Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 11 mars 2008

Oroad....

Av Lisa - 11 mars 2008 10:03

Jag fattar inte hur mina handleder ska palla med detta.

Hur ska det gå?

Orkar knappt hålla upp Viggos huvud i mellan åt, å nu väger han ju mini-lite.. :(

Det värsta är när han fläger med huvudet å håller emot när han ska äta. På högersidan är det värst, den handen är redan skadad, å han släpper greppet om jag försöker ta bort handen när han har börjat äta. :(

Det är tungt att bära honom också i bland, känns som jag ska tappa greppet om hans lilla kropp... 

Om det ska fortsätta så här kommer mina händer vara för dåliga för mitt framtida jobb tillslut. :(


Stackars lilla Viggo med som har ont, kan bebisar ha ont i magen utan att det är nån större fara för dom? 

 
 
Ingen bild

Mia från familjeliv

11 mars 2008 10:20

Ja, bebisar kan ha ont i magen utan att de är någon större fara. Vanligt att bebisar har magknip så via BVC brukar man få instruktioner för hur man gör spädbarnsmassage och sen kan man få speciella droppar att ge till bebisen. De fick vi till Melinda o de blev de genast bättre med magen, så kontakta BVC om de inte bli bättre med Viggos mage.
Ha en bra dag! Kram

 
ida

ida

11 mars 2008 10:24

Hej! Usch jobbigt med dina handleder, en ammnigskudde skulle nog vara perfekt för dig!
Men det småliven är tunga och innan man själv är van och slappnar av gör det ännu ondare i ens armar!
Bebiser kan ha ont i magen utan att det är ngt farligt, hur är hans avföring??? Ammande bebisar blir ju inte hårda i magen sägs det. Men Wictor har ju sen han var liten alltid varit hård. Nu har vi såna problem att han skriker av smärta när han inte får ut bajset och vi har fått ge laxer medel. Men linfrö, kan inte det ge lite magknip?? Jag vet inte men vet ju hur man själv kan bli när man ätit böner, frön m,m. Chocklad ska man ju inte äta mycket utav, inte heller jordgubbar. Men lättast är ju att prova sig fram.
Kram

http://www.idus.blogggratis.se

 
Ingen bild

jajja

11 mars 2008 15:44

Hej hej. Håller med att du kanske ska skaffa en amningskudde eller palla upp en massa kuddar. man kan ju liga ner och ama me på sidan. Va rädd om dina handleser!

Sen va ju Thea känslig i magen när hon va bebis. Man ska tänka på att inte stoppa i sig mat som man själv blir gasig :) av i magen. va försiktig med lök, cocacola, paprika mm. Vi bar runt Thea på våra underarmar så att hon låg på mage, då fes hon mycket och magknipet försvann. En barnmorska på BB lärde oss de. Om det fortsätter så kan du prova de. (om du vill förstås:) )

Kram

 
Ingen bild

Ina

11 mars 2008 19:50

du får kontakta läkare om dina handleder smärtar så, så kan du ju inte ha det! Hade du inte stöd? Ta på dem och kolla om det hjälper...stackars dig!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards