Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 12 februari 2008

Av Lisa - 12 februari 2008 21:52

Har spenderat drygt tre timmar av den här tisdagskvällen med att lösa korsord i ett undersökningsrum på förlossningen. Det var värsta väntetiden tydligen, men dom var hur gulliga som helst. Å som tur var lydde vi Idas råd å köpte med oss en hel del snacks... :) Det blev riktigt mysigt tillslut, såhär mycket kvalitetstid utan någon tv har vi knappast haft på många veckor. :)

Proverna var utan anmärkning allihopa, toppenskönt. Bebisen mår hur bra som helst. Hade inte ens några sammandragningar, som jag haft hela dagen.

Men jag mår ju tyvärr fortfarande kasst.. :( 

Inte mycket annat att göra än å vila nu, å hoppas att yrseln och tröttheten går över fort.


Härligt å veta att ni tänker å hejar på mej, tack flickor. :) 


Nu ska jag krypa till kojs, å hoppas att i morron blir en bättre dag...


KRAM! 

Av Lisa - 12 februari 2008 15:32

Nu är jag hemma från barnmorskebesöket... Alla värden såg bra ut, men jag mår fortfarande skit så det blir Karlskrona å förlossningen frö säkerhets skull..

Vi kör när Martin har kommit hem.

Så nu sitter jag här å gråter, gråter för att jag inte är beredd, för att jag inte vill vara i vägen å för att jag inte vet vad det är... Men också för att det känns så onödigt å för att jag är precis livrädd...

Hur ska jag kunna veta vad som är förvärkar, jag har aldrig fött barn innan... :( jag har ont, å det är något som inte stämmer, det är det ända jag kan säga med säkerhet.

Hoppas att vi är tillbaka hemma i kväll, troligtvis kan de inte säga eller gör mer där borta...

Av Lisa - 12 februari 2008 13:18

... det är att vänta...

Kommer känna mej så himla dum när jag väl är där med. Men vad fan, man måste väl tuffa till sej antar jag...

Nu har jag riktigt ont i magen, om det beror på att jag har spänt mej eller på nått annat vågar jag inte svara på...

Båda mammorna, alltså min å martins har ringt å kollat läget nu. Jobbigt att oroa andra, både dem å er som läser här.

Jag hade lovat mej själv att jag inte skulle bli så här stimmig, men det håller inte när det handlar om fler än mej. Nu gäller det mini, och Martin med för den delen...


En annan ska jag hade lovat mej själv, och som jag nog har brutit nu är att bli en sån där jobbig gravid, som bara ältar allt. Hade tänkt att skriva om lite annat också här... Men se hur det gick? Bara en massa tjat... :(

Av Lisa - 12 februari 2008 11:48

Tror jag ska kolla på music and lyrics, kan inte bara sitta framför datorn å vänta i flera timmar.,,


Sitter å retar mej på att det är renoveringsstängt på Bönan, är nämligen lite sugen på en kebabbaguette. :) 


Försöker förtränga det där dåliga samvetet, det är faktiskt min barnmorskas jobb att ta hand om mej å bebisen. Å kanske det blir hon som betalar tillbaka för alla raster jag inte ens har tagit ut för att hjälpa någon gå på toa, komma till ro eller svarat på nått annat larm.. 

 Jag ångrar inte att jag hörde av mej till dem, jag mår verkligen inte bra... Måste bara övetala "hela" mej att det var det rätta... Och att det inte är katastrof att missa skolan... Inte det lättaste kanske, men jag kämpar...


Av Lisa - 12 februari 2008 10:41

Skickade till slut ett argt mail till Haléns å efterlyste vår beställning, fick till svar att den var försenad till slutet av februari, dvs. en hel måndad.

Varför hör de inte av sej å talar om det då?! Jag har säkert fått en å annan rabattkatalog sen vi betsällde med, där grejerna hade varit billigare. Hade jag haft energi skulle jag ringt å krävt rabatten.. Eller nej, just det, de har ju inget nummer! GRR!


Fick en leverans i dag i allafall, det ringde på dörren vid nio eller nått. Utanför i trappan stod min lilla far med utskriften av Signekursen, så nu kan jag i allafall träna andning. :) 


Vet ni vad som är det allra roligaste med att blogga..? Å blotta så gott som allt inför alla å hela världen..?  

Det är att trots att jag inte träffar er, eller vet så hemskt mycket om er som personer(eller det gör jag kanske, i allafall en hel del :)) så känns det iallafall som att jag har fått en hel hög av nya vänner. :)

Av Lisa - 12 februari 2008 10:09

Fick en tid klockan 14.30, kunde förbereda mej på att vänta en stund, men min barnmorska skulle försöka klämma in mej i mellan lite andra.

Sa att hon fick ta det på sin rast i värsta fall. Jättekul å höra, verkligen. Du får man ju inte alls dåligt samvete å känner sej i vägen... :( 

Nu har jag en tid i allafall, hoppas att det inte är något större fel, men samtidigt hoppas jag att detfinns en orsak till att jag mår som jag mår...


Usch ja, dåligt samvete, det är min bästa vän förtillfället, eller ja, inte bara för tillfället, det har varit min följeslagare i en herrans massa år nu... :(


Det lär väl inte minska när jag får barn heller...  Men, men det har ändå miskat lite tycket jag.  Som det ser ut nu, orkar jag liksom inte ens med det...

Av Lisa - 12 februari 2008 09:56

Min barnmorska ringde upp vid kvart över nio, hon tyckte att jag skulle ringa förlossningen å höra med dem, och eventuellt åka dit å undersökas.

Dom i sin tur menade på at det inte lät så illa, å tyckte att jag kunde undersökas i Karlshamn i stället. Det tycker jag med, hoppas någon har tid å göra det här bara. Synd om Martin ska behöva köra hem från Kristianstad me. Väntar på att min egen barnmorska ska ringa tillbaka. Får se vad hon säger denna gången...

Tycker inte om att vara orsak till mer jobb för andra, men jag måste veta att allt är rätt... 

Av Lisa - 12 februari 2008 08:37

Har fortfarande inte fått något svar från barnmorskan, ger henne fram

till lunch, sen ringer jag. Måste få vet hur det är ställt.

Har ju lektion i eftermiddag, men jag tänker sjukanmäla mej för jag orkar inte gå dit... Inte som jag mår nu i allafall.

Låren gör med riktigt ont i dag.

Har sovit dåligt med, drömt en massa skit bara... :(

Så det får bli soffan för hela slanten i dag... Inte mycket å be för. Tyvärr...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards