Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Lisa - 18 mars 2008 20:23

Dom har verkligen satsat på detta hemma-Vm, studio med expert-kommentator, oj oj oj. :)

Kanske inte ska gnälla över att jag inte har Eurosport. :)


Liz: det var kärlek vid första ögonkastet, dem i mellan. Moster Bill hjärta Viggo, helt enkelt :) Så söta så... :)

Av Lisa - 18 mars 2008 18:40

Nu har jag å Viggo sjungit så gott som alla bra sånger i Barnens svenska sångbok. :)

Martin är inte hemma i kväll så vi myser själva.

Viggo äger redan tre sångböcker, varav en har en cd med låtar som tillhör, en mycket bra skiva som brukar gå varm på dagarna. Men nu har vi som sagt sjungit själva, utan skiva. :)


Väntar på att klockan ska bli halv åtta, tänkte kolla lite på sjukhuset, sen är det paråkning som gäller för hela slanten. :)


I morron har vi inget bokat, ska se om vi vågar oss ut själva på stan, har några ärenden... :) 

Av Lisa - 18 mars 2008 16:21

Viggo hälsar å tackar för alla fina presenter han har fått. :)


By the way, Svt24 viar konståkningen live, hallelulija, veckan är räddad! :) 

Av Lisa - 18 mars 2008 15:55

Är de inte gulliga så säg..?

Av Lisa - 18 mars 2008 15:46

Sitter här å dricker kaffe. Var så sugen... :) Hoppas på att kunna dricka det varmt å i någorlunda lugn å ro. :)

Morronens kopp svepte jag tillslut kall enbart för att slippa

huvudvärken som kom smygande.

Viggo ligger i vagnen, men sova det vill ha då rakt inte!

Sköterskan frågade ur han sov i går. Jag sa som det var, han sover på nätterna å i princip inget mer.

Hon bara va?! sover han inte på dagarna?

Jag mummlade nått i stil med: jo på eftermiddagarna sover han. Eller ja, kanske, ibland... 


Har kommit på en grej jag tror skrämmer mej med att vara borta från Viggo. Att jag ska glömma bort att han finns, liksom tro att allt är som innan, å sen helt plötsligt inse att nej visst ja, jag har ett barn. Hu, har man inte haft dåligt samvete innan så... 

Men som ni säger, det är väl inte precis nån panik ännu... :)


Tur att jag har er, min egen backup :)

Av Lisa - 18 mars 2008 15:11

I dag har Thea å Jajja hälsat på Viggo. Thea gillade honom skarpt. :)

Av Lisa - 18 mars 2008 12:12

På lördag är Viggo redan hela fyra veckor.

Har inte lämnat honom sen han föddes.

Okej, familjen har kelat med honom å så, men jag har alltid varit i närheten.

Kanske borde jag vara i från honom en timme eller så snart, men jag vill inte. Jag är rädd, vet egentligen inte för vad, men bara tanken på att vara på en annan plats än vad han är känns så obehagligt.

Vi hör ju i hop nu, han å jag. Tänk om nått händer mej eller honom under den tiden..?

Är säkert extra nervös eftersom allt var så jobbigt i början, på BB, jag höll mej undan å vågade knappt försöka kela med honom, å martin tog liksom över...

Nu är det annorlunda.

Är säker på att det är min son, å kommer alltid å vara det liksom.

Har känts så overkligt å ogreppbart, men nu är det självklart...

Samtidigt känns allt så förvirrande, det är verkligen inte lätt det här, känner mej så glad å i nästan sekund värdelös å inkompetent...


Usch, vad flummigt detta blev, skrev bara ner allt direkt från huvudet... 



Av Lisa - 18 mars 2008 12:01

Kolla in ---------------------------------> Tobbe-the man. :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards