Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Lisa - 10 januari 2008 18:09

Är personligen inte den mest modemedvetna personen som finns.

Men jag tycker att jag klär mej helt okej i allafall.

Har en lista jag har filat på ett tag... Detta är enligt mej de värsta modemissarna någonsin...


-Miniryggsäck som handväska, somliga, mest de i 40-årsåldern och uppåt har det fortfarande, snälla sluta!!!

-Väst, då menar jag inte västar som tillhör en kostym, utan alla andra hemska varianter.

-Skateskor med för hårt knutna snören, TVI!

-Överdrivet hårt spända skärp i för högt uppdragna byxor, ett misstag som främst män begår.

-För tajta och för korta t-shirts på män som inte inser att de har gått upp et par kilon.

-Knäppt jeansjacka och jeans i samma färg, och helt oilka färger.


Har troligtvis glömt en massa jag har tänkt på innan, men detta räcker gott å väl för nu... Tillbaka till filmen... :)

Av Lisa - 10 januari 2008 17:34

Stina var precis här för att jag skulle hjälpa henne att beställa från H&M.

Det slank ner en jeansklänning och en mjukisdräkt till mej med i shoppingkorgen.

Inte så smart å beställa kläder att ha till sommaren redan nu, men jag chansade lite på storleken, å det bör definitivt inte vara för smått.


Martin är hos sin syster i kväll, så jag är ensam. Ska plugga till provet i morron å kolla på Om en pojke, som jag fick av min lilla far i dag. :)


Av Lisa - 10 januari 2008 15:37

Hade fått en kommentar för att jag i det här inlägget har skrivit att "man kan vara så gott som färdig uptbildad efter gymnasiet".

Har råkat radera kommentaren, men det stod nått i stil med om man trodde det var man dum, å att det i princip skulle vara omöjligt att vara färdigutbildad efter gymnasiet eftersom "det är en lekskola för småbarn" .


Jag vill bara upplysa om att jag känner flera stycken som enbart har läst gymnasiet, har jobb och är nöjda med det. Har till å med två exempel inom min egen familj. Martin, min sambo, målare. Stina, min syster, hotellreceptionist. De är både nöjda och fast anställda på "bara" gymnasie kompetens!

Av Lisa - 10 januari 2008 15:28

Nu är det snart bara en endaste vecka kvar i skolan för min del...

Härligt, för jag orkar verkligen inte mer...


Var på shopping tripp med pappsen i dag på håltimmen. Köpte te bland annat, vägrar nämligen göra det själv, eftersom de som jobbar i teaffären är riktiga kärringar. Men pappa verkar de gilla, för i dag var ett hekto betydligt mer än vad det var i går när jag var där själv... Tack buffi! :)


Köpte rosa kläder till Hanna i dag med, kunde inte låta bli. :)

Klart hon måste ha lite rosa ju. :) 


Längtar om möjligt ännu mer efter vår bebis nu... :) 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards