Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 13 juli 2008

Vecka 29.

Av Lisa - 13 juli 2008 21:47

Ja, nu är den äntligen här, veckan vi har väntat på.

Förvisso tror jag att alla ni andra har längtat efter Östersjöfestivalen

medans jag har räknat ner av helt andra orsaker. Nämnligen efter att få ha min Martin hemma hos oss i tre veckor, lite klent tycker jag dock att det är med tre ynka veckor. Men samtidigt funkar det bäst så för oss just nu. 

Det ska i vilket fall som helst bli underbart att va tillsammans hela familjen hela dagarna. :) Festivalen kan jag för övrigt vara utan, för mycket folk å för mycket fylla..! Men som jag har sagt inna, så ska jag ändå in till stan för att kolla(eller kanske lyssna? :)) på Uggla. :)


Har lite smått å gott inplanerat. Vi ska till Ikea, igen(gör inte mej nått, älskar Ikea :)), sen ska vi till Stugan också. Övrig tid går nog åt till renovering å annat med huset, fast om vädret tillåter ska jag nog kunna locka ut Martin nån dag till havet eller på nån annan utflykt. :)

Är lite sugen på att ta en Skånerunda; Stenshuvud å Höganäs. Men vi får se som sagt.


I dag har vi haft fullt upp. Fick egentligen sovmorron, men jag kunde som vanligt inte somna om. Så jag smsade Martin som hade lagt Viggo i vagnen å gått ut, sen cyklade jag i fatt dem. :) Utanför Ica hamnade vi mitt i ett drama. En kvinna hade blivit biten av en hund. :( Stackars hund säger jag bara, hua!


Sen har Martin å Gurri lastat en massa på släp, det blev en hel del med tanke på att garaget var överfullt med skit alla redan å att vi har röjjt loss bland buskarna i trädgården. Martin å Buffi ska till tippen i gryningen i morron å slänga.


Vi har även besökt Ljus å Miljö, där fanns en hel del jag hade kunnat köpa. Blev förälskad i en lampskärm till sovrummet, turkos med brunt mönster, kan det passa bättre? Jag vet att jag redan har köpt en, men det kan inte hjälpas. :) De hade även sånna där poppis runda-metall-blomlådor som alla har. Jag har sagt att jag inte vill ha sånna just därför, men har ångrat mej. Hade varit snyggt att ha en(eller två :)) mindre på garag-väggen å två under vardagsrummsfönstren, men ja, de är ju inte precis billga. :(

Köpte inte ett dyft, har ju fortfarande inget fungerande Visa-kort, men det kan hända att det blir fler vädor dit. :)


Viggo somnade smidigt i kväll, tog inte så lång tid å klockan nio sov han å har inte vaknat igen. :) 

Samma sak i går, hoppas att  han har fått in nån rutin nu. :)

Älskar den lilla pojken så mycket. :)


Följande dialog utspelar sej så gott som vaje kväll när vi sitter i soffan pustar:

Jag: Det ligger världens finaste pojke där inne å sover. <3

Martin: Ja, det måste va världens sötaste barn.

En stund senare:

Martin: Vi måste ju ha världens sötaste pojk?! 

Jag: Ja, han är underbar.

 Sen fortsätter det ungefär likadant fram å tillbaka ett par varv innan vi nöjer oss å konstaterar att vi älskar honom (å eventullet varandra?! :))

Nån som känner igen sej?! :)


Nu är det en runda på familjeliv å sen webbisar som gäller innan sängen kallar... :)  

 
 
Frida

Frida

13 juli 2008 22:29

NI har en grymt söt son :)
Oja, det ska bli så skönt med denna flytten, Moa ska börja lite hos dagmamma med troligen, hon hittar nog nån att leka med tror jag :)

Säkrare att låta barnen växa upp där än i detta getto där vi bor nu.
Ta hand om er :)

Kram Kram

http://mammafrida.bloggagratis.se

 
Ingen bild

jajja

13 juli 2008 22:35

he he ja :) jag säger det minst en gång per dag :) Man tittar sådär kärleksfullt på varandra då och tänker: Detta har vi gjort bra! :) Det är helt otrolig vad vi kan egentligen, skapa något sånt underbart! :)

 
Ingen bild

Sofie

13 juli 2008 22:47

samma dialog utspelar sig här oxå minst tre ggr varje dag... man är nog lite "patetisk" som förälder... fatta att jag med älskar de balkonglådorna! dock inte prislapparna... finns ju skirsnygga stående krukor oxå! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards