Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Lisa - 20 maj 2008 15:34

Min ögonsten...

Av Lisa - 20 maj 2008 15:27

Här är de då alla mina pojkar samlade, i soffon som numera är rätt-byggd. f Soffan å tv är tilfälligt placerade i vardagsrummet, så fort vi är klara med gillestugan ska de flytta ner dit...



Jag vill åka till Karlskrona, kolla mattor å plock på Leksakshuset, köpa påsar till blöjspannen på Babyproffsen å krukor å blommor på Blomsterlandet. Har även hundratals saker till att köpa på IKEA, framför allt mattor till sovrummet å en herrans massa handtag till gadrober å skåp(trots att vi köpte ett gäng sist). Vill till Lagerhouse med, å Timarii, i Växjö. Frågan är vad jag ska prioritera? :)
 

Av Lisa - 20 maj 2008 14:35

... är allt vad jag har orkat packa upp i dag. Känner mej sjuk trött ändå. :(

Kan kanske bero på att jag aldrig har tid att slappna av. Är på hel-spänn hela dagarna, lyssnar vad Viggo gör eller så ammar jag eller leker med honom. Martin har ju job hela kvällarna så det är samma sak då, allt ansvar ligger på mej, det är alltid jag som ska släppa det jag har i händerna för att rusa till undsättning. Nu har jag förvisso världens snällaste barn, han klarar sej själv långa stunder, om allt är som det brukar med honom, har inte heller något emot att "passa upp" på honom. Men ändå, lite ansvar hade jag gärna lämnat över i mellan åt... Sova lite hade inte heller varit fel...



Rex är så duktig, lämnade honom inne när vi gick till affären. När vi kom tillbaka mötte han oss ute. :) Han hade gått ut själv. Frågan är om han hittar in? Ska försöka stänga ute honom en liten stund å undersöka den saken...


Viggo kallar... 

Av Lisa - 20 maj 2008 10:50

Nej, jag har inte kommit i väg till affären ännu...

Jag har duschat i stället, å lagt i en maskin tvätt... :)


Viggo sover i sin vagn, inne i hallen dock, fick inte riktigt i hop det, han somnade å jag la honom där, orkade inte krångla ut vagnen med honom i.

Hör honom inte då heller, om jag är i källaren... Å duchen är ju nere så...

Dåliga ursäkter..? Mycket möjligt, som sagt lite lat nu..;)

Nån som har en babyvakt? Använder man det om man köper en?


Häromdagen i frågasatte jag Anna när hon sa att hon antagligen ammar sin bebis fortfarande när hon fyller år. Sen tänkte jag efter på hur gammal den är då... Runt tre månader... Man ska inte kasta sten i glashus eller hur är det med den saken...? :)

Snacka om att va hemma-blind. :) När ska man sluta amma egentligen?

Jag tycker personligen att det ser lite otäckt ut när man ammar "stora" barn, men som sagt, hemmablind blir man ju...

Anna har lovat att säga till mej om jag ammar när det ser groteskt ut. :)

Känns ju onödigt att sluta om det finns mat, jag gillar det ju dessutom numera... Ja, ja, vi får ser hur det blir när han börjar äta mat, inte smaka alltså, utan äta...


Undrar om vår nya  distriktssköterska ska behaga höra av sej snart, Viggo är ju tre månader på fredag, å då är det ju sprut-dags...


Emma: Skulle svara dej på familjeliv, men det fukar ju inte! Hoppas det går bra på jobbet. Fredag passar mej bättre,håller ju på att anpassa in katten nu med. :)



Av Lisa - 20 maj 2008 09:17

Först nu har jag fattat det, vi är en riktig familj.

Barn, katt å hus, hur gick det till? :)


Rex har varit ute i natt, det var inte precis tanken. Han skulle va i "sitt" rum i källaren å garaget om han hittade ut själv genom luckan.

Det går även en lucka ut från garaget, men den skulle va "låst" så han inte skulle komma ut det hållet. Men icke, pappa måste ha låst upp den sist han var här, för i morse när Martin skulle hämta upp Rex var han inte där. Men han hörde honom jama utifrån. Han kom dock inte när Martin ropade. Martin gick upp å öpnnade altan-dörren då kom han. :)


Efter jag å Viggo hade varit upp vid sju, gick vi å la oss alla tre i våra sängar. Viggo på magen å Rex på kudden! :) Det är livet!


Vi fick dock inte ligga kvar så länge, för det kom en snubbe vid halv nio som skulle jaga bockar. :)

Tyvärr fanns det en å annan som satt å tuggade på ett par balkar, men det kostar i allafall inget å spruta bort dem eller hur det nu var man skulle göra. :) Får ringa försäkringsbolaget senare, eller ja, Martin får gör det...


Nu ska jag äta frukost, sen ska jag till Ica å handla salami. :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards