitet: Blogga!

BRUKAR DU...
Titta på dig själv i spegeln: Javisst, flera gånger om dagen.
Gnälla: Lite för mycket.
Skrika: Ja, när jag blir förbannad.

Sova:  Klart,  så mycket som möjligt!
Ha ångest: Relativt ofta tyvärr.
Skada dig själv med flit: Nej.
Ta mediciner du inte borde ta: Aldrig.
Vilja dö: Nej.

Drömma mardrömmar: Flera gånger i månaden.
Ta droger: Räknas kaffe?!

Försöka vara annorlunda:  I vissa lägen.
Klä dig i svart: Alldeles för ofta.

Gå till kyrkan: Absolut inte, religon är inte min grej.
Gå i skolan: Nix, inte nu längre, kanske till hösten dock.

Lita på folk: När de förtjänar det.

NÄR...
Åt du senast: Klockan halv elva i dag, fil och musli.
Läste du en bok senast: I början av denna månaden.
Var du på konsert senast: Var på Robbi-konsert på Ullevi i juli förra året.

Köpte du något senast: I går, ny mascara och en kalender.

Svor du senast: I går kväll.
Sjöng du senast: I söndagskväll på jobbet, Fritjof och carmencita :)

Klagade du senast: I går kväll.
Är det sommar: När det är tillräckligt varmt för att bada i havet.

VEM...
Saknar du: Britt-Mari

Vill du döda: Ingen  förtjänar att dö i förtid.
Vill du slå:  George W Bush.

Skrek du på sist: Martin
Gjorde dig riktigt glad senast:  Vet inte..?
Fick du sms från senast: Britt-Mari
Ringde dig senast: Svärmor :)


HAR DU...
För många vänner: Inte precis, har rätt få faktiskt.

Förföljelsemani: Nej, inte det minsta.

Färgat håret: Absolut!

Brutit några ben: Aldrig.

Några piercings: Om hål i öronen räknas..?

Några tatueringar: Nej.

Egen dator: Nästan... :)

Gjort bort dig rejält: Javisst!

Komplex: För väldigt mycket.

Stulit någonting: Nått smått för hundra år sen. :)

Lämnat landet: För att åka på semester.

Rymt hemifrån: I nån timme sådär.

Tuttat eld på nåt: Inte mer än vedträn. :)


HUR...
Går du: I hopsjunket å utan nån hållning.

Svarar du i telefonen: Hej, det är Lisa.
Mycket pengar har du: Några hundra just nu, är i akut behov av lön.

Tjänar du pengar: Genom att jobba med gamla.

Bäddar du sängen: Noga!

Ofta diskar du: Flera gånger om dagen.

Ofta städar du: Jämt å ständigt!

Går det på jobbet: Helt okej, börjar komma i gång nu!

Många stör du dig på:Har ingen siffra på det. 

Ofta träffar du din familj: Flera gånger i veckan.

Mycket äter du:Som det flesta andra antar jag. 





Av Lisa - 25 juni 2007 14:07

I dag är jag ledig, skönt värre! Har varit på stan och fikat med Maria(Nej, vi får inte nog av varandras sällskap på jobbet) :)

Vi tog även ett varv i affärerna. Köpte present till Martin, han fyller ju tjugofyra år på onsdag. :) Var tvungen att köpa en ny kalender och en ny mascara också. Dessutom kom vi äntligen i håg att köpa biljetter till konserten på festivalen. Så jag har spenderat en å annan krona i dag  igen. Det är alltid något man behöver köpa. Tur att jag får lön på onsdag. :)


Nu är det nya Hemmets som gäller i nån timme framöver, sen ska jag äntligen få äta min lax :)

Av Lisa - 24 juni 2007 14:13

Sitter i soffan och lyssnar på Sommar, Mark Levengood är värd i dag. Har både skratta å gråtit av hans ord hittills. Tänka om man hade hans målande språk och ordföråd. Vilken lycka!

Att ha förmågan att uttrycka sej i tal och skrift är den personliga egenskap som imponerar allra mest på mej. Det är just därför känner jag mej så ledsen när jag har läst ut en bra skriven bok och imponeras så av politiker.

Att blogga har blivit ett sätt för mej att utveckla mitt eget språk, något som förvisso alltid ha gjort, men aldrig så här offentligt. Har alltid skrivit "insändare" i huvudet och pratat mycket men allt som oftast är det ingen som helt frivilligt har tagit del av allt mitt babbel. Till skillnad från nu, nu är det faktiskt helt upp till er om ni vill läsa och reagera!


Rekomenderar er att lyssna på Sommar varje dag kl.13.05 i P1


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards