Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 februari 2008

Av Lisa - 18 februari 2008 10:06

Har aldrig varit speciellt bekymrad över pengar.

Har inte sparat en massa(så tråkigt) men jag har levt som jag har kunnat.

Jag hatar egentligen allt som har med pengar å göra, det orsakar alltid bara en massa oro.

Nu är jag ju som ni vet väldigt orolig i kroppen(å själen med)  en stor dej beror nog tyvärr på pengar.

Jag blir ju inte precis rik på att vara mammaledig, men vi kommer har mer pengar en många andra ändå, och dom klarar hus å barn.

Martin är ganska fixerad vid ekonomi om jag ska va ärlig, inte så att han är snål eller så men han går jämt å tänker på hur allt ska räcka, å vad allt kommer kosta. Än värre nu när vi har köpt huset. Egentligen gör han det helt i onödan, för han har väldigt bra betalt. När vi flyttade hit jobbade kanske ett par timmar i månaden bara(tjänade nån tusing bara), å då hade vi ändå alltid pengar. 

Nu har jag ju faktiskt en inkomst, inte så mycket men en liten, å Martin har sitt på det torra.

Visst, huset kommer bli dyrare å familjen växer ju men jag tror ändå inte innerst inne att det kommer bli några svårigheter.

Det finns alltid nödlösningar.


Men som sagt Martins oro smittar, jag kan känna mej precis värdelös vissa dagar för att min tillfälliga ekonomi är ett studielån och för att jag inte har något jobb att gå tillbaka till efter mammaledigheten.

Jag är liksom inte den som inte har några planer, det finns alltid ett sätt...

Martin sger såklart inget rakt ut, å han ,menar att det är lugnt för hans del att han betalar mer å så. men jag känner ju det när han pratar. Vad lättad han kommer vara den dagen jag får ett jobb... 


TRIST! 

Av Lisa - 18 februari 2008 09:27

Ja, nu är det måndag igen, förra veckan gick om möjligt ännu snabbare...

Tvingade mej själv att ligga kvar i sängen till kvart i nio, men sova det gick inte. Den där tv:n som Martin försökte överrösta med radion i lördags är fortfarande på och några andra grannar stökar som om de höll på att flytta.

Tröttsamt eller vad?!


I dag börjar mitt nya liv, jag ska helt enkelt va gladare från å med nu.

Hoppas att det är lika lätt som det låter. :)


Frukostdags nu, i dag blir det gröt, är megahungrig. :)  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards