Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 17 februari 2008

Den där speciella dagen...

Av Lisa - 17 februari 2008 11:13

Satt är å drömde mej bort till sommaren å havet. Kom å tänka på den där speciella dagen i somras när allt började.

Jag skulle jobba kvällen, men på förmiddagen körde jag till Köpegårda för att tömma mamma å pappas båt för andra gången den veckan. De valde nämligen att åka på semster när monsunregnen härjade som värst. :)

Eftersom jag kände mej så trött tänkte jag passa på att njuta av en tyst förmiddag i solen. För den tittade faktiskt fram genom molnen just den här dagen. Jag hade packat med mej kaffe å en bok. Letade upp en nogorlunda bra läplats. Å satt där nån timme.

När det var dags att köra hem poppade en tanke upp i mitt huvud, kunde det vara så? Vågade jag hoppas?

Körde hem, å det visade sej att min erinran var rätt, det blev ett blått plus på stickan.

Jag tror jag satte mej i soffan, minns inte hur länge. Sen ringde jag Martin. Ett samtal som förflöt något i stil med detta.

Jag: är du ensam?

Martin: Nej.

-har du tid då?

-egentligen inte.

-nähäe, vill du veta något roligt.

-mmm.

- jag har gjort ett graviditetstest.

-ja...?

-det belv ett plus..

-är du säker?

- ja, kul va?

-ja.

Lång paus...

 Jag: måste gå till jobbet nu.


Fattar inte att jag klarade av att jobba överhuvudtaget. :)

När jag kom hem satt han här i soffan, mannen i mitt liv å ville göra ett test till, han vill ju också se.

Test nummer 2 visade också ett starkt plus. :)


Kan konstatera att den här graviditeten slutar  ungefär som den började, men en extrem trötthet. Jag jobbade heltid och fick gråtattacker och panik om jag inte hann sova en timme efter jobbet. :)

Hu, hu att jag bara tog mej samman så pass mycket att det inte brast på jobbet är en gåta... :)


Nu är det bara två veckor kvar till det där datumet, som då verkade ligga en evighet in i framtiden... :) 


 
 
Ingen bild

ida

17 februari 2008 21:38

Låter helt undebart och jag måste bara berätta hur det var för oss!!
Åhhh kommer oxå ihåg när jag testat plus.
Wictor blev till på 4:e försöket och därför hade vi testat ett antal ggr innan och blivit besvikna. Denna gången var mensen 1 vecka försenad och Peter "tvingade" mig att göra ett test. Jag gick på toa och kom ut med skakande händer och sa med darrande röst. Jag tror du ska bli pappa. Han sa nervöst. Är det säkert!?! Tyckte det syntes på mig direkt hahaha :-D
Denna gången kände jag mig så lustig länge och på natten någon dag innan beräknad mens så testade jag plus. Gick och väkte Peter och sa. Jag tror vi ska ha barn igen.VI var båda ganska chockade då det tog sig på första försöket och vi räknat med typ 6 månaders försöks tid :-D
Åhhh vilka minnen!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards