Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 februari 2008

Av Lisa - 6 februari 2008 20:27

Vad tycker ni om det flickor?

Är det nått å lägga pengar på?

Kan man lika gärna ha en vanlig kudde?


Martin har hittat väskan, den låg i förrådet. Frågan är bara var jag ska förvara den när den är packad? Kan nämligen inte ha väskor stående på golvet, Rex har den extremt dålga ovanan att kissa i dem då. Martins träningsväska har till å med lyckats kissa på balanserande ovan på toastolen.

Det får blir att trycka in den gardroben med, å vad trångt!

Har köpt miniflaskor med schampo, duschcreme, balsam och bodylotion på apoteket i dag, då slipper det ta så stor plats i väska i allafall... Måste nog gå tillbaka här i bloggen å kolla vad det var  som skulle med.. :)

Av Lisa - 6 februari 2008 19:40

Nästan varje kväll(speciellt på helgerna) börjar jag göra mej redo för sängen innan Martin.

När jag har gjort mina rutiner å ligger i sängen brukar Martin(som ABSOLUT inte skulle lägga sej när jag ville det) att det nog börjar bli dags för honom att krypa ner. Då börjar han med sina kvällsrutiner, mata rex och tömma kattlådan. Jag somnar ju inte under den tiden utan ligger med lampan tänd å väntar. När Martin har lagt sej kanske vi pratar lite å sen tystar Martin å slutar svara mej, då säger jag gonatt. Eftersom han sover. Så gott som varje gång jag gör det får jag svaret: va, ska du sova nu? det ska inte jag, jag är inte så trött... Varpå det går nån minut sen snarkar han igen. Då försöker jag igen, martin, du sover så nu säger jag gonatt till dej. Han svarar, det gör jag inte, jag är vaken! Då frågar jag vad jag sa senast, å varför han inte svarar. Självklart har han inget bra svar eftersom han inte har lyssnat utan faktiskt sovit en bra stund. han insisterar på att jag ska upprepa det sista jag sa så han kan svara, men somnar igen, medan jag pratar. Ibland ger jag upp här å skiter i att säga gonatt fler gånger, men eftersom detta är en återkommande rutin kan jag även bli förbannad å ryta till. Då försöker han lådsas att han är med i samtalet å svarar nått helt uppåt väggarna. :) Har även försökt vänta ut honom, genom att inte säga gonatt utan bara va tyst å vänta på att han ska inse när han är så trött att han håller på å somna, men det slutar alltid med han somnar ifrån mej helt, å då kan inte jag somna eftersom jag faktiskt vill säga gonatt till honom.... Kärlek... :)
 

Av Lisa - 6 februari 2008 19:30

Tänkte att jag skulle hämta upp en väska som jag hade tänkt ha som bb-väska i från förrådet i källaren för en stund sedan.

Bara ett litet problem, den var inte där!!!

Fattar inte vad den har blvit av nu, har försökt leta i den sprängfyllda klädkammaren med, men där är den inte heller. Det är ju fan, när man behöver nått å det borta helt plötsligt! Får väl ner å rafsa runt lite till, eller får jag se om det finns nån annan väska som kan passa. 


Inte nog med det, men en av mina spotlights som sitter på bokhyllan har lagt av, fattar inte hur man ska kunna bya glödlampa på den, den går liksom inte å öppna! Verkar som att de har utgått ur ikeas sortiment med, hittar den inte hemsidan i allafall... Pallar inte med sånt här!


Sen visade det sej att det var fotboll på trean, allstå inget sjukhuset i dag. :( trist! Älskar att kolla på sport, men fotboll är undantaget, det är inte min grej. Självklart är det typ den enda sport Martin vill se..  


Nu har jag ätit min efterlängtade semla i allafall, den var god, men teet jag drack till var nästan godare. :)

Av Lisa - 6 februari 2008 15:47

Behöver ha en bekväm plats å amma på, kan denna funka kanske?

Vår soffa är så låg i ryggen så man får ont i nacken av att sitta där(okej, dåligt impulsköp, helt å hållet mitt fel)

Kan ju ha den i minis rum i huset sen... Å trycka in den vardagsrummet här fram tills vi flyttar...Som idé...?

Av Lisa - 6 februari 2008 15:32

Har hittat en ny favorit på senaste Uggla-skiva...

Du och jag mot hela världen... :)

Av Lisa - 6 februari 2008 15:08

I dag är jag med i Commersen, på sista sidan.

Men enligt dem heter jag något annat å jobbar som frisör. Tröttsamt, speciellt med tanke på att det var tackvare mej som det kunde bli några bilder i tidningen alls. Ingen journalist ville komma men jag hade ju min kamera med mej som vanligt... Ja, ja, så mycket fick man för det!


Hörrni girls, jag menar inget illa med mina attacker på stora kupor, det gäller enbart mej själv, kommer liksom som en chock att det överhuvudtaget finns e-kupor för mej som alltid har hållt mej kring 75b... :) 

Av Lisa - 6 februari 2008 14:23

jag vill börja med att säga tack, hade hur många kommentarer som helst nu när jag loggade in! ni är verkligen toppen! känner hur min blogglust växer! :)


Jaha, utflykten ja. Den blev betydligt längre och dyrare än vad som var tanken...

Pappas tilltänkta present stod inte att finna nånstans, så det fick bli ett dyrare alternativ, tre gånger dyrare till å med... Men men, det är han värd lilla pappsen. :)

Salamin var slut på hemköp å eftersom jag har varit sugen på det ett par dagar nu så gick jag hem å hämtade bilen å körde till Ica i Asarum. Den var nästan slut där med, men några skiver kunde de kreta fram till mej, tack å lov. Trots att vi handlade för fyra hundra i förgår kom jag upp i de summorna i dag igen. Vi kommer nog bliruinerade när mini börjar äta också om vårt matkonto alltid ska ligga på den här nivån. :)

Det blev iallafall en grillad kyckling, en hel del frukt och räkor som får utgöra dagens middag.

Å semlor har jag med köpt, träffade Marina å Hanna på Hamrins, den lilla donnan sov så snällt i sin vagn, tyvärr... :( 


Har alltså rännt om kring med mina 20 extra kilon i nån timme. Svettas som en gris gör jag å när jag stod i kön på ica fick jag nått konstigt blodsocker fall och säkert blodtrycksfall samtidigt, vilket resulterade i ännu mer svettningar(hade dock inte ens jacka på mej, den dumpade jag i bilen) och ett impulsköp av tre-för-tio chokladbitar, det hjälpte lite grand i allafall...


Nu ska jag äta lite macka och salami. :) 

Av Lisa - 6 februari 2008 12:25

Har suttit här en bra stund nu å skrivit som en besatt.

Kaffet i koppen jämt han till å med bli kallt. Pausade med andra ord inte ens för att ta mej en liten slurk i mellan åt. Riktigt roligt när det bara flyter på. Har skickat in en uppgift och samlat fakta å sammanställt den till nästa. Har inte så många uppgifter kvar i kursen. Tror att jag har hajjat vad som förväntas för att nå de lite högre betygen nu med. :) Kan ju alltid hoppas.


Nu tänkte jag lyfta på min minst sagt tunga kropp å bege mej upp på stan en runda. Pappas present är syftet med tripen, men jag är sugen på grönpeppar salami med så jag går troligtvis en sväng på hemköp också. Dessutom måste jag ha en semla innan jag blir galen av suget. :) Det får väl bli på hamrins, orkar inte gå längre troligtvis. Pust, det kommer ta en stund det här, min gångfart är ytterst sparsam nuförtiden. Men men, jag har inte precis bråttom :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards