Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 29 februari 2008

Tårarna rinner...

Av Lisa - 29 februari 2008 21:27

Nu är jag ledsen igen, dom tyckte ju att Viggo skulle äta

varannan timme på distriktssköterskan. Det innebär att vi måste väcka honom, å sen försöka mata honom. Har försökt få honom att äta hela kvällen, men han blir bara arg. Gillade inte att bli väckt ju. Fattar inte hur vi ska lyckas med detta. Jag som var så glad att han åt så bra, var 3-4 timme, de senaste dygnet, å då har han länge med... Hopplöst det här ju... :(

 
 
Ingen bild

Ina

29 februari 2008 21:43

Skickar massor med kramar...det kommer att ordna sig! Försök att hålla modet uppe, det blir bättre! Bara säg till om det finns något jag kan göra!
Kram

 
Ingen bild

Ida

29 februari 2008 22:17

Hej! förstår verkligen att du är ledsen!!
Gäller verkligen ammning varannan timme på natten med??
har du provat att pumpa ut och ge på flaska? Han kanske tar flaska lättare till att börja med?? Huvudsaken är att han får mat i sig, växer och mår bra!
Tänk på att du oxå ska må bra, barnet mäsrker på sin mamma när hon blir stressad och irriterad. Lider med dig och känner verkligen med dig! Men det är absolut inte ditt fel och du är en super mamma!
Är impad av dina redan så starka mammakänslor, jag kände till att börja med bara beskyddar instinkt inte mycket mer.
kram

 
Ingen bild

Liz

29 februari 2008 22:55

hej hej! du, vet inte om detta jag säger är dumt nu, men med viss risk säger jag det ändå: vet inte om jag tycker du ska lyssna FÖR mkt på bvc i detta läge....vet andra som just fått det rådet att väcka o ha sig men inte brytt sig och det har gått hur bra som helst ändå! Man märker om de små är hungriga de svälter sig ALDRIG,(om allt står rätt till och det verkar de ju trots allt göra) de äter när de är hungriga! och är han inte gnällig i övrigt eller orolig tycker jag du ska låta han bestämma sina matvanor, och går han inte upp så mycket till nästa gång prova OM DU VILL tillägg....du äter och DRICKER(mycket viktigt) som du ska va? annars kanske han inte går upp av den anledningen (pratar av egen erfarenhet) men ävenn om min flicka inte gick upp bra o de sa ge ersättning så gick hon inte upp mycket mer ändå alltid varit en liten tjej... men som sagt alla är olika gör som DU känner och du ska se att allt ordnar sig, tycker bara lite synd att de blir "krig" vid måltider, de små behöver sin sömn me!lycka till

 
Hanna

Hanna

1 mars 2008 07:46

Ja jag skrev det förut med att även jag ammade utan att någon sagt något iprincip varannan timme vilket var oerhört jobbigt.
Det var efter en och en halv vecka bröt jag ihop och sa att jag börjar med ersättning för jag klarar inte att amma så ofta.
En nybliven mamma behöver sova och plus att man får eller man kan inte få mycket hjälp från pappan vilket man kan om bebis tar flaska.

Hoppas det blir bättre, och lyssna på dig själv och inte bara på vad BM säger dom har inte alltid rätt.

Kram

http://linnea05-elias07.babyblogg.se

 
Ingen bild

sofie

1 mars 2008 08:48

stackare.... vet du vad? på bvc sa dem till mig att väcka filip och mata honom, han var dock lite äldre, men gick ner i vikt ist för upp, vilket jag nu i efterhand vet att det inte var för maten, utan det var en period där jag mådde jättedåligt, både som mamma, flickvän, kompis.... ja, allt var skit. jag väckte honom ibland, men han blev bara pissed, så till slut slutade jag med det. när däremot jag mådde bättre och lugnade mina nerver lite ordande det sig med maten också.... du ska se att det ordnar sig, men jag vill att du ska veta att jag vet precis hur du känner dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards