Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 21 mars 2008

Av Lisa - 21 mars 2008 15:43

Christoffer leder, Adrian ligger 2:a!

Hell yeah!

Go Sverige! :) 

Av Lisa - 21 mars 2008 14:13

Sen Viggo kom in i mitt liv har det skett två stora förändringar(minst,såklart).


För det första är numera jämt sen!

Kom tio minuter för sent till dssk sist å vi kom flåsande i sista minuten när Martin skulle skriva på faderskaps-pappren. 

Jag hatar att komma sist, är i normala fall en sån person som kommer tjugo minuter tidigare än alla andra.


För det andra hinner så gott som aldrig svara i telefon, jag får kolla nummret å ringa upp i efterhand.


Det är värt det dock, hundra gånger om!




Av Lisa - 21 mars 2008 14:09

Det blir inga middagsgäster i kväll, vågar inte chansa.

Är inte speciellt sugen på magsjuka, amma sittandes på dass, hu, hemska tanke.

I stället för paj blir det grillad kyckling å hasselbackspotatis till middag.


Har precis bakat klart botten till limekakan. Den ska svalna helt innan nästa moment. Får spring upp till Bill när den är klar, har nämligen noll å ingen plats i vår frys. 


För övrigt är de kommande timmarna vigda åt herrans korta program, Heja Sverige! 

Av Lisa - 21 mars 2008 13:31

Vi fick ett påskägg av våra frukost-gäster.

Ett sånt där färdigt från Malaco.

Min kära sambo(som snart är 25 år och nybliven pappa) blev helt överlycklig när han upptäckte att det fanns en speceill klubba i i ägget. En kubba med ett tillhörande pulver som smäller i munnen. :)

Den roande honom både länge å väl. :) 

Av Lisa - 21 mars 2008 11:45

Den 22 april förra året skrev jag ett inlägg om min nykterhet.

Att välja att låta bli alkohol är fortfarande något som i frågasätt å måste försvaras. Men kanske släpper tabun snart.

I dag berättar diverse kända personer ut om sin självvalda nykterhet i aftonbladet, en nykterhet som inte beror på alkoholism å som det inte längre vill behöva försvara!



Av Lisa - 21 mars 2008 10:01

Där fick jag för mitt tidigare uttalande om varför jag gillar påsk så mycket.

I år verkar det snarare som att påskharen kommer med vinter istället för våren som jag längtar så efter. :(

Inte för att det har varit en speciellt jobbig vinter vädermässigt, men våren är ändå att föredra. Men som sagt, den lyser med sin frånvaro än så länge.

Det är värsta stormen ute, skulle satt fjädrar i min en på balkongen, men de kommer ju blåsa bort direkt. :(

Får räcka med mina små höns å kyckligar inne i stället. :) 


Snart kommer B-måla-gänget hit på frukost-dejt, fullt upp som vanligt med andra ord. När jag skrev allt jag hade bokat denna veckan missade jag hela tre grejer...


I kväll blir det nog dock ändrade planer i kväll, Anna å Morgan skulle kommit, men Anna är inte riktigt frisk så vi får se hur det blir.

Är inte sugen på att bli smittad...  


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards