Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Lisa - 13 mars 2008 11:53

Här ligger han å gymmar mitt lilla gryn.

I en overall han har fått av mormor, troligtvis får vi ta av den när hon har sett den på. :) Han är troligtvis lite för varm av sej Viggo. :)

Av Lisa - 13 mars 2008 11:22

I går kväll läste jag i Boken om barn. Ångrar mej å det grövsta såhär i efter hand. Ett par meningar etsade sej fast i hjärnan.

Först å främst följade : Det är föräldrerns ansvar att aktivera det vakna spädbarnet och främja dess utveckling.

Okej, det är klart man vill att ens barn ska utvecklas och aktiveras, men om man som jag har en bebis som ständigt är vaken, är man en dålig förälder om man vill hinna duscha å ta en kopp kaffe?

Viggo har sitt gym, han verkar gilla det skarpt å ligger där ganska tyst å spanar. Jag ligger ganska ofta jämte å sjunger, lyssnar på musik eller bara pratar med honom. Sjunger å pratar gör jag för övrigt nästan hela tiden. Å allt annat jag inbillar mej är viktigt, typ ligga naken i bland(är säker bra att lära känna sin kropp på ett tidigt stadie :)) och ligga på magen å träna.

Vad mer kan jag göra?


Vidare läser jag: Studier(av nått masaj-folk) visar att barn som skriker har stora fördelar i livet, de har en bättre överlevar möjligheter.
Jaha, då var inte det bra heller, då är det alltså en nackdel att ha ett tyst barn också.


Som sagt jag ångrar att jag läste den!


Vi har legat i sängen tills klockan var nästan 11(jag gick dessutom å la mej vid nio i går kväll), Viggo har ätit jätteofta hela natten å morronen. Han har liksom somnat mitt i allt så det blev inte så stora portioner varje gång. :) Med andra ord sover han på natten. Å jag hat fattat beslutet att låta honom äta tills han somnar(på nätterna alltså) å inte propsa på att äta mer vid varje tillfälle. Tror jag sparar lite sömn på det. :) Å han går ju upp som han ska nu, då får han bestämma själv när å hur mycket han vill äta framöver. :)


I dag ska jag å Viggo hänga med mormor. :) Får se vad vi ska hitta på, jag behöver i allafall till Jysk. Kanske ska våga lämna dem ensamma en stund, har inte riktigt bestämt mej på den punkten...


Har kommit på ett "ålderstecken" till sen i går, att läsa Lagfarter i tidningen å faktiskt veta vilka som köpt husen. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards