Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under mars 2008

Av Lisa - 10 mars 2008 15:22

Kanske skulle man gå en liten runda i solen? Fast om jag går för långt orkar jag inte bära upp vagnen igen... Men det hade gjort gott med lite frisk luft... Kanske kan synka så jag möter honom när han kommer?

Är ju trots allt en dryg timme kvar tills Martin kommer...

Han ska bara hem å äta sen ska han i väg. :( Fast inte så länge...


Stina har bokat tvätttid till oss i kväll. :) Hade lite flyt, kändes som sagt ganska akut.


Skiter i de där engångsunderläggen(har några gratisexemplar i skötväskan bara), så ofta kissar han ju inte på skötbordet, får köpa mera handdukar i stället. Hade ändå tänkt göra det, använder ju dem som kräkdukar också. :)

Hade nästan tänkt gå å göra det nu, men vet inte om jag lyckas asa in vagnen på Hemtex, det är ju ganska trångt där inne...

Jag har i allafall beslutat att jag ska våga mej ut på stan å fika denna veckan, om jag hinner vill säga, har en massa besök bokade...


Tack å lov att det inte var jag som skulle börja jobba, hade inte klarat att lämna Viggis så länge... Men jag funderar på att låta mamma å pappa passa honom en stund på torsdag(då har vi bokat hela eftermiddagen) då kanske jag kan gå till Hemtex... Fast jag vet inte om jag är redo att vara i från honom ännu... Vi får se... 

Av Lisa - 10 mars 2008 12:34

Jag är ingen långsam duschare i normala fall, jag gör det jag ska inte mer(till skillnad från somliga andra i det här hushållet ;)).

Det tar runt fem minuter, kanske lite mer. Men i dag har jag gick det troligtvis ännu fortare, Viggo började såklart ropa så fort jag hade ställt mej i badkaret, dessutom ringde telefonen med. En aningens stressande med andra ord...


Har kommit fram till att jag hittills tycker betydligt bättre om Libero än Pampers. Det är pampers-blöjorna som har läckt och dessutom tycker jag att Viggo luktar mera kiss i dom. Uppenbarligen måste man learn allt the hard way... :)


Det blir inget besök i dag, Thea var lite krasslig så vi skjuter det till fredag i stället.


Viggo är på mycket bättre humör i dag. :) Ligger i vagnen å tittar för tillfället, har lite dåligt samvete för att jag sitter här i stället för att underhålla honom. Men än så länge klagar han inte i allafall, så han kanske gillar att ligga där å filosofera lite själv...

Av Lisa - 10 mars 2008 11:28

Dubbel-suck, har gjort misstaget att köpa 3-6 kg blöjor till Viggo. De är tyvärr för stora. I dag har ha hunnit kissa igenom en pyjamas(+sängen då) och en hel outfit. :( Dessutom kissade han rätt över slötbordet där det låg en handduk. :(

Hade gjort väldigt mycket för en egen tvättstuga just nu... Så tröttsamt med bokningssystem å skit! Måste nästan boka den sena tiden med, alltså 18-22, Martin måste ju va hemma, kan ju inte ha Viggo på ena armen när jag springer upp å ner. Den tvättiden är populärast med så den är inte så lätt att boka såhär akut. Tror vi har tvättid på onsdag, å fortsätter det såhär har vi druknat i tvätt tills dess...


Eftersom som jag anser mej vara en miljövänlig människa har jag haft en handduk på skötbordet, tänkte att det skulle vara bättre för miljön än engångsunderlägg i papper/plast men jag har nog ändrat mej. Att slänga ett pas sånna i soparna per vecka är nog betydligt skonsammare än en massa extra tvättande.


Att göra i dag:

-köpa nya blöjor. 

-köpa engångsunderlägg.

-lära mej bärselen.

-duscha(nej, har inte kommit så långt ännu...) 

Av Lisa - 9 mars 2008 20:32

Funderar seriöst på att lägga mej, ska nog kolla på En annan del av Köping först, behöver skratta lite... :)

Har lagt Viggo i sin säng, men det verkar lite osäkert om han ska somna.

I vilket fall som helst lär han vakna när jag lägger huvudet på kudden...

Usch, vad negativ jag är, men detta är ingen bra dag alls...


I morron kommer i allafall Jajja å Thea å hälsar på. :) 

Av Lisa - 9 mars 2008 15:19

Nu har Viggo somnat, direkt när Martin kom hem! Är inte det typiskt?

Ja,ja, hoppas han sover en liten stund nu i allafall, så jag hinner äta å duscha.

Det blir kebabtallrik från Marinan i stället för pizza för min del. Gurriz är här å då är det Köpmanna-pizza som gäller för deras del... :)


Usch, vad trött å ledsen jag är nu... Har ont i huvudet å är skit hungrig...

Av Lisa - 9 mars 2008 14:21

Innan Viggo föddes lovade jag mej själv ett par saker.

För det första har jag bestämt att jag inte ska bli nån annan, fortsätta vara jag trots att jag har fått barn, det tycker jag att jag är. Klart jag kommer prata om min son, men jag är fortfarande samma person jag vill vara.

Jag hade också bestämt att jag inte skulle bli skabbig bara för jag fick barn, dvs. fortsätta att raka benen å ha någolunda snygga kläder. Detta löftet verkar vara svårare att hålla, för idag har jag inte ens duschat, ska alla dagar vara likadana som denna kommer jag både lukta illa å va utsvulten när Martin kommer hem från jobbet... :(


Bakslaget har kommit i dag känns det som... :( Inget jag gör verkar vara det Viggo vill.. Så alla ni som skrattde å himlade med ögonen åt vår lyx-bebis, feel free att vara skadeglada nu...

Tack å lov har jag en man att räkna med(hoppas jag, för han kan väl inte bara förändras nu...?) det är det inte alla som har... 

Av Lisa - 9 mars 2008 13:58

Glada nyheter!

Mina skor passar igen. :) Med andra ord är det dags att kolla igenom skostället å lära känna alla paren på nytt. :)

Tyvärr gäller det inte mina byxor ännu. Så om ni ser nån konstigt figur med stövlar med kilklack, fladdrig mage å mammabyxor på stan, så är det bara jag som är ute å re-boundar med mina skor. :) 

Av Lisa - 9 mars 2008 13:46

Kom å tänka på en grej.

På nätterna(å annars med för den delen) brukar jag låta Viggo somna på mej å sen lägga honom i sin säng när han har somnat. Kan det va så att han upplever det som ett mindre trauma varje gång han vaknar nånstans där han inte somande? Stackars liten, så kan det väl inte va?


Viggo har precis sovit på mitt bröst i en timme eller så, försökte lägga honom i vagnen nyss, så jag skulle kunna ta en dusch. Men icke han vaknade direkt å var ledsen, så nu hänger han här på axeln igen... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards