Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 1 mars 2008

Av Lisa - 1 mars 2008 18:44

Dagen har varit betydligt bättre än morronen.

Viggo har varit en ängel, ätit utan bråk å varit så snäll så. :)


Det blev ingen vagnpromenad, det började regna när vi skulle gå.

Har bara myst i soffan hela dagen. :) Viggo har sovit i moster Bills famn i nån timme på eftermiddagen. Härligt att bara va lite. Nu vill Viggo absolut inte sova i sängen så han ligger i soffan i stället, lite sällskapsjuk verkar det som. :) 


I kväll blir det melodifestivalen, å lite snacks. :)



Av Lisa - 1 mars 2008 12:45


Mamma å pappa var som sagt å hälsade på redan på BB, Viggo sov gott i mor-fars Thomas famn(vilket alla småttinigar gör av nån anledning) :) men han ylade lite hos mor-mor Pia.

Av Lisa - 1 mars 2008 12:31

Har spenderat så gott som hela förmiddagen åt min nya hobby, att gråta. :(

Vet inte riktigt varfö jag gråter, men jag tycker ju så mycket om det där lilla grynet redan å oroar mej för honom hela tiden.

Trots att han vad vi kan märka mår fint... 

Har inte väckt Viggo i natt, då hade vi ju inte fått sova alls, utan hade lika gärna kunnat skippa att lägga oss överhuvudtaget. Han åt vid elva, sen tre-halv fyra och sen klockan halv sju. Han vaknar ju å vill äta då, så skiter i att väcka honom, vi blir bara ledsna bägge två. 


I dag ska Martin spla match, jag å Viggo kanske ska ut med vagnen å titta förbi. Men det beror på vad det blir för väder fram mot två tiden. Moster Bill ska troligtvis hänga på. Jag behöver henne som bär-hjälp i allafall, för om jag går för långt orkar jag knappt bära upp mej själv för 

trappan ännu...


Har om möjligt ännu mer dåligt samvete nu sen Viggo föddes än jag hade innan. För allt å inget, vet att det är så himla onödigt å slöseri med tid, men det gnager ändå...


Just nu har jag lite dåligt samvete för Viggo låg å tittade när jag kom in till honom i sovrummet. Stackarn kändes som att vi bara hade dumpat av honom där i sängen. Vad löjlig man är.

I vilket fall som helst måste jag leta rätt på två grejer till honom, en mobil som man kan fästa på sängen, vi har nämligen betongtak i sovrummet och sen behöver han en borste. Har letat efter det på stan men jag har inte hittat någon. Hade inte alls tänkt på det innan han föddes, hade så gott som räknat med en flintskallig bebis. :)


Än har jag dock inte blivit "sjuk" av kaoset här hemma. Det ligger handdukar, amningsinlägg, bebiskläder som vi har fått, presnetförpackingar å kuddar överallt.

Mitt i röra ligger Viggo inlindad i en filt å sover.  

Ska snart bära in honom i sängen, å ta en dusch, som jag är i akut behov av. Har mjölk från topp till tå känns det som.... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards