Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Lisa - 4 mars 2008 22:04

När vi kom hem från asarum innan i kväll möttes vi av ett mörker.

Hela kvarteret + lite till hade strömavbrott!

Det var precis kolsvart i trappuppgången å i lägenheten.

Viggo gallskrek medan vi sprang omkring å tände ljus i alla rum.

Tack å lov kom strömmen tillbaka relativt snabbt.

Kändes inte som nån hit att behöva byta böljor i natt i sken av ett värmeljus eller två... :)

Av Lisa - 4 mars 2008 21:58

Känner mej riktigt smal i mellan åt. Har gått ner närmare tio kilo men har tolv kvar till den ideala vikten, dvs. det jag vägde innan.

Saknar att träna, jag hade till å med jobbat upp muskler under våren. Somliga har bestått under graviditeten men magen är såklart extremt slapp. Det stör mej dock inte så mycket som jag trodde. Det känns heller inte omöjligt att få ordning på det hela, såsmåning om i allafall. :)


Jag älskar för övrigt redan att vara mamma(?!?) å jag älskar min familj mest i hela världen... :)


Nu kallar kudden, hoppas på lite mer sömn i natt... :) 

Av Lisa - 4 mars 2008 21:25

... Men här är jag. :)

Har haft en massa besök, först av distriktssköterskan.

Satt såklart med brösten i vädret när hon kom. :) I övrigt gick det bra, hon informerade om mvc så. Martin tyckte inte hon var nån höjdare, men enligt mej var hon helt okej.

Ska väga grabben i morron klockan tolv, men jag är nästan övertygad om att han har ökat i vikt den här gången. :)


Sen kom Emelie å Stina. Viggo fick en jättefin sångbok med cd-skiva till, en liten prasselbok å en födelsetavla som Emelie hade broderat själv. Urgullig. :)


Efter dem kom svärmor inom en runda å kelade lite med Viggo.


När hon hade gått gick vi en sväng i solen, ut till Servus å tillbaka. Det gör fortfarande skit-ont å gå. :( 


Mamma har varit sjuk men hade varit å tagit halsprov i dag, som visade att hon var frisk. Så i kväll har vi varit i Asarum å ätit lax(helt plötsligt går det att äta fisk igen :)). Viggo fick en jättesöt overall och en Viggo-bok av mormor!


I går fick han en underbar pläd med Spöket-Laban på av Sara å Jeppe. :)


TACK så mycket för alla fina presenter. :)



Av Lisa - 4 mars 2008 10:52

Nu är klockan snart elva, vilket innebär att distriktsköterskan snart kommer hit... Känns ganska lungt nu. Hur farligt kan det va?


Viggo har precis ätit å sover lugnt i sin säng. I allafall än så länge. :)

I natt  har han ätit en extra gång, sen sovit oroligt i vår säng sen klockan sex. Vi halv nio gav vi upp i vårt försöka att sova till halv tio å steg upp å började ordna. :)


Stackars Viggo har hört hela sångboken avigt å rätt redan.

Kan erkänna att sångrösten inte är på topp, å klockan tre på natten verkar varje sång ha samma melodi, men än är det bara Martin som har klagat. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards