Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Lisa - 2 maj 2008 21:39

Orkar inte va upp mer nu.

Har precis kollat på Var fan är mitt band? Det var inte så kul i dag, men ett stort plus var att min STORA favvis David(som var programledare för Raggadish) är nån slags producent för programmet å var med en hel del i dag. :) Lite hemligt kär i honom faktiskt.


Viggo ligger i sin säng, kan inte gå i god för att han sover, men det hörs inget där i från ännu. :) Jag ska med lägga mej nu är tanken.


I morron ska vi gå en runda på stan hela familjen.

Sen ska vi hälsa på Emilie å Peter en runda på eftermiddagen.

Härligt att det är två dagar kvar av helgen... :) 

Av Lisa - 2 maj 2008 16:43

Nu har vi varit runt på våra ärenden. :)

På Färghuset hämtade vi färgprover till sovrummet å hallen och beställde golv till gillestugan.

Får se va det blir för färger tillslut, hittade en riktigt mörkt brun, brownie, Martin var inte helt negativ.

Kollade på tapeter med till fondväggar, ska ha det både i vårt sovrum å i gillestugan. Svart nere å ljust turkos uppe om jag får bestämma... :)

Fanns mycket snyggt, tyvärr drogs jag gång på gång till den förbjudna hyllan där de kostade 600 kronor rullen eller mer. :(



Var även hos mamma å pappa å hämtade flyttkartonger sen Coop å handlade mat.


I kväll ska vi bara drälla, som vanligt. :) Blir väl Så ska det låta å sen Var fan är mitt band?

Nu ska jag laga lite middag hade jag tänkt, grillad kyckling å potatisgratäng blir det i dag... :)

Av Lisa - 2 maj 2008 12:17

Viggo är inte mycket mer än 2 månader å jag har redan spenderat åtskilliga timmar på att fundera på vad jag ska göra sen, efter mammaledigheten...

Jga vill ju göra klart usk-utbildningen, så att jag har det gjort, vill inte att det ska rinna ut i sanden. Sen vill jag ju jobba nästa sommar, men frågan är var...?

Vill ju jobba i asarum, men jag har liksom inget ställe där som är "mitt", å jag vill jobbat natt, men det verkar va skit-mycket nu när de drar in på allt...

Usch ja, mycket bekymmer. Va som händer efter sommaren sen vill jag inte ens tänka på... :(

Jobbigt!!! 

Av Lisa - 2 maj 2008 11:06

Har kommit på ett par grejer till...

  • Shampo å balsam från frisören.
  • Den lilla mixern från OBH Nordica, gärna svart.
  • En månadsten, min står inte att finna, saknar den så. :(


Sen vill jag ju vääääldigt gärna ha en Babybjörn Active, den

gröna var snygg, men färgen är inte så noga. :)

Av Lisa - 2 maj 2008 10:50

I dag är vädret mycket mer lovande än i går i allafall.

Martin är ledig i dag. För min del innebär det inte sovmorron om nån trodde det. Han vaknar nästan tidigare än Viggo, å vill inte somna om. Känns som att varje morron som Martin är hemma startar med en konflikt. :(

Ärligt talat är det mycket lättare i veckorna, då jag bara behöver tänka på Viggo. Stackars Martin får liksom inte plats, det blir ingen energi eller kärlek över till honom. Speciellt inte på morronen. Det blir väl bättre hoppas jag.


Viggo å Martin har redan hunnit va på Bejer å köpa ett såg och en skruvdragare. Så nu sitter Martin å letare potensiella skruvar att lossa. :)

Han säger själv att det är likabra som julafton med nya hemmafixar-grejer. :) 


Nu dricker vi lite kaffe å äter Aftereight , en väldigt lyckad kombo. :)


Vi ska(som vanligt när Martin är i farten :)) flänga en hel del i dag. Ska bla. till Färghuset å hämta färgprover till sovrummet. :) Jag vill ha brunt, men Martin är ganska anti än så länge. Men jag har hoppet uppe. Samma sak gäller min hylla, den SKA jag köpa om jag så ska smuggla in den. :)


Nu ska jag lägga in lite bilder på datorn. Sen ska det sorteras tvätt... 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards