Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Lisa - 27 februari 2008 20:48

Får snart döpa om hela bloggen till Viggo tjat, kommer troligtvis bli ett evigt ältande om honom i ett par år framöver, minst, om jag fortsätter blogga sålänge vill säga.

Han är ju såklart det största som hänt oss, men ropa till om ni blir uttråkade! Lova?!


Kolla in detta, är de inte fina, alla mina pojkar..?! :)

Av Lisa - 27 februari 2008 20:30

... i kväll, utan att skika, han pep bara lite sen låga han å tittade runt med sina små ögon. :)

Tror nästan att vi har världens snällaste bebis helt plötsligt, han äter å sover å ligger å tittar, skriker knapp nått. :)

 


Kommer säkert ett bakslag snart, men vi njuter så länge. :)


Martin ska kolla på Lost, funderar på om jag ska gå å sova, har lite sömn att ta igen. Kan va en bra idé att passa på.


Till er som kommenterar: ni är verkligen mina bästa vänner, känns så bra att veta att ni finns tillgängla som back-up att fråga om det krisar. tack för stödet tjejer!

Av Lisa - 27 februari 2008 17:28

... Han går runt på helspänn nästan hela tiden...

Nu har han dock lagt sej i min nya fåtölj,ville inte att han skulle börja ligga där, men jag har inte hjärta att lyfta bort honom.

Han har varit upp i vår säng flera gånger i natt, han brukar ju sova på mina kuddar, men han vågar inte när Viggo ligger där...




Av Lisa - 27 februari 2008 16:51

Viggo har ätit tre gånger under dagen utan slagsmål. :)

Hoppas det förblir så nu. *håller tummarna*


Vi har varit ute en runda med vagnen i eftermiddag. Det ösregnade, men vi behövde handla lite mat så vi gick upp på stan trots vädret. Viggo sov hela tiden, han var så duktig. Vi köpte en ny overall på Exit, den vi har är gigantiskt till honom, å vi ska ta bild till tidningen i morron, å kände att vi skulle få skämmas om vi gick dit med honom i den jättestora. :)

Vi hittade som sagt en ny blå i mindre storlek. :)


Här har vi honom, utomhusklädd i sin fina kofta som mormor har stickat :)

 


Hanna undrar hur det är med humöret. Kan rapportera att vi inte precis har bråkat ännu. Liten konflikt på BB, men inte mer. Å det är faktiskt inte jag som hugger(trodde det innan.) utan det är mera Martin som står för den biten. :)

Han påstår dessutom att han inte är trött, men jag håller på att skratta i hjäl mej åt honom. Han byter samtalsämne mitt i meningar och beter sej som han var packad. :) Men tröt, det är han som sagt inte... :)


Ida: Ryggbedövingen gjorde inte precis ont, jag tyckte droppnålen i handen var värre. Det kändes dock obehagligt för man kände när själva bedövningsvätskan kom in i kroppen, jag hoppade till lite precis när den sprutades in. Men som sagt, inga smärtor. Har känt lite efteråt, där sticket är, det ömmar som ett blåmärke, inget mer. :) När det ätligen fick effekt funkade det ju i allafall, men lite väl bra på mej, det var dock väldigt ovanligt att man reagerade som jag...

Av Lisa - 27 februari 2008 12:42

Råkade radera två bilder från kameran som jag inte hade lagt in på datorn. :(

De var jättefina på Viggo å Morfar.. Började nästan gråta... 


Har märkt att det senaste samtalsämnet inom så gott som hela min släkt är mina bröst(?!). Å hur det går med Viggos ätande, feel the pressure, så att säga, till med Gustav(min 18-åriga lillebror) frågade hur det går med amningen.

Say what?

Att amma med publik känns till med mer naket än förlossningen enligt mej!

I måndag höll jag på att gå i taket. När jag var på toa hos mamma å pappa hör jag hur Martin å min pappa(????!????) disskuterade dem ingående. Fattar att alla bara menar väl, men det känns inte bra, pappa har INTE med mina bröst å göra. Råkade säga att till mamma att det inte var så populärt, så nu har pappa dåligt samvete verkar det som. De var ju här i går, å han trippade omkring å mummlade att han hjälper till med det han kan... Stackars pappa som menar så väl...


Av Lisa - 27 februari 2008 12:04

Det mesta flyter på riktigt bra än så länge.

Viggo sover bra på nätterna.

I natt vaknade han vid elva, tre och halv åtta(sen somnade han å jag om till helv elva :))

Allt vore frid å fröjd om han inte vore så extremt svår att mata. Varje amningstillfälle föregås av ett slagsmål mellan oss. Vet nämligen att han är hungig, men han vägrar att börja suga om man inte trycker fast hans lilla huvud mot bröstet. :(

Han skriker som dåre samtidigt också, å det kan ta upp till en timme. Trots att jag har försökt börja tidigare, å försöka innan han börjar skrika.

När han väl börjar äta sitter jag helt spänt, i nån konstig position, har redan mega-ont i ryggen.

Dessutom vill han bara äta på vänster sidan.

På BB åt han knappt något alls, men det släppte direkt när vi kom hem tack å lov.

Det skär i hjärtat att man behöver ta i så, men jag hoppas verkligen att det blir lättare snart. :(

Det ligga grynet har hittills sovit hos mej i sängen på nätterna(Martin vågar inte riktigt ha honom hos sej). Vågar knappt lägga honom i spjälsängen när vi ska sova, för Rex gjorde en ansats att slå på honom i måndags kväll, inte så mycket för att skada honom kanske, men det känns lite osäkert.

Nu ligger Viggo dock i sin säng å sover. I går låg han i sin vagn, den verkar också funka. :)


Trött är man i allafall... Ligger å bekymrar mej när han väl har somnat över att det är så krångligt med maten.

Känner mej inte fullt så misslyckad över det nu som jag har gjort, på BB var det katastrof ett par gånger( en historia för sej...)


Kunde samtidigt inte varit lyckigare, han är så fin, vårt lilla barn, å det känns så självklart att det just blev han som blev vår son. :)


Finns knappt några bilder på mej å Viggo, jag håller mest i kameran, men här är en från BB..



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards