Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 9 mars 2008

Av Lisa - 9 mars 2008 20:32

Funderar seriöst på att lägga mej, ska nog kolla på En annan del av Köping först, behöver skratta lite... :)

Har lagt Viggo i sin säng, men det verkar lite osäkert om han ska somna.

I vilket fall som helst lär han vakna när jag lägger huvudet på kudden...

Usch, vad negativ jag är, men detta är ingen bra dag alls...


I morron kommer i allafall Jajja å Thea å hälsar på. :) 

Av Lisa - 9 mars 2008 15:19

Nu har Viggo somnat, direkt när Martin kom hem! Är inte det typiskt?

Ja,ja, hoppas han sover en liten stund nu i allafall, så jag hinner äta å duscha.

Det blir kebabtallrik från Marinan i stället för pizza för min del. Gurriz är här å då är det Köpmanna-pizza som gäller för deras del... :)


Usch, vad trött å ledsen jag är nu... Har ont i huvudet å är skit hungrig...

Av Lisa - 9 mars 2008 14:21

Innan Viggo föddes lovade jag mej själv ett par saker.

För det första har jag bestämt att jag inte ska bli nån annan, fortsätta vara jag trots att jag har fått barn, det tycker jag att jag är. Klart jag kommer prata om min son, men jag är fortfarande samma person jag vill vara.

Jag hade också bestämt att jag inte skulle bli skabbig bara för jag fick barn, dvs. fortsätta att raka benen å ha någolunda snygga kläder. Detta löftet verkar vara svårare att hålla, för idag har jag inte ens duschat, ska alla dagar vara likadana som denna kommer jag både lukta illa å va utsvulten när Martin kommer hem från jobbet... :(


Bakslaget har kommit i dag känns det som... :( Inget jag gör verkar vara det Viggo vill.. Så alla ni som skrattde å himlade med ögonen åt vår lyx-bebis, feel free att vara skadeglada nu...

Tack å lov har jag en man att räkna med(hoppas jag, för han kan väl inte bara förändras nu...?) det är det inte alla som har... 

Av Lisa - 9 mars 2008 13:58

Glada nyheter!

Mina skor passar igen. :) Med andra ord är det dags att kolla igenom skostället å lära känna alla paren på nytt. :)

Tyvärr gäller det inte mina byxor ännu. Så om ni ser nån konstigt figur med stövlar med kilklack, fladdrig mage å mammabyxor på stan, så är det bara jag som är ute å re-boundar med mina skor. :) 

Av Lisa - 9 mars 2008 13:46

Kom å tänka på en grej.

På nätterna(å annars med för den delen) brukar jag låta Viggo somna på mej å sen lägga honom i sin säng när han har somnat. Kan det va så att han upplever det som ett mindre trauma varje gång han vaknar nånstans där han inte somande? Stackars liten, så kan det väl inte va?


Viggo har precis sovit på mitt bröst i en timme eller så, försökte lägga honom i vagnen nyss, så jag skulle kunna ta en dusch. Men icke han vaknade direkt å var ledsen, så nu hänger han här på axeln igen... 

Av Lisa - 9 mars 2008 12:53

Jaha, då var dessa två familjeveckorna till ända. :(

Nu måste jag göra frukost till mej själv igen å gå upp med Viggo alla gångerna på natten. I morron börjar Martin jobba...

Vi har förvisso varit hemma själv ganska mycket redan jag å grabben, men vi har inte åkt i väg nånstans själv med bilen, eller varit ute med vagnen. Men det kommer vi säkert in i det också.


I dag är vi hemma själva igen, har varit ute å gått en runda med moster Bill, inte så härligt väder, men ganska skönt ändå. :)


Viggo är på dåligt humör i dag. Vet inte riktigt vad han vill. Han har i princip varit vaken sen klockan halv nio, så när som på den halvtimmen vi var ute då han sov i vagnen. Nu har han slutat pipa men ögonen är fortfarande uppspärrade. :)


Finkläderna :)

Kalaset i går gick för övrigt super-bra, Viggo skötte sej exemplariskt. Sa knappt ett ljud å sov så gott som hela tiden. Det är väl det han tar igen i vakenhet i dag skulle jag tro. :)


Vi ska beställa pizza i eftermiddag, det blir Pinoccio igen, får se om jag ska ta samma som förra söndagen, en med soltorkade tomater å mozarella, eller om jag ska våga mej på en med vitlök å köttfärs... :)


Johan in action :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards