Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2007

Av Lisa - 12 augusti 2007 11:05

Nu har jag bara en vecka kvar på jobbet... Sen är det väldigt osäkert vad som kommer att hända... Ska skicka in min ansöknings-papper till skolan senast i morgon så har jag åtminstone en back-up plan, om jag kommer in vill säga.


Ska gå å jobba klockan 12, hatar att jobba den turen, eftermiddagen är så dryg! Dessutom kallsvettas jag å mår illa. :( inte alls kul.  

Av Lisa - 10 augusti 2007 14:07

Tvi, vad det är kvavt ute... Det är så äckligt klibbigt. :( Men ändå ingen sol. Typiskt när jag är ledig å allt.

Har varit på stan en runda nu. Hittade lite plock. En cerise baggytröja och ett vitt standardlinne JC, en svart klänningströja Vero moda, och äntligen(!) ett par röda leggingsFamily house! Det var rea både på JC och Family house, och på Vero moda hade jag ett present-kort så jag kom undan billigt. :) Å tur är väl det. Måste spara lite, ska nämligen till Jönköping nästa helg, och med facit i hand från min förra trip dit kommer jag troligtvis spendera en och annan krona där. :)


I kväll spelar Ringamåla match mot Hanö, hade egentligen varit skoj att titta men myggen avskräcker så pass att jag väljer att stanna hemma och umgås lite med min kära syster i stället!



Semester i sommarstugan i Virserum  13-15/7

Av Lisa - 10 augusti 2007 10:42

Frågan är om det var så himla skönt att äntligen få "sova ut"..? Vakande redan vid åtta första gången men somnade om till tio. Har precis ätit frukost och kaffebryggaren är snart klar. :) Känner mej dock lite stressad, ska hinna möta Mia på stan innan hon ska börja jobba.


Har kommit fram till att den lilla kattungen(som är till salu, sa jag det?) ser ut som en liten fluffig uggla. :) Hade varit jättkul med en katteunge, å en riktigt raskatt framför allt. Men jag oroar i hjäl mej för vad Rex kan tänkas hitta på om han blir avunsjuk, eftersom han redan nu när han har all vår uppmärksahet kissar åt höger å vänster bara för att jävlas... :(


Här är min senast tagna outfit-bild, från Martins födelsedagskalas :)


    - Rosa/grön prickig tröja, H&M

    - Vitt baslinne, JC

    - Jeanskjol, Vero moda.

    - Rosa/vit randiga knästrumpor, Gina         Tricot.

     - Vita ballerina, Skopunkten.

    -  Klocka, Guldfynd.

    - Vitt plasthalsband & öronhängen,             Glitter.

Av Lisa - 9 augusti 2007 18:21

Har precis varit inne hos våra grannar, de har tre perser katter. Bl.a en unge på åtta veckor. Den var så söt så det var inte klokt. De såg nästan ut att vara på låssas allihop på nått sätt.

Hur kan man inte bli kär? 

Av Lisa - 9 augusti 2007 15:00

I dag är jag hel slut. :(

Ska bli sååå skönt att äntligen få sova lite i morgon bitti. :)

har inte varit alls kul på jobbet, har verkligen fått känna att jag är vikarie och absolut står utanför gänget! Har fått prata med våran sjutton åriga feriejobbare hela dan, känns inte så kul i längden att hela tiden bli lämnad själv.. :(

I kväll ska pojkarna träna så jag och Maria ska ut å gå lite. Känns som det var evigheter sedan vi träffades utanför jobbet så det ska bli skoj!

Av Lisa - 8 augusti 2007 21:09

Börjar känna mej lite piggare. :)

I går kväll var orkade jag stava trots en hel dag på jobbet. Och i kväll har jag, Stina, Daniel och Martin spelat minigolf. Det var roligt värre. Jag knep andra platsen. :)

Efter minigolfen spelade jag å Stina badminton på gården. Både racketarna och bollen var tyvärr av sämre kvalitet så det blev ingen lång match. :) Hittar det svarta vinbärs-buskar borta vid grillen. Jag älskar det, är så mumsigt. Otroligt att jag har missat dem tidigare. :)


I helgen skulle jag varit ledig, men i söndags jobbade jag extra(idiotiskt, jag vet, men vad gör man?!), satt på akuten med en nittiofemårig tant mellan halv tio och halöv tre. Det var en pärs! Måtte man aldrig bli så dålig att man behöver akutvård(eller vad *piiiiip* man ska kalla det!). Tänk att sitta å väntar i timmar när man mår dåligt, tvi!



I lördags han jag dock med en trip på sjön med föräldrarna.

Var en helt underbar dag!




















Känns duktigt deppigt med jobb just nu dock, omsorgsnämndens förbannade politiker har så gott som enats om att kommunen skall spara in på diverse tjänster och annat för den nätta summan av tjugotvå miljoner kronor. Som jag ser det kan vi i sådana fall lilka gärna återinföra ättestupan, för kvaliten på äldreomsorgen kommer köras i botten. Tänk er att en hel yrkekår som i dagsläget redan går på knäna inte kommer ha en chans att hämta sej mellan sina arbetspass. Och utan vikarier kommer det saknas "nytt blod" och nya moderna arbetssätt. Kan inte kalla det annat än en katastrof och skandal!


Arbetsbristen kan dock innebära något positivt för min egen del. Har nämligen inte mycket andra val än att sätta mej i skolbänken till hösten och äntligen utbilda mej till allas vårt drömyrke(?!?) Undersköterska.

Bättre sent än aldrig heter det väl?
Får verkligen hoppas att det arbetsmarknaden ser bättre ut när jag är färdig i skolan till våren nån gång. Hoppas...



Jag och Maria , min min kan i frågasättas, men det bjuder jag på :)

Av Lisa - 2 augusti 2007 13:12

Är väl medveten om att just nu är min blogg den tråkigaste på hela webben. Har till å med funderat på att slopa den helt. Men det tänker jag inte göra!

Orken och lusten att sitta framför datorn bör återvända tycker jag. Hoppas i allafall det, jag gillar ju min blogg.


Är fortfarande extremt trött och allmänt nerstämd.

Jobbet känns fortfarande som ett ända stort misstag. Fattar inte varför jag alltid fattar så dåliga beslut!? *suck* Det är dock bara två veckor kvar, får se om det blir skola eller ett annat jobb för min del till hösten.


Vi har varit otroligt nära att köpa ett hus, men besiktningen visade en herrans massa fukt så vi bestämde oss för at leta vidare... 


Ser faktiskt fram emot hösten nu, har alltid gillat den årstiden. Höst för mej betyder chans till nystart! Nya projekt och nya drömmar....


Längtar till träningen börjar igen med, att bara få ge järnet å slippa tänka i en timme. Har varit extremt dåligt med motion hela sommaren, dels pga. tröttheten men också pga. det dåliga sommar(?!) vädret. Har nog gått upp nått kilo till å med :(


Hoppas ni inte överger mej helt... Lovar att snart vara tillbaka... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards