Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2008

Av Lisa - 3 juni 2008 17:48

Mina skattepengar har dimpt ner på kontot sådär hux flux. :)

JIPPI! :)

Underbart med lite extra klirr i kassan.

Roade mej med att skriva en lista över alla inredningsgrejer vi är i behov av. Det var en å annan pinal. :)


Karlskrona nästa. ----------------------->

Av Lisa - 3 juni 2008 14:54

Jag å Viggo har spenderat större delen av denna dag utomhus. :) Det är ganska blåsigt, men det gör inte mej något. Det ända som är lite tröttsamt är att den ända skugga vi har på tomten är på framsidan, så där befinner vi oss, till allmän beskådan. MÅSTE köpa ett parasoll...

Jag har burit ut datorn, så jag sitter fortfarande i trädgården. Härligt!


Viggo somnade precis i vagnen, skulle gissa på att han gör det i en kvart eller så. :) 


I kväll kommer äntligen Emilie å Peter å spanar. :) Har köpt fika, har verkligen inte haft varken tid eller ork att baka nått gott så...


I morron lutar det åt att vi ska på picknick i Elleholm, kan bli himla mysigt! Jag ÄLSKAR att äta utomhus. Lite jobbigt att Viggo också älskar sitt ätande, men vad fan, jag får väl asa med mej en brasse-stol å amma loss i.


Skulle vilja handla lite gottis till picknicken(kräfgtskjärtar kanske? ;)), men jag orkar inte det nu, Emilie å Peter kommer klockan sju så jag kanske hinner det senare. har som vanligt inte duschat i dag ännu... Jag måste köpa en babyvakt, det får va värt de pengarna. Om jag inte använder den kan jag ju alltid sälja den på Tradera. ;D 


På min vagn står det varningstext: lämna aldrig barnet obevakat i vagnen...?! Say what, får man inte göra det nu heller? Det gör jag ofta... Gör inte alla det? :)

Av Lisa - 3 juni 2008 10:44

I dag vaknade Viggo första gången halv sex! :) Jippi!

Hade en matning vid åtta också, men vi låg till tio. :)


Viggo har fått för sej att han kan sitta, vilket han kan om man håller upp honom. :) Men inte annars, börjar bli lite tröttsamt för han SKA sitta hela tiden, å bakåtlutad i babysittern eller uppallad med kuddar duger inte! Framåtlutat i knäet ska det va! Envis pojk det där. :)

Fick i honom lite ersättning i går kväll, men han är envis som tusan då med...


I dag ska vi bara va hemma, hoppas på att hinna duscha å tvätta lite, men de är lite smått avancerat med en pojk som vägrar ligga ner... :) 

Av Lisa - 2 juni 2008 09:16

Hade verkligen en toppen födelsedag i går. :)

Det som var skönast av allt var att jag hann undan med en massa grejer här hemma på förmiddagen.

Såklart fick jag jättefina presenter med. En trädgårdstidning inslagen i en Ica-kasse av Gustav å precis det jag hade önskat mej av Stina, ett halsband å ett linne. Så gulliga nu!

Av mamma å pappa fick jag presentkort på Hemtex, en månadssten, gummistövlar å klippning på torsdag förmiddag inklusive barnvakt. Å all maten såklart!


Jag å Viggo ska dra oss in mot stan om en stund.

Ska lämna den sista nycklen till lägenheten å gå på stan med moster Bill. Måste till Apoteket, blir troligtvis en runda inom Hemtex med å sen behöver jag en kedja till min månadssten, hade visst ingen.

Funderar på att köra inom Hemma-butiken med, för det var ingen bruksanvising till min mixer...? Det var till med en lite brochyr till varje gryta så jag tycker det verkar lite wierd...


Ha en bra dag i solen. :) 

Av Lisa - 1 juni 2008 21:33

Tack för alla toppen presenter å grattis sms! :)


Har ätit så jag håller på å spricka, inte så skönt just nu, men det får det va värt! :) Fått en massa fina presenter av syskonen å mamma å pappa.



Martin håller på å försöker mata en gall-skrikande Viggo med nappflaska. Det går sådär, han har suttat tag ett par gånger faktiskt, det är mer än vad han har gjort innan i allafall... Vi kämpar på, det måste funka... 

Men nu ska jag amma lite, kan inte kräva för mycket på en gång av den lilla stackaren... 

Av Lisa - 1 juni 2008 10:06

Det ligger världens finaste pojke å sover i en vagn på vår altan. :)

Det innebär att jag egentligen redan har fått allt jag önskat mej. En egen liten son, en egen familj.

I år behöver jag inte tänka som jag gjort det senaste åren att: nästa år, då, kanske jag har mitt barn hos mej.

Nu är han här, mer underbar å mer efterlängtad än han nånsin kommer förstå! ;D


Älskar mina pojkar, alla tre, den håriga lilla saken också!


Är han inte sötast?! ;) 

Av Lisa - 1 juni 2008 09:48

23 år...

Som jag ser det kan jag lika gärna sluta fylla år nu...

Sambo, Eget hus, Volvo, å Barn, kan man bli vuxnare än så?

Skulle va ett jobb som fattas möjligtvis, det låg jag å tänkte på i går kväll... Kunde inte komma till ro alls, men i dag ska jga försöka hålla modet uppe.

Det är trots allt min dag. :)

Men innan jag går vidare måste jag gnälla lite till, Viggo äter sådär ofta igen nu, även nattetid! :( Måtte han inse att flaskan med ersättning duger lika bra snart. För jag pallar verkligen inte mer...


Jag har öppnat Martin å Viggos presenter redan.

Fick en OBH Nordica mixer, den rosa! :) Hade jag ränkat ut, hade ju dock skrivit den svarta på önskelistan, men egentligen har jag alltid önskat mej den rosa. Sen fick jag två grytor, även dem från OBH Nordica.

Oden steel, det hade jag verkligen inte gissat. :) Har tjatat om att jag vill ha dem varje gång jag har sett reklamen för dem. Där hade han allt tänkt till min lilla man.Är väldigt nöjd!

Trots att jag har skrivit en massa önskelistor ser jag faktiskt mest fram emot maten å tårtan. :) Känner i allafall lite smak nu, om jag snyter mej innan jag äter! :)


Martin ska måla lite nu, Viggo sover i vagnen på altanen å jag tror jag ska ta mej en dusch! ;)


Ha en bra dag!


Mina pojkar...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards