Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2007

Av Lisa - 24 juni 2007 12:03

Är helt slut, har börjat jobba klockan sju två dar i rad, vilket jag inte har gjort på sisådär tio månader. Är inte precis van, somnade klockan tio i går kväll. Det jobbigaste med att vända tillbaka från nattarbete är att jag har extremt svårt att sova en hel natt, vaknar en massa gånger å kollar på klockan. Jobbar delad dag i dag så klockan fyra ska jag tillbaka till jobbet.


Är väldigt nöjd med den nya datorn, men vi har inte lagt in mina bildprogram ännu så jag kan inte lägga upp några nya bilder.


I går efter jobbet var vi i Brinkamåla å grillade, var extremt trött men det var trevligt. Hade fem nya halsband med mej hem, plus ett par öronhängen och en tröja. :)



jag fick en jättesnygg ljuslykta av nästan hela personalstyrkan när jag slutade på mitt gamla jobb. Blev väldigt förvånad och glad. :)


 Nu ska jag bara ta det lungt, funderar seriöst på att köpa mej en pizza senare. Orkar inte laga nån mat :)

Av Lisa - 22 juni 2007 10:34

Skriver  nu mitt allra första inlägg på den nya datorn, sittandes i soffan :)

Vi höll på å fixade till klockan var närmre halv ett i natt, byggde Billy, klädde på soffan(känns som en helt annan soffa) och la in program på datorn.


I kväll är det jobb som gäller, känns lite konstigt att bara komma tillbaka efter nästan ett år. Hoppas att jag inte känner mej helt tappad...


Var tvungen å fråga Maria, vilka kläder hon skulle jobba i i kväll, vi har nämligen ett par vita och ett par svarta byxor var, en rosa å en turkos tunika var, rosa "foppa-tofflor" och exakt likadan, ljusblå, namnskylt(dock inte samma namn, såklart). Jag frågade alltså för att vi inte skulle ha samma på oss och inte tvärtom. Hahaha. Vad folk kommer skratta åt oss i sommar, vi kommer ju inte kunna checka av varje gång vi ska jobba i hop så vi inte ser likadana ut. :)

Av Lisa - 21 juni 2007 16:15

I morron börjar jag på mitt nya jobb, startar alltså med att jobba midsommaraftons kväll.. Roligare kan man ha. Fast det ska trots allt bli trevligt att vara tillbaka på "hemmaplan" igen. Ska jobba med Mia me så det blir nog skoj!

I dag har jag stimmat runt för att hinna med en massa innan arbetet kommer i gång. Har varit i fiskaffären bland annat. Det fanns ingen tonfisk som jag var på jakt efter men jag köpte en fin lax-bit. Martin har dess värre råkat ut för ett extremt missöde i Kristianstad så vi hinner inte äta den. :( Han ska nämligen köra till Köpenhamn och hämta sin syster och barnen så fort han kommer hem. 

Har fått avi:n till datorn i dag, och till sofföverdrager som helt plötsligt gick å beställa på Ikea. Hell yeah!


Ska till Mia å dricka kaffe i kväll, funderar på att försöka bygga i hop Billy, som ska stå på platsen som blir tom när datorbordet åker ut! :)


Av Lisa - 21 juni 2007 10:12

Denna månaden har jag haft över tvåhundra besökare.

Det är i sej är jätte kul att så många vill veta vad jag har för mej.

Men jag är lite besviken, kommentarerna är väldigt tunnsådda. Snälla skriv en rad i mellan åt så jag får veta vad ni tycker och vilka som är mina trognaste besökare... Snälla...?

Av Lisa - 20 juni 2007 17:30

Ì morse vaknade jag klockan halv sex att en exremt pustande, bankande och allmänt högljudd sambo. Masade mej ur sängen för att forska reda på vad som låg till grund för det fruktansvärda morgonhumöret. Det visade sej att Rex, kattskrället hade kissat mitt på vårat nya köksbord.

HUR KOMMER EN KATT PÅ ATT GÖRA SÅN SKIT!!!????



Av Lisa - 20 juni 2007 17:18

I går var jag på Ågatan 12, med mina jobbarkompisar och åt upp våra trivselpengar. Kommunen bjöd i vårt fall på  grillad tonfisk med wasabidressing! Mums!

Vi(alltså även jag) delade en flaska rött till maten(dock betald från egen ficka), sen satte vi oss på uteserveringen å tog några öl. Vi hade verkligen riktigt skoj.

Vilket resulterade i värdelös sömn och en jävlig bakfylla för min del. *suck* Alkohol är verkligen inte värt det. Gör verkligen rätt i att hålla mej i från sånt skit!

-------------------------------------------------------

I dag har jag städat ett helt hus åt min svägerska plus familj. Det har stått tomt ett tag så jag och svärmor fick slita i ett par timmar för att utplåna alla spindelbon och hänga upp alla spetsgardiner. :) Det blev mycket rent och snyggt till slut. Men måste tyvärr meddela,dej, Susanne; att din halk-matta till badkaret fick offras :) 

------------------------------------------------------

I kväll blir det fotboll, Ringamåla- Vilshult... :) 

Av Lisa - 20 juni 2007 16:18

Hade himla trevligt i Jönköping. :)

Far-far är extremt dryg och tröttsam dock. Han är aldrig glad! Måste va så trist att vara så nere jämt. Jag och stina fick ta emot väldigt mycket skit för att vi hade handlat "så mycket onödigt". Det ska väl han skita i, det är våra pengar. Eller rättare sagt, var våra pengar. Nu ekar det ganska tomt på kontot nämligen.. :) Shoppade loss ordentligt. :) Hittade bland annat skorna som jag har velat ha väldigt länge, ett par joggingskor för 49 kronor , några tröjorH&M och diverse andra pinaler. Väldigt lyckat! :)



Av Lisa - 17 juni 2007 20:31

Usch vad det är svårt att packa när det är sånt osäkert väder.

Vill ju gärna ha lite snyggare kläder på mej eftersom jag ska synas bland folk. :)
Har ju bara anledning att använda mina nya snygga kläder när jag fikar me mia på stan,så det kan ju va kul att klä upp sej ibland.

Men som sagt, vädret är ju aningens osäkert, får nog stiga upp en stund tidigare i morron bitti å packa då... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards