Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 3 februari 2008

Får skylla mej själv lite...

Av Lisa - 3 februari 2008 11:21

Det blir tredje dagen denna veckan vi äter skräpmat, så jag fattar att det kanske inte så konstigt att jag har gått upp 17 kilo. Bebisen och allt annat som befinner sej inne i magen kanske kan beskyllas för högst 5 av dem. Resten beror på brist på motion(har inte kunnat rör mej vettigt sen innan jul) och urusel kosthålling.

Det är inte själva matlagningen i sej som är problemet, det är snarare lite av en hobby, men jag klarar inte av att handla. Visst, vi hjälps åt, handlar på kvällarna å så numera, men framförhållingen är kass.

Har alltid varit värdelös på att bestämma middag flera dagar i för väg. Å med tanke på att jag fortfarande mår illa av fisk är vi extremt begränsade...


Längtar till mini har fötts, å hoppas att jag relativt fort ska kunna få ordning på det här... Vantrivs så extremt mycket med att va tjock... :(



 
 
Ingen bild

ida

3 februari 2008 12:54

tycker inte alls du är tjock, utan jätte fint gravid!
Vi är oxå skit dåliga på att planera våra måltider. Ännu värre är det ju nu när jag inte äter direkt då blir det inte någon ordning alls. Turen i det hela är väl ändå att jag inte alls gillar skräpmat längre :-D hoppas det håller i sig! Gjorde ju inte det med Wictor utan när han var född var jag som de flesta gravida är, sugen på allt onyttigt!!!
Man har inte tiden att stå och laga mat då!
kram

 
Sofie

Sofie

3 februari 2008 13:05

Lisa, jag tycker att när man är gravid får man äta precis hur mycket man vill av allt det onyttiga man vill ha! Och detta UTAN något som helst dåligt samvete. Så passa på nu medan du har chansen för sedan blir det hårdträning kan jag tänka mig :)

http://sofie-the-blogg

 
Ingen bild

Jajja

3 februari 2008 18:20

Jag säger som de andra sagt.Passa på att äta nu :) Du är säkert som jag, en person som samlar på sig mycket vätska vid graviditet. Jag har gått upp 22 kilo!!!! Här blir det verkligen hårdträning efteråt. Vi får hjälpas åt och promenera mycket. Nu blev jag sugen på godis :) du ser!! :)

 
Ingen bild

Millis

6 februari 2008 13:14

Du är inte tjock!Du ser helt normal ut.Fint gravid.
Jag gick upp över 20 kg och jag var ju betydligt större än dig kan jag ju upplysa dig om;)
Men det där går bort sen..njuuuuut bara nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards