Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 31 mars 2008

Av Lisa - 31 mars 2008 20:56

Vet att det är lite tidigt, men vi kommer troligtvis leva bland

flyttkartonger vår sista månad i lägenheten. Har redan fått i hop två fulla med kläder, en med "smalkläder" å en med sommarkläder. Har dessutom fyllt en säck med kläder att skänka bort.

Har köpt fem kartonger så jag har tre till som jag kan fylla redan nu. Det blir nog skor å jackor som är nästa projekt att packa ner.

Är ganska sugen på att ge mej i kast med Martins sida av gardroben med. Där kan man slänga ganska mycket skulle jag misstänka. :)

Har bara ett problem, var i hela friden ska jag ställa alla kartonger innan det är dags? Om vi har tur kan vi få ställa dem i huset, men jag vågar inte riktigt hoppas på det ännu.


I morron ska jag å Viggo fika med Anna å Emilie, det ska bli så trevligt så. :)

Är inte alls nervös för att ge mej ut på vift nu längre. SKÖNT! 

Av Lisa - 31 mars 2008 15:52

(stavas stimm med två m?)


I vilket fall som helst har jag precis organiserat i bland Viggo kläder. Rensat ut det som redan är för litet och kollat över vad han har i nästa storlek. Trodde bodysarna jag köpte på Ge-Kås var i storlek 62, men icke de var i 68... Fast jag hade trts det en hel del andra 62:or. :)

Tänkte nu när jag ändå är på G ge mej i kast med min egen gaderob(hur stavs det då?), där råder total kaos. Har sedan långt innan Viggo föddes bara tryckt in de kläder som blivit tvättade där de fått plats. Mer än hälften av kläderna är dessutom för små, än så länge i allafall. :) Kan inte ens ha mina favvis-polos(de randiga jag har haft på var å varannan mag-bild) för de är för tajta över sladdermagen jag numer ligger inne med.

Tänkte sortera ut allt jag inte använder nu å packa ner det i flyttkartonger redan nu. Skadar ju inte att få undan lite...

Bara en å en halv månda kvar till flytten nu ju... :) 

Av Lisa - 31 mars 2008 10:47

I dag ska det komma nån snubbe å ta ner luckorna till vårt städskåp. Vi ska tydligen få nya trots att vi har ringt å tackat neh till förmån för den som flyttar in här efter oss. Det verkar de dock inte ha kopplat så nu blir det nya luckor tydligen.

I dag ska de alltså ta ner de gamla luckorna, sen dröjer det en vecka eller nått innan de nya kommer. Detta innebär att alla som kommer hit ser rakt in i vårt städskåp de första de gör.

Med tanke på att det är den enda förvaringsmöjlighet vi har förrutom den lilla klädkammaren är det smock-fullt med grejer där inne. :(

Inte så snyggt precis.

Tur att Rex inte bor hemma, han hade ju gått lös där inne direkt. 


Lyckas inte tolka på lappen om jag ska behöva tömma hela skåpet innan de kommer, för lappen är egentligen angående köksluckor, å så har de strukit över kök bara . Men varför skulle det behöva vara tomt om de bara ska skruva ner luckorna? Det kan ju inte va så avancerat precis...?

Martin trodde att de kanske skulle byta ut hyllor å lådor också, då är det klart ett annat läge...


Håller just nu på å tvättar mina bruna soff-plädar i badkaret. Vilket jobb... Den ena råkade ut för en liten kräk-olycka i morse nämligen.  Men så här i efterhand borde jag ha väntat tills vi har tvättid å kört dem i maskinen...


Back to work... 

Av Lisa - 31 mars 2008 09:50

...Ni vet vad det innebär..? Nystart! :)

Denna veckan ska jag skärpa till mej med all mat, det ska lagas middag

å ätas lunch! Inga undanflykter nu.

Martin håller på å tjatar om GI, han har med gått upp ett par rejäla kilon sen vi slutade med det sunda livet. Men Gi tar på krfterna, det tar ett tag in det "sitter". Känner inte precis att jag har ork till det, för hur mycket Martin än menar att han Kan lag mat när han kommer hem ligger det största ansvaret hos mej.


I dag har jag tänkt sortera lite kläder, framför allt i Viggos låda. Han växer så fort mitt lilla gryn. Många bodys å pyjamasar är redan för små. 

Har inget annat bestämt, får se om det blir en promenad med, vädret verka lovande. Men det kan ju va iskallt, har inte kollat termometern ännu.


Nu är det frukostdags... :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards