Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 februari 2008

Av Lisa - 10 februari 2008 19:57

Känner mej som sagt inte alls som vanligt...

Har inte precis några värkar eller så, men jag är yr och mår illa.

Om det inte hade varit så att jag hade känt av mini(sparkar på som vanligt) så hade jag varit riktigt orolig...

Det kan ju va så att jag börjar bli sjuk bara, helt vanligt sjuk...?

Men ja, har jag inte blivit normal i morron kanske man skulle åka till barnmorskan å ta ett blodtryck åtminstone.

Nått är det som händer i kroppen i allafall...

Kanske bara sitter i huvudet?

Eller är det min kropp som tänker tvinga mej att vila å lugna ner mej lite, vad vet jag...?

Lite nervös...


Magen denna veckan...(v.37)

Av Lisa - 10 februari 2008 19:07

Martin tränar som vanligt klockan åtta. Jag ska bara ligga i soffan å svälla tänkte jag. Ska se En annan del av Köping kl. 20.30 .

Är om möjligt ännu mer svullen nu, ringarna går inte å rubba å fötterna är tunga som bly. Svettas gör jag med, å stinker bacon, är i akut behov av en dusch med andra ord, men jag orkar inte nu.


Har packat ner det jag kan å har hemma i bb-väskan, måste köpa en bh till känns det som. Å sen är de ju en hel del grejer jag använder dagligen som ska med, så de får ju vänta... 


Kroppkakorna var toppen, jag åt hela tre stycken. :)  Gjorde tio stycken allt som allt så det blir några till lunch i morron med. :)

Av Lisa - 10 februari 2008 18:48

Ni är så himla gulliga allihopa! :)

Jag blir så lycklig när ni skriver. :)

Är så tacksam att ni tar mej på allvar och tycker att mitt liv, dvs. denna bloggen är så underhållande!

TACK! 

Av Lisa - 10 februari 2008 18:22


Satt på altanen i kanske 5 minuter, sen var jag rastlös å började asa grenar. Har lite ont i kroppen nu, men knappast värre än vanligt. Det var så himla härligt att bara vara ute. :) 

Av Lisa - 10 februari 2008 11:18

...till bebisen, ska jag packa ner det?

eller räcker det med filt på hemvägen från bb?


Nu ska jag åka till mamma å pappa, de ska fälla en björk å jag ska sitta på altanen å titta på... :) Snart(eller snarare senare) har jag en egen trädgård...


SÖTNOSARNA! :)

Av Lisa - 10 februari 2008 11:00

Inte ut på krogen allstå, utan ut, utomhus.

I går innan vi körde till Asarum gick vi bort till konstgräsplanen vid Österslättsskolan, Martins jobbarkompis spelade å vi tänkte se hans match. Det var så härligt väder, solen sken om jag frös inte det minsta, trots att jag bara har en höstjacka och stod helt stilla. Vi stannade å såg två matcher, just för att det var så härligt ute.


F örrutom allt annat jag gnäller om dagarna i ända saknar jag verkligen att kunna röra mej normalt, träna eller bara ta en promenad, i skogen eller vid havet. Längtar till jag har blivit någorlunda mobilserad efter min förlossning så jag å min lilla mini kan komma ut lite. :) Ska nog investera i regnkläder till å med, känner att det börjar bli dags. :)


---------------------------------------------------

Har letat igenom hela Haléns hemsida efter ett telefonnummer till kundtjänst. Det visade sej vara dött lopp, man kan bara maila in sina frågor. Synd, är nämligen bra sugen på att skälla på någon inom organisationen. Vi har fortfarande inte fått våra grejer. Enligt odersedeln skulle det leveraras i slutet av januari, så nu är det verkligen på tiden!


------------------------------------------------------------

I dag ska jag faktiskt packa den där bb-väskan. Inte för att jag tror att det händer mej(är ju som ni vet inställd på tvärtom) så kan man ju faktiskt föda tidigare än utsatt datum. Eftersom jag känner mej så märklig i kroppen vågar jag inte chansa. Känns bättre att det lite förberett i allafall....


Blir lite tröttsam med skolan om mini bestämmer sej för att komma tidigare dock, har nämligen å göra månaden ut. Fast som det känns just nu, så orkar jag verkligen inte lägga energi på det. Jag skickar in uppgifterna, men någon känsla finns det inte bakom. Om det sen innebär ett *piiiiip* G, som jag kommer ångra senare så får det va så, jag har orkat hålla högsta tempo hela graviditeten, men nu går det inte längre... :(


Heeela sanningen....

Av Lisa - 10 februari 2008 09:30

Innan sommaren, allstå innan jag blev gravid var jag en som i princip

så fort jag var innan för dörren slängde av mej bh. Det beteendet har succesivit försvunnit. I början till å med innan jag själv insåg hur det låg till hade jag så ont i brösten att minsta lilla tyngdlag orskade en hemsk smärta, så jag hade inga andra val än att ha bh på mej jämt, även hemma. Men då funkade med mina vanliga, mjuka kärring varianter utan byglar(väldigt bra köp:)) Men hux flux kunde jag inte ha dem längre, deras så gott som obefintliga "stöd" räckte inte till å axelbanden skavde i axlarna. Då rotade jag fram den gamla stackaren jag har nästan har haft dygnet runt hela hösten. Den som tillslut var så söndertvättad att den knakade. 

Nu har jag inte ont längre men tyngdlagen gör fortfarande sitt. Magen sitter dessutom så högt upp att det uppstår en krock, även med bh.

Å vad jag har förstått kommer det bli värre(med tanke på storleken på amningsbh...!?) Frågan är om det kommer vara bh-krav resten av mitt liv eller vad händer sen?

När man ammat färdigt å får de där berömda taxöronen som bara består av skinn... Kan man dumpa bh:n igen då eller fyller den en ännu viktigare funktion då? :)

Av Lisa - 10 februari 2008 09:01

Tror det är första gången någonsin(förrutom när jag har jobbat) som jag har stigit upp före Martin.

Kunde inte sova mer nu. Har haft en helvetes morron med Rex, han har stimmat mellan halv fem å halv sju. Så nu hänger han löst, igen...


Jag mådde så dåligt i går kväll att jag orkade inte sitta uppe, är lite mindre svullen i dag, men jag känner mej väldigt konstig.


Ska väl inte precis hitta på något särskilt i dag, Martin ska till Brinkamåla. Det blir väl bara att jag gör min efterlängtade kroppkakor. :) Kanske ska börja läsa en bok till skolan också. Har en hemma om cancer, som jag förvisso har läst innan, men jag kommer inte i håg något av den...


I går kollade vi alltså på melodifestivalen, inte mitt val, men alla andra vill se det. Å till min fasa och förskräckelse var Christer Sjögren nästan värre än jag befarat, men gick trots det direkt till Globen, vad är vi på väg?! :(

Som det gamla fame factory-fan jag är tycket jag Michael Michailoff var värd en globenplats, men han gick inte ens vidare till andra chansen, sorgligt nog, gillade den låten. :(


Hungrig är jag, å har varit så i ett par timmar, men jag vill ju vänta på han mannen inne i sängen. Märkligt om han har somnat om.. :) Jag får väl vackert sitta här en stund till å svälta. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards