Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 mars 2008

Av Lisa - 14 mars 2008 21:23

Lyssnar efter stegen av tassar hela tiden, han har ju trots allt bott hos oss i nästan tre år... Det är så tomt... Saknar min Rex.


I dag har jag haft ett par vanliga jeans på mej, förvisso ett par "tjockisjeans"(alltså gamla, som jag hade innan GI-livet) med översta knappen uppknäppt, men ändå, det har ju bara gått tre veckor. :)

Har dessutom gått ända till Bolaget å hem, i klackskor, utan att känna något alls i ben eller ljumskar. :)

Så det finns hop på lite mer motion inom en snar framtid... :) 

Av Lisa - 14 mars 2008 18:06

I går hade jag å Viggo en betydligt bättre dag än i dag.

Vi hade sovmorron å vid halv ett kom mormor hit.

Vi mös här hemma lite först sen bestämde vi oss för att gå upp på stan. Tyvärr kollade vi inte ut genom fönstret innan vi gick ut, då hade vi troligtvis tagit bilen. Det ösregnade, iskalla droppar!

Vi gick till djuraffären, upp om torget å hem, behöver jag säga hur vi såg ut?! Dyngsura från topp till tå... :) Så går det när man ska va nyttig å ta ut sitt barn i friska luften. I bland är det inte läge att va käck. :)


När vi kom hem bytte vi vagnen mot bilstolen.

Pappa hade bjudit oss på middag så vi körde till Asarum.

Tog en avstickare till Jysk på vägen dit, fick en hel hop handdukar av mamma å gjorde en mycket lyckad investering, en amningskudde. :) Jag älskar den redan! Mycket bra uppfinning, noll och ingen belastning för handlederna längre. :)


Väl i Asarum avnjöt vi dill-kött å potatis. :) Underbart gott!

Viggo å jag stannade i Asarum med pappa när Martin tränade.

Tog det bara lungt å tittade på tv. :)


I kväll ska vi äta Pinoccio-pizza å ha familje-mys, dock utan en kär familjemedlem. :(


Av Lisa - 14 mars 2008 18:03

Å vad jag lider, mamma hämtade Rex för en liten stund sedan.

Hoppas han trivs hos dem å inte river sönder bygget å tjabbar för mycket med Svennis å Selma.

Värsta dagen på mycket länge detta...

I morron ska jag å hälsa på honom å kolla hur det går... 

Av Lisa - 14 mars 2008 15:16

eller rättare sagt, något innitu mej har dött, så mycket älskar jag mitt lilla djur, min katt, vår första bebis.

Nu är det ju inte så att han ska avlivas eller få ett sämre liv(troligtvis precis tvärtom) men fy vad kass jag känner mej. Här har jag oroat mej för vad som skulle hända om Viggo blev allergisk, så blir det så här i stället.

Stora rivmärken på mitt lilla barn å ändå är jag inte ens arg på katten.


Alltid är det nått som ska förstöra lyckan, varför? 


Av Lisa - 14 mars 2008 11:22

Låg kvar i sängen till tio, trots att min lilla son ville stiga upp redan vid åtta. Stackars barn, det var sista gången jag tvingar honom att ligga kvar så länge, han hade skit tråkigt.(dåligt samvete, javisst!).

Sen har jag funderat på Rex-historian avigt å rätt. Trots nederlaget och sveket(han kan ju inte hjälpa att vi tvingar honom att bo inne) är det nog ändå bäst såhär, hoppas bara det funkar.

Frukosten gick med åt skogen, Viggo ville äta samtidigt å jag lyckades välta ut en hel skål med flingor å mjölk över hela mej å bordet!

Dricker kaffe nu å väntar på Bill, vi ska äta på stan i stället...

Vågar inte lämna Rex å Viggo själva så jag får duscha när hon kommer... :( 

Av Lisa - 14 mars 2008 11:18

I natt har Rex rivit Viggo. Ett stort tassmärke på det lilla huvudet. :(

Är helt förkrossad. Detta har jag bävat för...

Mamma å pappa har bestämt sej för att göra ett försök med att låta Rex flytta hem till dem.

Förhoppningsvis funkar det i två månader, tanken är att han ska flytta in i huset med oss i maj. 

Usch, vad hemskt det här är, älskar ju trots allt den där förbannade katten. :(

Fy fan vilken skit dag! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards