Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 mars 2008

Av Lisa - 7 mars 2008 21:01

Allas vårt fredagsnöje är nu till ända. :)

Tycker det var himla lätt i dag, men det verkade inte deltagarna tycka. Dom var ganska kassa faktiskt... Inga jätteroliga lag i dag heller...

Viggis har precis ätit så jag tänker lägga mej, det gäller att passa på.

Behöver verkligen sova...


I morron är det kalas som gäller på eftermiddagen, Johan fyller tio i dag. :) 

Av Lisa - 7 mars 2008 16:01

Nu är det nästan färdigstädat, bara badrummet kvar. :)

Det luktar i allafall rent, å är rent, i en stund i allafall.


Om några minuter ska jag börja med pizza-degen, alltid är det lite mjöl som hamnar på golvet. Om Rex tar en promenad genom lägenheten kan man nog hitta en å annan katthårsboll, för att inte tala om i fall han ska gå på dass...


Ja, ja, får försöka njuta å se det positivt den lilla stunden det varar. 


Väldigt skönt att bara gå hemma å plocka i dag i allafall. Det behövde jag, städning är min meditation, Martin var förbjuden att hjälpa till, så jag har slitit så svetten lackar. :) 


Som sagt snart dags att laga middag, eller i allafall göra degen, den ska jäsa en timme. Tomatsås behöver jag dock inte göra i dag, det hade vi i frysen sen förra gången vi åt pizza.

Blir nog lite chips som tilltugg när jag arbetar, ingen mening att på börja nån hälsolivsstil för tillfället. Men jag hade gett ganska mycket för att kunna träna lite, snart så... :)

Av Lisa - 7 mars 2008 13:03

Kom precis hem från Coop, med ett kvitto på över åttahundra kronor...

Trots det hade vi glömt kaffe! Å det visade sej att vi inte hade bacon till pizzan i frysen. Så Martin fick vackert köra till Ica direkt. :/

Ja, ja, bättre att vi kom på det nu än senare...


Snart dags för städning, men först lite kel med Viggo. :)


Hanna: Rex går inte att stäga ute, han inte bara jamar, utan häger sej i handtaget å går in... Han är inte så dum som han verkar, tyvärr... :)

När vi flyttar åker han däremot ut med huvudet före om han ska fortsätta så här, å låsta ytterdörrar tror jag inte han kan öpnna... :)

Av Lisa - 7 mars 2008 10:50

I natt har det varit dåligt med sömn.

Inte på pga. dock Viggo, han har varit exemplarisk som vanligt... Boven i dramat heter Rex. Han har varit så snäll på nätterna sen vi kom hem, men i natt har han tagit igen allt han missat.

Somnade för det första sent, vid halv tolv ungefär.

Viggo åt vid tre, allt var klart på en halvtimme, men jag somande inte igen förrän efter fem.

Rex har suttit på mitt nattduksbord å rivit mej, rivit under spjälsängen, klättrat upp å ner på byrån, å rent ut sagt betett dej som ett as!

Viggo åt vi halv fem, å sen vid halv åtta, jag kunde somna om till halv tio i allafall. Men i natt var det som sagt jobbigt...


I dag ska vi inte träffa folk alls, vi ska ta en familjetrip till Coop å shoppa loss. :) Har en inköpslista som inte är av denna värld, det får knappt plats en grej till...

Sen ska vi städa, ska bli så skönt, Martin får underhålla Viggo så kan jag gå lös med dammsugaren! Jag riktigt längtar. :)


I kväll blir det lungt, med hemmagjord pizza å Så ska det låta! :)


Viggo med kusinen Nellie... :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards