Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 19 maj 2008

Av Lisa - 19 maj 2008 20:55

Från noll till fem kommentarer i ett nafs. :)

Gulliga ni är! :)


Nu är Rex hemma, han jamar som en tok just nu, men jag tror ändå han fattar att han är hemma.

Han vill dock gå ut, men jag väntar till i morron med det. Men inte en minut längre! :)


Ska snart visa er hur vi lever numera, men jag har inte haft något batteri i min kamera, å det är som sej bör värsta kaosen här.

Vill ju visa när det är klart, men i morron ska jag ta bilder, om jag hinner vill säga! :)



Konsterade tidigare i dag att mannen min inte visar kärlek genom att köpa blommor(hade dock fel där, eftersom jag faktiskt har fått det i dag :)). Men han visar kärlek genom att måla sovrummet brunt med en turkos-blommig fond-vägg emot sin vilja, å förhoppningsvis genom att fortsätta uppfylla mina önskningar.

Jag har hittat en underbar färg till köket, OKTAN, mörk, lite metallic turkos(inte alls lik den i sovrummet). Passar perfekt till allt det vita å de

svarta bänkskivorna! :)


Nu ska jag kolla CSI.. :)  

Av Lisa - 19 maj 2008 18:16

Ja, det är dags nu. Om en stund kör vi å hämtar vår första bebis.

Rex ska flytta hem. Hoppas det går lika bra för honom att bo vårt hus som det har gjort den tiden han har bott i väg. Hoppas, hoppas, hoppas...


I dag har jag fått undan så gott som allt i köket. Skåpen är fyllda och allt är organiserat. Har även fixat med toaletterna, tvättat två maskiner, gjort en källsorterings-station i källaren och lite annat smått å gott.


Hade säkert hunnit ännu mer om inte det hade varit för att min lilla grabb har haft ont magen å varit gnällig under större delen av dagen. Har fått bära omkring på honom ganska mycket. :( Stackaren, denna gången har jag i allafall inte druckit yalla, men troligtvis ätit nått annat som hans mage inte gillade... :/ 

Nu sover han dock i sin vagn på altanen, skönt att han vill ligga där med. :)


Martin målar just nu klart det sista i hallen. Den gråa tonen går lite mer åt grönt än vad vi hade räknat med, men snyggt blir det. :)


Anna: Martin hade köpt en blomma till mej... :) SAY WHAT?! ;)


Ni har inte övergett mej ännu va?  Inte en ynka kommentar sen jag flyttade... :( 

Av Lisa - 19 maj 2008 09:46

Nu har vi sovit två nätter i vårt hus.

Första natten var ingen höjdare dock, kunde inte somna för jag låg å packade upp å organiserade i huvudet till klockan var ett. Sen hade vi glömt sätta på värmen, så vi frös som tusan alla tre... :) Natten som gick var betydligt bättre, Viggo åt vid fem å somnade om till åtta, det kan man inte klaga på. :)


Har dock inte hunnit packa upp så mycket som jag hade önskat, lördags kvällen firade vi ju Gurri å i går var det folk här ända till halv sju...

Började i köket i går kväll, fick undan en hel del, men det är forfarande mycket kvar.


Det absolut bästa med alltihop just nu är att källaren å den egna tvättmaskinen. :)


Nu är det dags att dyka ner i kartongerna igen! :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards