Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Lisa - 20 mars 2008 22:39

Japp, jag är fortfarande uppe. :)

Har varit på Me&I-party hos Sofie å hos mamma å pappa å

hälsat på Rex på hemvägen. :) 

Jag köpte faktiskt ingenting, första gången någonsin om man räknar till alla tupperware å volare-partyn jag har shoppat loss på.

Dels tycke jag det var lite dyrt att handla bebiskläder, Viggo växer ju ur det så kvickt. Dessutom har han sååå mycket kläder redan.

Himla kul att träffa en av mina bloggvänner i verkligheten som omväxling... :)


Det får bli allt för i kväll, Viggo kallar... :) 

Av Lisa - 20 mars 2008 13:06

Klockan 12.10 flyttade jag över Viggo som somnat under gymet till Martin säng. Tänkte göra klassikern dvs. sova när bebisen sover.

Klockan 12.20 klädde jag därför av mej, rullade ner persiennen å kröp ner jämte.  Klockan 12.22 vaknar Viggo å vill äta. Vad gör man? :)


Nu är vi därför påklädda å uppe igen, om en timme börjar konståkningen. :) 

Av Lisa - 20 mars 2008 11:55

Hanna undrade om Viggo ska döpas i sommar.

Svar: nej! Det känns inte som oss, är själv inte döpt å om jag ska va ärlig är jag sjukt anti till kyrkan över huvudtaget.

Jag menar inget emot er som har valt att döpa era barn. Men som sagt, det är inte vår grej. Har alltid vetat att jag inte vill ha något dop. Å jag kommer inte ångra mej eller bli övertalad att ha det bara för att man ska!

Hade tänkt hitta på en egen cermoni för att fira att min lilla grabb har kommit till världen. Ingen namngivingscermoni dock, för han har ett namn trots att han inte blir döpt i kyrkans anda.

Enligt mej är det upp till var å en hur de vill göra, jag fördömmer ingen som har dop å förhoppningsvis låter andra mej låta bli utan att ifrågasätta.


Alltså hoppas jag att ingen känner sej påhoppad eller stött på något vis!

Av Lisa - 20 mars 2008 11:45

..till fick Viggo av Emelie å hennes familj.

Ett duktigt mycket mer avancerat än det han har sen innan, med ljud å ljus å sånna grejer! :)

Kommer bli toppen, väntar dock med att sätta i hop det tills Martin kommer hem.

Hade tänkt å köpa ett till faktiskt, men nu behöver jag ju inte det.

Tack så hemskt mycket! 


Det ligger en massa filtar, täcken å fårskinn överallt här, på golven, i sängen å i soffan. Vi behöver verkligen ett större hem. :)


I kväll ska jag å Viggo på äventyr, Me and I-party hos Sofie i Brinkamåla. :)

Hoppas han inte blir panikhungrig å vill äta mitt i allt, och att jag hittar dit. Får kolla på bilden av huset å memorera innan vi kör. :) 

Av Lisa - 20 mars 2008 11:41

Påsk är helt klart min favorit högtid.

Det var flera år sedan den passerade julen på min lista.

Tycker det känns som att man firar in våren, hoppas det blir så även i år, trots att helgen inte har infallit så här tidigt sedan tidigt 1900-tal.

På lördag ska vi leta påskägg(nej, det växer vi aldrig i från :)) i mamma å pappas trädgård, sen ska vi måla ägg å äta en massa annat gott. :) 



Av Lisa - 20 mars 2008 08:30

Sitter å väntar på Emelie P. :)

Vi ska äta frukost.

Hon hade andra ärenden til stan så här tidigt.

Det är därför vi redan är uppe. :)


Vaknade för övrigt klockan 6.02 av att Martin flög upp ur sängen å svor, han hade försovit sej. :)

De brukar köra klockan sex...  6.07 var han utanför dörren. :) Stackaren...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards