Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 6 april 2008

Av Lisa - 6 april 2008 19:39

...i den här hyllan. Vill helst ha två stycken i gillestugan. Det vill inte Martin. :(

Av Lisa - 6 april 2008 19:34

Det innebär att Hammarplast öppnar sitt outlet-tält i Tingsryd.

Gissa om vi ska dit?! Ska köpa backar att bära porslin, flaskor å

diverse annat i vid flytten. :)

Av Lisa - 6 april 2008 19:30

Underbar!

Av Lisa - 6 april 2008 17:28

Det var en himla lyckat trip till Ikea, vi fick veta det vi ville angående luckorna, eller ja hela bänken.

Vi lyckades bestämma oss för en bänkskiva med i ett nafs.

Det är så vi, vi kollar på nått å bestämmer oss på ett ögonblick. :)

Den gick i svart, kommer bli så snyggt, med svart å vitt. :) Kan till å med bli bättre än vad jag har hoppats på. :)


Martin är för söt i bland. Han har gnällt i tid å evighet om att det är värdelöst att vår bil inte har nån lampa i kofferten. När vi stod på ikeas parkering(ja, det blev amning i bilen, gick ganska bra) läste Martin lite i bruksanvisningen till bilen. Plötsligt utbrast han: är det en lampa där i taket?! 

Å visst var det så, den hade bara varit avstängd. :)


Köpte lite småplock, men inte ett ända ljus. Nån glasburk å lite flyttkartonger.


I kväll blir det eventuellt lite gardrobs städning, om vi orkar... :)

Annars ryggläge, å de sista avsnitten av DH. 

Av Lisa - 6 april 2008 10:27

I dag har vi bestämt oss för att köra till Älmhult en runda. Vi ska ränkna lite på vår nya köksbänk. Kolla luckor och skåp å sånt. Jag vill ha minst ett 80 cm-skåp, eller skåp å skåp, jag vill ha den utdragbara varianten, så det kanske kallas lådor. Mätte i allafall att väggen vi ska riva var 195 cm. Så jag har lite å gå på, kanske blir ett av varje längd, 80, 60, 40. Vi får se. Angående utseendet vill vi ha vitt, men det fukar troligtvis med de allra billigaste vita luckorna. De syns knappt bakom kösksbordet sen ändå, blir i allafall inte det första man ser när man kommer in i köket. Vi ska även kolla på handtag, vi ska byta i hela köket. Som det ser ut nu är handtagen diamantliknade klumpar i plast, skit fula. Jag vill måla luckorna vita, men det är inte så akut...

Funderar på om de fortfarande har amningsrum på IKEA...? Kan ju alltid hoppas, annars blir det till att amma i bilen, men det får väl gå det också..


Ska dricka lite kaffe å fixa i ordning mej å barnet, sen sticker vi. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards