Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Lisa - 7 maj 2008 21:57

Det här är Viggo å hans syssling Malte(10 månader) i knät

på gammelfarmor. :)

Av Lisa - 7 maj 2008 21:38

... att det inte blev nån träning för min del. Viggo stackarn var sjukt täppt nu igen typiskt nog.

Han lyckades äntligen börja äta tjugo i sju. Då var jag ganska knäckt, hade ju sett fram emot träningen så mycket.

Fem i sju slutade han äta, då slängde jag över den stackars pojken till Martin  å letade skor å tog på linser. Sen sprang jag till Österslätt, de hade börjat, men inte mer. :)

Brösten vägde bly(trots att de var "nytömda" :)) å passet var duktigt mesigt, men nu är det gjort!

Nästa vecka ska jag på att igen, då är det en annan instruktör å förhoppningsvis lite tuffare. :)


I morron kommer alltså Marina å Hanna, sen måste jag ut å handla som vanligt... Ständigt nya utgifter...


Gonatt på er! 

Av Lisa - 7 maj 2008 15:31

Om ni inte hittar något som faller er i smaken på denna å inte heller på

den här önskelistan. :)

Kan jag även tänka mej ett par snygga gummistövlar eller ett presentkort här-----------> Slöjd-detaljer 

Är verkligen unte i god tid, bra va? ;) 

Av Lisa - 7 maj 2008 15:18

Sitter å ansöker om dagisplats till Viggo, hur sjukt är inte det?

Jag har kört fast på ansökningsdatum, när ska han börja? 

Aldrig eller i allafall inte på ett par år om jag får bestämma...

Allvarligt talat, vad ska jag skriva för datum?

Vet ju inte nu när de kuser jag ska läsa startar.

Kanske ska skriva första mars?

ÅÅÅÅh vilken ångerst, jag vill inte göra sånt här redan.

Vill inte bara tänka framåt hela tiden, vill stanna linte också, å känna hur det känns....



Stressar göra i dag också.

Har varit ute å gått(kom försent) det var duktigt varmt, tror solen har gett mina axlar en hel del färg. :)

När vi kom hem åt Viggo, sen sprang vi upp på stan, hade lite bråttom för Bill skulle börja jobba klockan halv tre. Rafsade till mej en bh på Lindex, hoppas det funkar okej i allafall.

Hade velat kolla efter ett par knickers till mej med, har ingenting att ha på mej som passar vädret. :( 

Det har inte Viggo heller för den delen. Han behöver kortarmade bodys, å jag behöver även leggings!

Så i morron kanske vi kan möta upp Bill på jobbet vid tre å ta en runda...?!? 

Varför är det alltid en massa man måste köpa? Kattluckorna måste jag med fixa i morron, innan de pengarna har gått upp i rök...


Viggo sover nu, hade med velat göra det, men det känns som att jag inte har tid med nån eftermiddags-lur i dag. :(

Det står två stora kassar med tvätt å väntar på mej. Dessutom måste jag göra mej lite i ordning inför bank-besöket. Har inte duschat sen promenaden, men jag ska ju träna i kväll så det känns menigslöst å göra det nu... 

Det är mycket som hänger över mej, men jag får se hur mycket jag tyar med...

Av Lisa - 7 maj 2008 10:17

Sitter å väntar på att Viggo ska vilja äta, halv elva brukar allt som oftast vara en mat-tid att räkna med nämligen. :) Så fort han är klar ska vi köra, ska va i B-måla 11 är det tänkt.


Förrutom promenad, starunda å träning har jag lite till som ska hinnas med i dag. Klockan fem ska vi träffa vår bank-gubbe å skriva nån låneansökan. Får nog bli lite hämt-mat från Bönan(grillbaguette, chicken surprise..??) efter det besöket. Bönan ligger ju på vägen från banken. ;) Allt för att spara tid. Så fort vi har ätit får jag byta om till träningskläder, för sen bär det av till The House, Martin ska fortsätta sitt arbete med sovrummet. :)

Träningen börjar sju, antar å hoppas att mamma å pappa ska dit också, i så fall vill jag gärna lifta med dem till stan å sen "hem" till Asarum igen.

Viggo han får underhålla sej själv medan jag tränar. :) Tar med babysittern så ska han nog va nöjd. Annars ska morbror Gurri med va i huset som back-up, om Martin har händerna fulla när Viggo vill nått. :)


Helst skulle jag vilja packa ner innehållet i våra Billys, mest "kontorsgrejer", pärmar å pennor å så. När det är gjort kan ju Billy flytta redan nu. Samma gäller den vita "extrabyrån" i vardagsrummet. Hade tänkt låta den va, å bara flytta den som den är, men det är ju inte alls säkert att jag behöver ha de grejerna den innehåller i den sen, har ju en herrans massa mer gardrober å skåp i huset. Samma gäller byrån i hallen, dens innehåll ska jag med packa i flyttkartonger i stället hade jag tänkt.


Dammsuga är ett annat projekt, har inte blivit mycket städande alls de senaste veckorna. Toaletten börjar väl snart gro igen dessutom. Tvi, jag måste fixa det i kväll eller i eftermiddag! 


I helgen måste vi nästan till IKEA, ska beställa köksbänken å köpa handtag till alla köksskåp. Ska även ha nya knoppar till gardrobsdörrarna i sovrummet, de nuvarande är blåa glasimitations plastklumpar, fruktansvärda! :) 


Marina ringde precis, hon å Hanna skulle hitåt i morron. Som tur är var vårt schema för morrondagen faktiskt tomt, så det kommer å hälsar på oss. :)


Neeej, nu får han vakna minipojken, annars blir det stressigt värre ju.... 

Av Lisa - 7 maj 2008 09:00

Stina skrev häromdagen om att hon önskade sej ett soft-air-gun att skjuta på diverse störningsmoment på. Om jag hade vetat att jag skulle bo kvar här över min födelsedag hade jag också önska mej det.

Å hade jag ägt ett redan i dag hade en satans duva å kärringen som börjar lyssna på radio klockan sju varit i skottlinjen! :( Snart slipper jag detta råtthålet till hus! :)


I går var vi alltså på Färghuset på kvällen, det blev Brownie, till väggarna i sovrummet, det ljusare kolörerna passade inte till min tapet, som är stor-blommig, liksom lite så där gammaldags mönstrad å inget annat! :)

Vi beställde en massa annat med men glömde Vårvinter som vi var rörade överens om att måla i hallen. Vi stod nämligen med varsitt färg-prov av den å visade varandra. :) Jag litade ju på att Martin hade koll så jag sa inget om att han inte beställde den, tänkte mest att det gör han väl en annan dag. Å så får det ju bli med, ska dit på lördag å hämta både golv å tapeter så. :)


Gårdagen spenderades för övrigt hos Emma i Elleholm, en perfekt värdinna om ni frågar mej, det bjöds på både nybakta scones å tårta. Hanna å Cesar å Malin å Casper var också där, å Malva med såklart! :) Jag hade skitroligt, verkligen! Hoppas på att få vara med fler gånger. :)


Blir så avundsjuk med. Längtar till mitt hus är i skick till att ha gäster. Att vara värdinna är något av det roligaste jag vet. :)

Så fort vi har kommit i ordning ska jag bjuda på nybakta rosenbröd å kräftskagen, Anna, jag räknar med dej! :)

Är så himla sugen på att ha Tupperware-party med så det ska det också bli såsmåningom.


Viggo var på prima humör i går, skönt att ha honom tillbaka. Han sov förvisso ingenting mer än promenaden, kanske 1 å ½ timme på hela dagen, men han var inte det minsta gnällig för det! :)


Även i dag är det promenad, denna gången i B-måla med Hanna, Sofie å barnen. Härlig runda det! :)


Sen måste jag försöka få med Bill på stan, är i akut behov av en ny sport-bh, ska ju träna i kväll å de jag har ser ut som värsta mini numera... 


Nu ska jag snoka omkring lite, sen är det frukostdags.  :)


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards