Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under november 2007

Av Lisa - 9 november 2007 18:52

Okej, jag erkänner, spara är inte min starka sida.

Det är bara så extremt tråkigt...

Ta denna veckan som exempel, både Ullared och IKEA inom loppet av fem dagar. :P

Härom veckan samma sak, både Växjö och Kristianstad. :)

Slösa? Jag? Javisst! :D 

Av Lisa - 9 november 2007 13:40

Det blev en betydligt längre skoldag än vad jag hade räknat med. Var inte därifrån förrän klockan var närmare tolv.

Fick nästan springa till stan, det var nämligen dax för fredagslunch med Rebbi. Lika trevligt som vanligt, lite dåligt med tid dock :(


Vi fick vårt nya schema i dag, såg inte ut som det var tänkt från början, verkar inte bättre än att jag blit tvungen att lägga både matten och min flexkurs på hyllan ett tag. Vi har fulla dagar, bestående av medicinsk grund, människan socialt/kulturellt och psykologi a. Inte mycket att be för, bara bita i hop å jobba på. På måndag börjar det åtta nya i klassen, hoppas de kan bidra till att jag trivs lite bättre i allafall...


Martin ringde å framförde världens bästa idé för kvällen, vi ska köra till IKEA! :D  

Av Lisa - 8 november 2007 14:37

...thats me! Hittade en ny hos Nina, var självklart tvungen att fylla i mina uppgifter. :D


A is for age: 22

B is for booze of choice: När jag inte är nykterist; Rött vin och Amaretto.

C is for career: Vårdbiträde. Blivade Usk.

D is for your dad's name:Thomas

E is for essential items to bring to a party: God mat!

F is for favourite song at the moment: Pärlor åt svin,Magnus Uggla.

G is for favourite game: TP! :D 

H is for home town: Asarum

I is for instruments you play: Blockflöjt och saxofon.

J is for jam or jelly you like:För sött för min smak.

K is for kids: Mini i magen. :D

L is for living arrangements: Hyresrätt, längtar efter hus, i Asarum!

M is for mother's name: Pia

N is for name of your crush: Martin

O is for overnight hospital stays: Har aldrig hänt.

P is for phobias: Har nog ingen...

Q is for quotes you like: Så gullig nu...

R is for relationship that lasted the longest: mitt nuvarande...

S is for sartorial style: Ke?!

T is for time you wake up: Väldigt olika, beror på dagen. :D

U is for underwear: Hipsters!

V is for vegetables you love: Röd paprika.

W is for weekend plans: Umgänge med familjen

X is for x-rays you've had: 3 stycken, handled och rygg.

Y is for yummy food you make: Potatisgratäng.

Z is for zodiac sign: Tvilling

Å är för åt dem som du vill skicka listan vidare till: Feel free...

Ä är för älsklings trend: Leggings och benvärmare!

Ö är för en önskan just nu: Att tiden skulle gå lite snabbare fram till mars och att drömhuset dyker upp, till et bra pris dessutom.


 

Av Lisa - 8 november 2007 10:18

På måndag ska jag lyssna på minis hjärta igen. Martin har tyvärr ingen möjlighet att följa med.

Så jag ringde mamma å frågade om hon var sugen, tänkte att det kunde vara kul för mor-mor att lyssna på det lilla livet. Det ville hon såklart(om hon kunde). Det visade sej dock att pappa, mor-far också var ledig på måndag. Och han vill klart också höra sitt barn-barn. :)

Så på måndag kommer vi dundra in till barnmorskan hela gänget. De kommer inte tro jag är klok och defenitivt fundera på om jag är redo för egna barn om jag har mamma å pappa i släptåg..

Men vad gör man? Thats me, take it or leave it!



 Familjen.... :D

Av Lisa - 8 november 2007 10:13

Läste att det finns bloggare som lösenords-skyddar sina sidor för att inte "fel" personer skall läsa dem...

Skriver man inte dagbok på internet, vårt mest offentliga rum för att man vill att den skall vara just det, offentlig?

Så känner i allafall jag...

Vad ger mej rätt at anse att somliga av er som läser är "fel"?

Är det inte så att man skriver blogg för att kunna nå ut till så många som möjligt?

Sen vilka som läser eller inte gör det kan väl kvitta? Eller?

Av Lisa - 8 november 2007 09:45

Känner inte alls för att gå tillbaka dit... Hade hellre jobbat på som innan.

Tror att vi bara ska disskutera paktiken och få våra nya scheman, så det blir nog inte så lång dag i allafall. Vi ska förvisso läsa medicinsk grund nu, kan bli ganska intressanet om det blir med en bra lärare. Hoppas vi får reda på betyget i vård och omsorg i morron. Tycker själv att jag förtjänar ett MVG, men det finns en viss risk för att läraren inte tycker det. Har nog sagt emot henne för mycket, tyvärr. Kunde inte låta bli heller, *suck*, jag å min stora trut....

Hoppas innerligt att de nya i klassen som börjar på måndag är en hop trevliga människor, gärna någon jag passar i hop med...  


I kväll hade jag tänkt träna lite, har missat det i flera veckor nu. Får se om det funkar alls, har lite känningar i bäckenet, men det ska gå bra ändå. :) 



Av Lisa - 7 november 2007 21:56

Av Lisa - 7 november 2007 20:18

En ganska gullig, snart 21-årig hotellreceptionist söker en livspartner.

Hennes intressen är att svina på krogen och äta middag hos föräldrarna.

Hon söker en man som har rejält med stake och inte mesar med. Han får heller inte vara romantisk, alltså inga middagar på restaurang eller biobesök! Hon måste få vara i fred stundvis, men hon är samtidigt mycket social. Jobbet kommer alltid i första hand för denna receptionist, men det finns trots allt tid över för att titta på Tv, favoritprogrammet är "Efter tio".


Intresserad?! Kontakta mej omgående!


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards