Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 mars 2008

Av Lisa - 10 mars 2008 19:57

...riktigt bra i dag.

Vi har förvisso bara varit hemma, men ändå. :)

I morron ska vi ha besök på eftermiddagen, men förmiddagen blir lugn i allafall.

Är ganska matt nu, trots att jag har fått sova riktigt bra i natt...

Får se om jag orkar se CSI i kväll, men det är lika bra att va uppe tills Viggo har ätit en gång till. Han har tjabbat en hel del med ätandet i dag igen, vägrar att äta på vänster sidan av någon anledning. Inte så skönt vill jag lova...

Frågan är om jag någonsin kommer vänja mej vid att amma, det funkar men inte mer... 

Av Lisa - 10 mars 2008 15:52

I dag fick jag ett brev från individ och familjeomsorgen om att vi måste "registrera" en pappa till Viggo, eftersom vi inte är gifta måste Martin alltså skriva på ett papper å erkänna att det är hans son.

Synd att man inte bara kunde skicka in en bild, ha,ha. :)

I vilket fall som helst ringde jag det nummer som det stod i brevet för att boka en tid. Fick prata med en jättehärlig människa, hur gullig som helst, frågade hur det gick å pratade på precis som vi kände varandra, på ett bra sätt utan att det blev för mycket. :)

Tyvärr skulle det inte bli henne vi fick träffa, eftersom hon tydligen skulle sluta. :(

Synd, för hon verkade va som klippt å skuren för just det jobbet. :)

Av Lisa - 10 mars 2008 15:22

Kanske skulle man gå en liten runda i solen? Fast om jag går för långt orkar jag inte bära upp vagnen igen... Men det hade gjort gott med lite frisk luft... Kanske kan synka så jag möter honom när han kommer?

Är ju trots allt en dryg timme kvar tills Martin kommer...

Han ska bara hem å äta sen ska han i väg. :( Fast inte så länge...


Stina har bokat tvätttid till oss i kväll. :) Hade lite flyt, kändes som sagt ganska akut.


Skiter i de där engångsunderläggen(har några gratisexemplar i skötväskan bara), så ofta kissar han ju inte på skötbordet, får köpa mera handdukar i stället. Hade ändå tänkt göra det, använder ju dem som kräkdukar också. :)

Hade nästan tänkt gå å göra det nu, men vet inte om jag lyckas asa in vagnen på Hemtex, det är ju ganska trångt där inne...

Jag har i allafall beslutat att jag ska våga mej ut på stan å fika denna veckan, om jag hinner vill säga, har en massa besök bokade...


Tack å lov att det inte var jag som skulle börja jobba, hade inte klarat att lämna Viggis så länge... Men jag funderar på att låta mamma å pappa passa honom en stund på torsdag(då har vi bokat hela eftermiddagen) då kanske jag kan gå till Hemtex... Fast jag vet inte om jag är redo att vara i från honom ännu... Vi får se... 

Av Lisa - 10 mars 2008 12:34

Jag är ingen långsam duschare i normala fall, jag gör det jag ska inte mer(till skillnad från somliga andra i det här hushållet ;)).

Det tar runt fem minuter, kanske lite mer. Men i dag har jag gick det troligtvis ännu fortare, Viggo började såklart ropa så fort jag hade ställt mej i badkaret, dessutom ringde telefonen med. En aningens stressande med andra ord...


Har kommit fram till att jag hittills tycker betydligt bättre om Libero än Pampers. Det är pampers-blöjorna som har läckt och dessutom tycker jag att Viggo luktar mera kiss i dom. Uppenbarligen måste man learn allt the hard way... :)


Det blir inget besök i dag, Thea var lite krasslig så vi skjuter det till fredag i stället.


Viggo är på mycket bättre humör i dag. :) Ligger i vagnen å tittar för tillfället, har lite dåligt samvete för att jag sitter här i stället för att underhålla honom. Men än så länge klagar han inte i allafall, så han kanske gillar att ligga där å filosofera lite själv...

Av Lisa - 10 mars 2008 11:28

Dubbel-suck, har gjort misstaget att köpa 3-6 kg blöjor till Viggo. De är tyvärr för stora. I dag har ha hunnit kissa igenom en pyjamas(+sängen då) och en hel outfit. :( Dessutom kissade han rätt över slötbordet där det låg en handduk. :(

Hade gjort väldigt mycket för en egen tvättstuga just nu... Så tröttsamt med bokningssystem å skit! Måste nästan boka den sena tiden med, alltså 18-22, Martin måste ju va hemma, kan ju inte ha Viggo på ena armen när jag springer upp å ner. Den tvättiden är populärast med så den är inte så lätt att boka såhär akut. Tror vi har tvättid på onsdag, å fortsätter det såhär har vi druknat i tvätt tills dess...


Eftersom som jag anser mej vara en miljövänlig människa har jag haft en handduk på skötbordet, tänkte att det skulle vara bättre för miljön än engångsunderlägg i papper/plast men jag har nog ändrat mej. Att slänga ett pas sånna i soparna per vecka är nog betydligt skonsammare än en massa extra tvättande.


Att göra i dag:

-köpa nya blöjor. 

-köpa engångsunderlägg.

-lära mej bärselen.

-duscha(nej, har inte kommit så långt ännu...) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards