Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 5 mars 2008

Av Lisa - 5 mars 2008 20:32

... hade jag i allafall planerat. :)

Kommer säkert en massa i mellan, en hungrig bebis till exempel.

Fast han har ätit för bara en liten stund sen, men som jag skrev innan verkar det va hans nya hobby att nutta. :)

Har jag tur sover han till halv elva i allafall. Det innbär nån timmes extra nattsömn, som jag känner mej i akut behov av.


Viggo har badat i kväll, det borde filmas, hela familjen, inklusive Rex trycker in sej i badrummet. :) Lillkillen njöt av sitt bad, pappa badade honom, jag stod jämte å malde om nått och Rex satt i handfatet å drack vatten. :)


"i riktiga familjer gör man ALLT(?!?) tillsammans"


GONATT! :) 

Av Lisa - 5 mars 2008 16:45

Vad trött man är egentligen, innerst inne... :)

Blir dock aldrig färdigt till att sova när Viggo sover, i allafall inte så länge Martin är hemma. Måste lära mej det nästa vecka...


Annars kommer det se för jävligt ut här rent ut sagt.

Det är nämligen Martin som sköter markservicen, han har nog inte diskat så här mycket under hela tiden vi har bott i hop som han har gjort dessa dagarna. :) Han har även lagat en massa mat och dammsugit. :)


Tycker det är skitigare än nånsin här, katthår och kattsand överallt, hur mycket man än dammsuger.

Jag vill så gärna lägga Viggo på en filt eller på fårskinnet på golvet, men det går liksom inte. :( Han är full med katthår som det är.

En av mina värsta mardrömmar är att han blir allergisk mot pälsdjur, men dom säger ju att man blir härdad av att bli "utsatt" för djur, å det kan man ju lova att han blir...


Vagnen var inte poppis att sova i sådär på direkten, men han somnade i min famn, så jag la honom i vagnen, å än har han inte pipigt(på hela tio minuter eller så:))


Här är den fina tavlan Viggo fick av Emelie. :)

Av Lisa - 5 mars 2008 15:59

Viggo har gått från att matvägra till att vilja äta 24-7 känns det som.

I dag har ätit hur många gånger som helst. Hann med tre omgångar under tiden farfar var här. Trots att jag inte var så överförtjust vid tanken av att ha publik som ni vet, helst inte svärfar heller, så gick det som en dans.

Får nog lära mej att amma balnd andra, annars kommer vi aldrig ut om han ska fortsätta äta så här ofta å mycket...

Vet inte varför han har ändrat sej så där hux flux, men jag ska inte klaga. :) Så länge han inte äter hela nätterna med så. :)


Provar Liz råd att skippa sängen på dagarna, har precis lagt det lilla grynet i sin vagn i stället. Hoppas han accepterar de, annars kan vi glömma att äta i hop i framtiden. :)


Å vad jag längtar efter Asarum å vårt hus, å vår trädgård nu. Speciellt när det är så underbart väder... "Bara" två å en halv månad kvar... JAG LÄNGTAR HEM!


Förresten fattade jag i dag varför Martin inte tycket dssk inte var så kul. Hon var lite jobbig å pratade lite mycket tuttinutt å bebisspråk i dag. Fast hon är super snäll å verkar inte kritisk av sej å det känns bra. Ska ju byta till asarum sen när vi flyttar.

Egentligen känner jag knappt nån som bor i Asarum, har en kompis där å sen mamma å pappa, men det ska nog bli bra ändå... :)

Av Lisa - 5 mars 2008 13:26

Viggo hade gått upp hela 310 gram sedan i fredags. :) Tack å lov!

Trots att jag inte följde rådet att mata honom varannan timme. :)

Det känns bra att jag känner honom så pass väl redan. :)


Natten har gått himla bra med, inget slagsmål alls(förrutom vid midnatt, men då var han nog knappt hungrig),  jag har väntat lite med att börja mata honom, så han var riktigt vaken, det funkade himla bra. Hoppas det gör det i natt med.

Viggo verkar dock vara lika morron-pigg som sin far, han vaknar vid sex - halv sju å äter, sen vill han inte somna om, speciellt inte ensam i sin säng. :)

Han gillar sängen mindre å mindre tyvärr, vill inte sova där alls på dagarna. Jag vill gärna att han fortsätter vänja sej vid att ligga där å sova. Kommer ju inte fått gjort annars när Martin börjar jobba. Jag kan ju inte bära omkring honom hela tiden...Min handleder klarar inte det i längden heller för den delen.

Känner mej lite taskig när jag skriver så, men det gäller samma sak nattetid, det är sjukt mysigt att ha honom när oss i vår säng, men jag behöver kunna röra mej obegränasat nån gång, med tanke på hur illa jag oftast sitter när han äter fortfarande. På tal om det ska jag så fort jag får tid investera i en amningskudde, tror det kommer underlätta.


Det blev ändrade planer för eftermiddagen, skulle kört till Brinkamåla, men vi skjuter upp det till i morron. Far-far kommer å fikar i stället... 

Av Lisa - 5 mars 2008 10:33

I dag är det dags för vägning  av Viggo, hoppas för allt i världen att

vågen visar på en ökning... Halv tolv ska vi va där...

Ska slänga mej i duschen nu lite kvickt, har en känsla av att det snart är mat-dags för Viggo... :)

Skriver mera senare... :)


Mia, det är ju fan rent ut sagt, att det ska va mest möjliga avstånd mellan oss med, hade så gärna velat att du skulle träffat Viggo, å jag hade velat träffa dej å Melinda. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards