Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 17 mars 2008

Av Lisa - 17 mars 2008 20:59

Här är han, min lilla katt, i sitt nya hem. Hittills går det bra, men han äter lite dåligt...

Av Lisa - 17 mars 2008 20:11

Nu har jag skrubbat å fejat.

Var inte riktigt motiverad dock, så det kan ha blivit lite haffsigt... :/


Jag har ett ganska späckat schema även denna veckan.

I morron kommer äntligen Jajja å Thea, nu ska de va friska. :) Härligt!

På torsdag kommer Emelie P. som även hon var sjuk förra veckan.

På fredag ska vi äta med Anna å Morgan.

Sen är det dags för den traditionella påskmiddagen hos mamma å pappa, som förra året faktiskt firades här hemma, deras kök renoverades, min visningsbild är för övrigt tagen just vid den middagen. :)

På söndag är det påskmiddag i Mörrum med den sidan av familjen.  


Ska kolla på CSI om en stund, sen är det sängdags, men sova blir det nog inget med förrän efter elva, Viggo vill säkert äta då, den ända mattiden som är konstant. :) 

Av Lisa - 17 mars 2008 14:50

Jag å Stina har konstaterat att det finns två olika sortes männsikor, de som blir överärliga på fyllan å de som ljuger så det sjunger om det.

Vi tillhör bägge den senare kategorin, det innebär att om vi har tillräckligt mycket alkohol i kroppen blir vi bästa vänner med våra fiender, slänger falska komplemanger omkring oss osv. Vi ljuger hämningslöst.

Stina har till exempel sagt till en karl att hon inte kunde träffa honom för pappa skulle bli besviken(å hon fickdet att låta trovärdigt) jag har i min tur sagt till en gammal kollega att hon såg sååå mycket yngre ut än vad hon var(utan att hon hade frågat eller så).

Hur blir ni? :)

Av Lisa - 17 mars 2008 14:45

Viggo sover, han behöver både bytas på å äta egentligen, men vad gör man? :)


Jag borde väl inte sitta här å sega heller för den delen, ska koka ris till kyckligsallad å det behövs verkligen städas. Vet inte varför jag drar mej för det, kan hända att Rex flytt blir så definitiv när sanden å håren försvinner upp i dammsugarröret..? 

Får väl göra det i eftermiddag, när martin är hemma i stället, så jag har en axel att gråta mot.


Martin kommer för övrigt hem tidigare i dag, klockan halv fyra ska han skriva på faderskapspapprena. Troligtvis ska vi köra å handla i kväll också, lite för avancerat för mej å Viggo att storhandla själva än så länge. :)

Av Lisa - 17 mars 2008 14:28

Är det inte lite väl med snö i självaste påskveckan?

Inte för att vintern har varit full av varken snö eller kyla, men vill inte alla ha vår nu?


När vi var på stan innan träffade vi Hanna(trogen läsare) in real life på Guldfynd. Hon sa nått i stil med: jag läser din blogg... :)

När vi gick där i från säger Stina; vadå läser din blogg? det är ju för fan som att gå med fotbollsfrun på stan :)

Tror hon var lite avis, hon bloggar ju med som ni vet. :)

Jag tyckte det var himla kul i allafall... :) 


Vägningen gick bra, nu har han passerat fyra kilos strecket min lilla pojk. Han hade växt på längden med. :) Sköterskan trodde att magontet kunde bero på att han inte har lärt sej riktigt hur man gör när man bajsar. Avvaktar en vecka till å se om det blir bättre. Jag tror att det är på bättringsvägen redan nu... :) *håller tummarna*




Av Lisa - 17 mars 2008 11:09

Måndag igen.

I dag ska vi väga Viggo, sen ska vi till Ninas nya jobb å kolla skor.

Plånboken tillåter inga inköp, men titta är gratis. :)

Sen ska vi gå till Guldfynd å köpa dop-present till kusin Hanna.


I natt har jag sovit som en drottning. Viggo har varit en ängel.

Hans mage spökade bara lite på morronen, ville nästan väcka honom ett tag för att brösten höll på att gå i bitar. :)


Jag hoppas det vänder nu, förra veckan var för mycket depp å för mycket trötthet.

Stina sa precis att hon är en typisk "börja-nytt-liv-på-måndagar-person", samma sak gäller för mej. Måndagar är alltid lika med ny-start. 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards