Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 februari 2008

Av Lisa - 3 februari 2008 17:04

På torsdag klockan 21.00 är han tillbaka,

Per Moberg å Vad blir det för mat!?

ÄNTLIGEN!  

Av Lisa - 3 februari 2008 16:01

Jag ska åka till Asarum i kväll när pojkarna har träning. :)

Pappa jobbar så jag ska prata sönder mamma i ett par timmar. :)


I morron blir det Karlskrona med pappa. Hoppas den där babyboxen inte är slut där med. Ska till barnmorskan med halv tio, pappa hänger troligtvis på dit. Sen kör vi öster ut. Hoppas på att hitta en mjukisdräkt och en amningsbh med. Får se hur mycket the old man orkar gå i affärer(antagligen tröttnar jag först...)  Förhoppningsvis blir det en snabbis till Hasslö när vi ändå är i trakten, beror lite på hur Marina å Hannas dagsform ser ut. :)


Av Lisa - 3 februari 2008 14:17

Inte nått av vad jag hade tänkt göra har jag gjort, förrutom en pytte liten blick på mina anteckningar till provet.

Verkar vara helt underbart ute men jag vet liksom inte vad jag ska hitta på om jag går ut. Orkar ju bara gå hundra meter eller nått, å det känns som att det är för kallt att bara gå å sätta sej nånstans, har ju bara en höstjacka som passar.

Så nu har jag alltså dåligt samvete för att jag inte har gått ut...

Tänk om vi hade haft huset redan, då hade jag kunnat sitta på altanen en stund i allafall.. Vi har ju förvisso en jättefin balkong, men det är inte inredd så här års...


Nu är Martin å Gurri å hämtar mat, sen är det Offside dags, fattar inte att de orkar se den filmen så gott som varje gång dom träffas... har en känsla av att det kommer blir ett å annat inlägg från min sida de närmsta timmarna. Så bra tycker jag nämligen inte Offside är...


Fortsätt å kommentera, det är så kul å läsa, speciellt eftersom no är så snälla mot mej. :)

Av Lisa - 3 februari 2008 11:21

Det blir tredje dagen denna veckan vi äter skräpmat, så jag fattar att det kanske inte så konstigt att jag har gått upp 17 kilo. Bebisen och allt annat som befinner sej inne i magen kanske kan beskyllas för högst 5 av dem. Resten beror på brist på motion(har inte kunnat rör mej vettigt sen innan jul) och urusel kosthålling.

Det är inte själva matlagningen i sej som är problemet, det är snarare lite av en hobby, men jag klarar inte av att handla. Visst, vi hjälps åt, handlar på kvällarna å så numera, men framförhållingen är kass.

Har alltid varit värdelös på att bestämma middag flera dagar i för väg. Å med tanke på att jag fortfarande mår illa av fisk är vi extremt begränsade...


Längtar till mini har fötts, å hoppas att jag relativt fort ska kunna få ordning på det här... Vantrivs så extremt mycket med att va tjock... :(



Av Lisa - 3 februari 2008 10:50

Tydligen ska lillebror dyka upp vid två tiden. Han å Martin ska äta kebabpizza från Köpmanngården(familjestorlek) å kolla på offside.

Jag ska försöka plugga till mitt prov på tisdag och äta kebabtallrikfrån marinan troligtvis, gillar inte köpmannpizza så värst mycket, den är för slibbig för mej..


Nu när städningen är klar funderar vi på att köra på en liten trip, jag hade gärna velat ut å gå i den "riktiga" naturen, men jag vet inte om kroppen orkar.

Kanske kör till Jem & Fix å spanar på golv till vår gillestuga, men risken är ju ganska stor att om skulle gilla något så finns det väl inte sen när vi väl ska köpa golv. Får se hur det blir, orkar inte sitta här hemma bara, solen bränner in(nej, vi har ingen perienn i vardagsrummet) och grannarna stökar som vanligt. Dessutom verkar mannen min redan av rastlös...


Längtar till sommaren, längtar efter havets tyngdlöshet och min tidigare bikinikropp...  


Av Lisa - 3 februari 2008 10:29

I dag hade vi tänkt sova lite längre, det är ju trots allt söndag.

Rex hade tydligen bestämt tvärtom, så han har håll oss vakna sen klockan sju...

Så vi gick upp runt nio, har hunnit äta frukost å flyger Martin runt med dammsugaren i högsta hugg. Ska bli skönt å få det lite fräscht. Fast jag håller med honom om att det är inte kul å städa när man vet att man(förrvisso inom en avlägsen framtid) ska flytta i från det här skit stället.

Lägenheten är det egentligen inget större fel på, bara badrummet och ugnen är under all kritik. Sen är det för trångt, har en klädkammare, och där ser man inte golvet eftersom allt, å då menar jag allt som inte är passar att ha framme trängs där inne i hop med våra kläder och skor.

Jag kan ärligt säga att jag inte har en aning om hur många eller vilka skor som gömmer sej där inne bakom strykbrädan och alla pantflaskor, det är alldelses för fullproppat för att kolla ens...

Det är även för trångt att ha en katt här, är så lack på den förbannade sanden som sprids till varje rum på en halvtimme efter dammsugaren har varit framme...

Rent blir det nu i allafall... Å som sagt, i en avlägsen framtid står ett hus å väntar på oss... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards