Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Amningen - suger!

Av Lisa - 27 februari 2008 12:04

Det mesta flyter på riktigt bra än så länge.

Viggo sover bra på nätterna.

I natt vaknade han vid elva, tre och halv åtta(sen somnade han å jag om till helv elva :))

Allt vore frid å fröjd om han inte vore så extremt svår att mata. Varje amningstillfälle föregås av ett slagsmål mellan oss. Vet nämligen att han är hungig, men han vägrar att börja suga om man inte trycker fast hans lilla huvud mot bröstet. :(

Han skriker som dåre samtidigt också, å det kan ta upp till en timme. Trots att jag har försökt börja tidigare, å försöka innan han börjar skrika.

När han väl börjar äta sitter jag helt spänt, i nån konstig position, har redan mega-ont i ryggen.

Dessutom vill han bara äta på vänster sidan.

På BB åt han knappt något alls, men det släppte direkt när vi kom hem tack å lov.

Det skär i hjärtat att man behöver ta i så, men jag hoppas verkligen att det blir lättare snart. :(

Det ligga grynet har hittills sovit hos mej i sängen på nätterna(Martin vågar inte riktigt ha honom hos sej). Vågar knappt lägga honom i spjälsängen när vi ska sova, för Rex gjorde en ansats att slå på honom i måndags kväll, inte så mycket för att skada honom kanske, men det känns lite osäkert.

Nu ligger Viggo dock i sin säng å sover. I går låg han i sin vagn, den verkar också funka. :)


Trött är man i allafall... Ligger å bekymrar mej när han väl har somnat över att det är så krångligt med maten.

Känner mej inte fullt så misslyckad över det nu som jag har gjort, på BB var det katastrof ett par gånger( en historia för sej...)


Kunde samtidigt inte varit lyckigare, han är så fin, vårt lilla barn, å det känns så självklart att det just blev han som blev vår son. :)


Finns knappt några bilder på mej å Viggo, jag håller mest i kameran, men här är en från BB..


 
 
Hanna

Hanna

27 februari 2008 12:51

Lisa, om du inte mår bra av amningen ska du heller inte tvinga dig själv. Visst jag vet att vissa tycker det är si och så med detta med amning. För min del funkade det i två veckor första gången och jag mådde dåligt, jag gjorde det för att alla sa att det var så bra och att ja man skulle.
Denna gången blev det ca två veckor, jag klarade det inte då jag inte hade så mycket mjölk och han åt konstant så man fick knappt aldrig sova.

Men som sagt allt är upp till dig, mår du dåligt så mår också Viggo dåligt av det. Så funderar på det eller testa nån vecka till och skulle det då kanske inte funka så kanske ni ska fundera över ersättning som finns. Men som sagt vill inte säga vad du SKA och INTE SKA göra :) ville bara upplysa lite.

Hoppas allt är bra annars.
Snart är han ett halv år och tiden går jätte fort *ler* kom på att Elias blir 9 månader på söndag vilket ja, tiden försvann bara. :)

Ha en bra dag tjejen!!

http://missfatqueen.bloggspace.se

 
Ingen bild

Ina

27 februari 2008 13:49

det kommer bli bättre med amningen! Håll ut bara!
Kram från oss

 
Ingen bild

jajja

27 februari 2008 15:38

Kom på en sak. När vi va på BB va Thea svår att börja amma me, Då hade en barnmorska ett litet knep. Hon stök ett finget vi mungipan och på kinden på Thea och då började hon äta. Kanske kan vara värt att prova. Kram

 
Ingen bild

Ida

27 februari 2008 16:54

Hej! Ammning är ett kapitel för sig, sa tidigt i denna grav. att jag inte ens skulle ge det en chans. Men har nog ändrat mig. Ammningen med Wictor var mysig men skit jobbigt då jag har såna stora komplex för mina bröst (ett kapitel för sig). Jag kunde i stortsätt bara amma liggande på BB och hur funkar det sen...nej det gör ju inte det. Hatade att amma framför folk!!! Detta gjorde att jag spännde mig och att jag tillslut inte hade mer mat...så efter ca 2 mån var Wictor ett flask barn! Gud så mycket lättare allt blev. Peter kunde hjälpa till och både jag och Wictor mådde bättre.
Det är inget misslyckande om man väljer att inte amma fullt eller inget alls!
underbar bild på dig och Viggo!
kram

 
Ingen bild

Mia från familjeliv

27 februari 2008 18:12

Fin bild på dig och Viggo! Du ser precis så lycklig ut som du skriver att du är. :)
Hoppas de löser sig med amningen, men annars finns ju som många andra skrivit ersättning.
Hoppas att ni snart hittar de som fungerar bäst för er.
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards