Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 10 mars 2008

Ett kungarike för en tvättmaskin..?

Av Lisa - 10 mars 2008 11:28

Dubbel-suck, har gjort misstaget att köpa 3-6 kg blöjor till Viggo. De är tyvärr för stora. I dag har ha hunnit kissa igenom en pyjamas(+sängen då) och en hel outfit. :( Dessutom kissade han rätt över slötbordet där det låg en handduk. :(

Hade gjort väldigt mycket för en egen tvättstuga just nu... Så tröttsamt med bokningssystem å skit! Måste nästan boka den sena tiden med, alltså 18-22, Martin måste ju va hemma, kan ju inte ha Viggo på ena armen när jag springer upp å ner. Den tvättiden är populärast med så den är inte så lätt att boka såhär akut. Tror vi har tvättid på onsdag, å fortsätter det såhär har vi druknat i tvätt tills dess...


Eftersom som jag anser mej vara en miljövänlig människa har jag haft en handduk på skötbordet, tänkte att det skulle vara bättre för miljön än engångsunderlägg i papper/plast men jag har nog ändrat mej. Att slänga ett pas sånna i soparna per vecka är nog betydligt skonsammare än en massa extra tvättande.


Att göra i dag:

-köpa nya blöjor. 

-köpa engångsunderlägg.

-lära mej bärselen.

-duscha(nej, har inte kommit så långt ännu...) 

 
 
Ingen bild

Mia från familjeliv

10 mars 2008 12:26

Hej!
Du har rätt, de är världens lyx att ha tvättmaskin när man har barn. Vi har nyligen skaffat de, så vi har haft ett himla springande i tvättstugan då Melinda var liten. Man blir väldigt snabbt väldigt less på de.
Hoppas du har en bra måndag! Kram

 
Ingen bild

Liz

10 mars 2008 14:06

Hej hej Lisa!! Lycka till nu! ensam med lille Viggo menar jag, det kommer säkert gå toppen bra!! tvivlar inte en sekund på de, men visst känns de lite pirrigt när fadern lämnar hemmet!
tror inte blöjorna är för stora de ska passa om det är inom de kg!! ibland händer de olyckor tyvärr ändå...köp inte mindre det tror jag inte du ska behöva.hade med problem med det där, och hjälper prova lite olika märken... och angående handdukar på skötbordet o kisseri, tror du ska fortsätta med det ändå (för stackars miljöns skull ;-)) de blir ändå miljövänligare. oftast har man ändå massa annat att tvätta! och köp mer handdukar annars bara... tror det där med kisseriet är typiskt pojkar me mest, wilmer har haft sina duster med det där me, men tycker det blev bättre ju äldre han blev, och försök undvika att byta precis efter sömn o mat för då kissar de oftast, eller lägg nya blöjan under som skydd o bara ta upp den om du märker han börjar kissa, om du förstår? :-D man lär sig lite trix med tiden... lycka till! :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards