Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Trötthetstabbe...

Av Lisa - 27 februari 2008 12:42

Råkade radera två bilder från kameran som jag inte hade lagt in på datorn. :(

De var jättefina på Viggo å Morfar.. Började nästan gråta... 


Har märkt att det senaste samtalsämnet inom så gott som hela min släkt är mina bröst(?!). Å hur det går med Viggos ätande, feel the pressure, så att säga, till med Gustav(min 18-åriga lillebror) frågade hur det går med amningen.

Say what?

Att amma med publik känns till med mer naket än förlossningen enligt mej!

I måndag höll jag på att gå i taket. När jag var på toa hos mamma å pappa hör jag hur Martin å min pappa(????!????) disskuterade dem ingående. Fattar att alla bara menar väl, men det känns inte bra, pappa har INTE med mina bröst å göra. Råkade säga att till mamma att det inte var så populärt, så nu har pappa dåligt samvete verkar det som. De var ju här i går, å han trippade omkring å mummlade att han hjälper till med det han kan... Stackars pappa som menar så väl...


 
 
Hanna

Hanna

27 februari 2008 14:47

Kan tänka mig att det inte var så kul... Det är ändå dina bröst och ja jag håller med dig, att amma inför folk är inte så roligt. Man går hellre undan, det är ju faktiskt en mysig stund mellan mamman och bebisen. Man vill helst inte ha massa ståhej i närheten.

Hur är humöret då?
Kommer ihåg att jag hade besök nån dag efter Linnea föddes och jag va inte direkt glad för det samtidigt ville jag träffa min familj, men dom förstod när jag stängde dörren och la mig i sängen med lillan. Jag grät för ingenting, det gjorde jag nog med Elias med men det var inte lika jobbigt som med första barnet.

Hoppas du själv känner dig okej.

Ha en underbar dag!

http://missfatqueen.bloggspace.se

 
Ingen bild

göte

27 februari 2008 15:21

Jag beundrar dej Lisa! Du kommer bli världens bästa Mamma! Viggo är det sötaste underverk jag sett på länge!

 
Ingen bild

Ida

27 februari 2008 16:58

Usch ammningen är ett laddat ämne! Man är 2 om att ta han d om den lille nye. Men när det gäller maten står man där själv som mamma med allt ansvar och ingen att luta sig tillbaka mot för hjälp!
Huvudsaken är att barnet får mat inte hur!! Vet att de på BB propsar på och även alla runt omkring. Oftast är inställningen att alla kan amma! Ibland kan det vara bra att pumpa ut och ge på flaska eller varava med ersättning. kram

 
Ingen bild

Mia från familjeliv

27 februari 2008 18:18

De är jobbigt när alla lägger sig i amningen. Jag känner så väl igen de från när Melinda var nyfödd. Gå undan och amma i ensamhet om de känns jobbigt, så hoppas de fungerar bättre. Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards