Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under juni 2008

Av Lisa - 9 juni 2008 09:43

Ingenting vill sej riktigt denna morron.

Steg upp vid åtta, Viggo har nog vaknat på fel sida för det har varit nästan non-stop pyl sen dess. :(

Inte kul när man som vanligt har värsta huvudvärken. Å nu när jag äntligen hade en minut över till dricka kaffe fick jag göra om det, filtret hade såklart vikt sej! :(

Hittar inte Viggos tummenskallra heller, fattar inte var den är...? 


Har i allafall en dryg timme på oss innan vi ska va på bvc, kan ju hoppas att det besöket ger nått i dag...


Sen ska vi ju på picknick, lite blåsigt i dag, men deblir nog bra ändå. :)


Emilie; kaffe vill jag gärna ha, om man får önska. :)


Av Lisa - 8 juni 2008 21:44

Har ont i huvudet i kväll, som vanligt. Har alltid det nu för tiden. :(

Viggo har knappt ätit nått i dag om man jämnför med hur han brukar. Märkligt, sjukt jobbigt att han är så ojämn...

I morron ska vi till bvc klockan 11, sen blir det picknick med Anna, Emilie å Malte. Ska till Elleholm om jag har fattat rätt, så det blir att packa ner badkläder i allafall.


Jag har badat i dag med, härligt. Mamma å Gurri gjorde oss sällskap på Boön.

Mysigt. Martin har bränt sej en aning, å jag har också fått färg.


I kväll har vi haft besök både av Stina å Hanna å Marina.


Martin tycker jag sitter för mycket vid datorn, håller inte riktigt med... ;( 

Av Lisa - 8 juni 2008 11:06

Okej, den rubriken är väl mer passande för Bills blogg men ibland måste man ju va lite wild and crazy. :)


I dag har vi varit uppe med tuppen. Min tupp steg dock upp ca en halvtimme efter grabbarnas. :) Martin har redan hunnit sätta väv plus en massa annat i köket. Han är ganska duktig min lilla man. Nu sitter han ute i solen å pressar. Viggo sover, inne för en gångs skull, blir för vart ute känns det som, framförallt för att vi har så dåligt med skugga. 

Har blivit lovad en tur till havet i dag. Underbart värre. Blir nog Boön, där finns det  skugga till Viggo(hoppas jag i allafall) å man ligger inte på varandra. Är ju fortfarande lite folkskydd i bikini....


Vet inte om jag ska joina Martin å försöka få lite färg, har en attraktiv bonnabränna som det ser ut nu. :) kan hända att det bli för varmt för mej, men jag kan ju prova! :)


Ha en härlig dag, å njut! 

Av Lisa - 7 juni 2008 18:17

Å vad söt!


Rygg...


På sidan...


På mage...


Lite stolt nu!

Av Lisa - 7 juni 2008 17:38

Ska tydligen bli bjuden på picknick på måndag mot en mycket billig betaling, nämligen ett recept på Kräftskagen. Väldigt enkelt men ack så gott. :)


Blanda majonäs(ett par dl, beroende på hur många man gör till, men majonäsen utgör själva "stommen") med hackad dill, hackad rödlök, citron eller lime-juice(nån droppe, alternativt skal från samma frukter om man vill undvika att den blir rinnig. :)). Krydda med örtsalt å peppar (inte så mycket peppar, vitpeppar brukar va bäst). Sist rörs grovhackade kräftskjärtar i.

Klart!


Detta är gott som tilltugg till det mesta, från början var det ett tillbehör till en Västerbottepaj, som framför allt var tänkt som en rätt på Kräftskivan. Numera har vi till å med det på julbordet. :) 

Av Lisa - 7 juni 2008 16:11

Jaha, då var det dags att blogga lite.

Har inte alls känt för att sitta vid datorn i dag, har väl inte precis haft tid heller... Bara 86 besökare i går, så det är väl knappt lönt att skriva ens. :)


Kom precis hem från Långasjön.

Vi körde upp en liten runda för att ta ett dopp, dvs att jag badade å pojkarna satt på stranden. :) Det var faktiskt kallare än var det var i Elleholm så Viggo fick nöja sej med att ha badat sin lilla pool på förmiddagen. 


Ska kanske till B-måla nu på eftermiddagen, är i valet å kvalet, skönt å va hemma med...

Är ju fotboll i kväll med, måste man ju slänga ett öga eller två på. :)  Kan bli lite spännande... 


Har inte rört en kartong i dag, men de springer inte i från mej heller precis. Det kommer väl tid för det också...



Av Lisa - 6 juni 2008 21:09

Var inte så varmt alls vid havet, speciellt inte i skuggan. Det blev inget bad för varken mej eller Viggo. En liten firre fick pojkarna bara...


Vi har haft mamma å pappa å gurri på spontan-middag nu i kväll. :) Mycket trevligt, å gott med. :)


Pappa gjorde ett försöka att mata Viggo, men han vägrar., trots det desperata försöket att köpa en annan sorts ersättning.

Har en ny idé, tvivlar nämligen på att Viggo verkligen är sådär super-hungrig varannan timme. Han kanske bara tycker det är mysigt att amma. För nu blev han sur å skrek å hade sej när vi försökte ge honom flaskan. När jag kapitulerade somnade han nästan direkt vid bröstet. Hur hungrig är man då?

Tänker därför prova att ge ersättning på morrokvisten, när det har gått mer timmar sen han sist åt, då han verkligen är hungrig å se om han tar flaskan då...

Angående nattätandet så vet jag att han egentligen inte "behöver" äta varje gång. Men jag har inte hjärta att låta honom pyla... Inte just nu i allafall, läste dock nånstans att det inte skadar dem om man "vänjer bort" nattätning... Vad säger ni..?


I morron ska jag packa upp lite grejer hade jag tänkt eller ja, packa om. Julsakerna ligger i kartonger som luktar riktigt illa, tänker flytta dem till plastbackar i stället. Får väl försöka inventera vad det är resten av de ouppackade kartongerna med...


Viggo sover i soffan jämte mej, å Martin kollar tv. Som det brukar va med andra ord. :)






Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards