Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 25 april 2008

Av Lisa - 25 april 2008 16:02

Nu är det fredag IGEN!

Tycker man gör inte annat än att kolla på Så ska det låta.

Veckorna bara flyger förbi. Å jag som oroade mej för att det skulle bli enformigt att va mamma-ledig. :) ICKE! Det är omväxlande värre. Vi hittar på en massa saker å det är underbart att bara umgås med Viggo med.

Vi har precis power-napat lite i hop han å jag, det har vi lyckats göra tre eftermiddagar i rad nu, eller är det fyra? Skönt å himla mysigt. :) 


I kväll ska faktiskt inte bara sitta hemma utan ska alltså till Högadal.

Vi skulle visst grilla. Gott! SKa va där redan fem så vi bör va hemma i rimlig tid. Skönt!


I morron kväll efter Kristianstads-resan ska vi till Asarum å grilla!

Då blir det fläskfilé, så jag antar att vi kan äta både det å MAX. :) 


Nej, nu ska jag leta upp nått vettigt att ha på mej! 

Av Lisa - 25 april 2008 15:50

Emilie ville ha mitt recept på ljummen potatis-sallad. :)


Måtten är höftade. :) Ungefär på den nivån som jag gör till mej å Martin, alltså till två personer. :)

Koka ett lagom antal mindre potatisar(helst ny-potatis), ca 4 stycken per person, plus nån extra brukar jag räkna. :)

Blanda olivolja ca 1 ½ dl(beronde på hur många potatisar man ska ha) med en skvätt äppelcidervinäger, rikligt med italiensk salladskrydda, klippt gräslök och finhackad rödlök i en stor skål, bättre ta en för stor redan från böjan, så man får plats att blanda. :) Lägg i delade rädisor och sockerärtor å blanda.

Lägg i den nykokta potatisen å ett par rejäla skedar matlagningsyogurt eller creme fraiche. Blanda å servera direkt. :)

Av Lisa - 25 april 2008 10:01

I går var vi på Christins å åt lunch. Jag köpte en bakad potatis för 65 kronor plus en flaska Loka som säkert kostade runt 15. Jag orkade inte äta upp allt jag betlade för, blev en massa grönsaker, oliver å fetaost över. Lokan smakade parfym, drack inte upp den heller. Sen köpte jag efterrätt, en kopp kaffe å en dammsugare för 27 kronor, kaffet drack jag inte heller upp, det hann bli kallt... :/ Över hundra kronor för ingenting kändes det som!

Hade riktigt dåligt samvete när jag gick hem...


Nu ska jag betala mina räkningar, 417 kronor till facket. Sen är det bara "lyx-grejer" så det gör inte så mycket. :)


Martin ringde nyss, vi ska till Sara å Jeppe i kväll. :) Så skönt! Då lipper jag fundera hela dagen på vad vi ska ha till middag i kväll! :) 

Av Lisa - 25 april 2008 09:30

I dag får jag pengar om jag inte har helt fel för mej. Det är ju alltid trevligt.

Ingen större summa precis, Martin får fem(?!?) gånger så mycket...

Ska betala lite ränkningar, sen är det inte mycket kvar tyvärr...

Definitivt inte efter shoppingresan i morron heller. :)


I dag är det alltså bvc å samtal som gäller, sen ska jag handla å dona.

Ska, tro det eller ej, till Apoteket. Har bestämt mej för att köpa en mjölk-uppsammlare å ta till vara på all mat som går till spillo. Det börjar kännas som slöseri nämligen. Kan lika gärna frysa in å spara ju. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards