Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 3 mars 2008

Av Lisa - 3 mars 2008 21:18


Kan liksom inte fatta det än, här är han, vår son. :)

Han älskar att sova i pappas famn, sötnosen.

Av Lisa - 3 mars 2008 19:25

I dag har vi inte haft några fika gäster.

Men vi tre tiden satte vi ändå på kaffe å fikade själva, martin å jag. :)

Har en känsla av att det kommer bli väldigt mycket fikande de kommande veckorna. I allafall tills alla har hälsat på. Släkten är så gott som avklarad.

Bara Susanne med familj kvar, de har varit sjuka. :(

Men på onsdag ska vi dit. :)

  

Snart kommer Martins jobbarkompis å hans fru å kollar lite på Viggo. :)


Av Lisa - 3 mars 2008 17:35

Det har kommit ett brev från skattemyndigheten, med Viggos fyra sista siffror. Så nu finns han snart officiellt. :)


Ska snart börja "laga" middag nu. Vi ska bara ha grillad kyckling å en massa frukt. :)  Orkade inte komma på nått annat i dag. Men det funkar, å är nyttigare än en herrans massa annat. :)


Viggo blir bara mer å mer sällskapssjuk, han surar så fort vi lägger honom i sängen. Sen har knappt sovit i dag, han skriker inte speciellt mycket, men han är vaken hela tiden känns det som. 


Vad ni är gullig som hejar på mej. :)

Trots att jag innerst inne vet att alla känner sej mer eller mindre osäkra, så känns det ibland som jag är ensam om att va det... 

 


Av Lisa - 3 mars 2008 16:40

...Sen är det dags för mej å Viggo att klara oss själva...

Undrar hur det ska gå...

Det suger att vi bor på tredje våningen. Om vi ska i väg å ha vagnen med oss måste vi lägga den i bilen dagen innan. Kan ju inte ränna här fram å tillbaka å lämna Viggo i lägenheten. Han är dessutom nog så tung att bära ut i bilbarnstolen...

Längtar till vi ska flytta...


Är så rädd att vi bara kommer sitta hemma hela dagarna. Just nu är det härligt att det allt går lite långsamt, men sen kommer det nog kännas konstigt.


Jag vill ha kompisar som har barn, hoppas jag vågar gå på det där babycafét på Waldorf som jag hade tänkt... Har för mej att de har föräldrargrupper mvc, eller har jag drömt det? Usch ja, hoppas jag känner mej säkrare på allt snart...


Av Lisa - 3 mars 2008 15:19

Vi har varit på stan en runda. Viggo fick en jättefin sångbok av sin morfar. :)

Köpte lite kläder, jeans bland annat, så gulliga. :)

Kollade även på mobiler på Leksakshuset, men jag blev lite snål, de var inte ens fina... :( Får leta vidare...


Skönt att inte ha hela kvällen planerad. Gillar att bara va.

Vi har en liten konflikt där, Martin vill att det ska hända nått hela tiden, medan jag vill ta det lugnt. :( Känns lite krisigt för tillfället, Martin hugger å svär åt allt å jag blir ledsen för ingenting..

Lite jobbigt.. :( 


I morron kommer distriktssköterskan hit vid elva tiden, känner mej lite nervös för det. Men hur illa kan det va..? Hon lär ju alltid ha sett värre. Ser värsta senariot framför mej... Om hon lyckas kritisera något kommer jag börja gråta. Jag vet det..

Hoppas vi får en snabb vägningstid, så vi får veta om Viggo gått upp.

Vet inte vad jag gör annars... :(

Han äter ju mycket bättre nu i allafall, både oftare och längre...

Av Lisa - 3 mars 2008 10:24

I dag är det alltså den dagen det var "meningen" att vårt lilla barn skulle födas.

Jag hade ju dessutom räknat med i allafall två veckor extra.

Tji fick jag jag som ni vet, det lilla grynet valde att titta ut tio dagar tidigare i stället. :)

I dag är vår bild med i tidningen, känns helt sjuk. :)

I åratal har jag kastat mej över måndagens tidning för att kolla om det är några känningar på bebisbilderna, å i dag är jag med själv! Kan inte fatta det än... :)


Har sovit rätt gott i natt med. :)

Var nära nervsammanbrott vid midnatt bara, hade så förbannat ont i den högra handleden å den tar ännu mer stryk om Vigg kämpar emot när han ska äta. För jag måste som sagt fortfarande "trycka" fast hans huvud.

Det tar inte en halvtimme som innan, men fem minuter räcker för att man ska bli knäckt så dags på dygnet.


Nu kommer snart pappa, vi ska ut på stan nu. I dag ska vi ta med vagnen in i affärerna. Vågade inte det förra veckan, med tanke på alla förbannade virus. Men i dag har vi bestämt att faran borde vara någorlunda över... Eller? Känner mej lite kluven i den frågan...




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards