Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 8 augusti 2008

Av Lisa - 8 augusti 2008 11:28

Rex var precis inne å vände med en stort fågel i munnen...

Klarade mota ut honom, utan att han släppte den.

Hopplös ju. :) 

Av Lisa - 8 augusti 2008 11:15

Jag har en såndär form med löstagbar botten ni vet(kallas tydligen spring-form i fackuttryck. :)). Det konstiga är att själva stommen på min form är från IKEA medans bottnen är fårn Hackman. Hur har det gått till...?


Nu till den riktiga frågan.

Viggo vägrar såklart dricka ur flaska(förvånad någon? :))

Har provat med olika modeller å försökt sticka i mellan lite med liten vatten när han ammar å är i "sugtagen" men icke...

Har köp en mugg(en väldig avancerad å dyr variant, kan ha blivit lurad, men vad gör man inte?! :)) men pipen på den har ett vädligt snabbt flöde, å han är ju inte precis van vid det.

Nån som har nån idé om hur jag ska gå till väga...?

Försöker erbjuda flaskan titt som tätt under dagarna....

Kan man göra nått annat? 


Av Lisa - 8 augusti 2008 10:38

I dag är det då den magiska dagen 8/8 2008.

För många innebär det säkert bröllop, men jag själv, jag ser fram i mot OS som invigs i dag, klockan fjorton, svensk tid.


På tal om bröllop så är jag sjukt sugen på att gifta mej just nu. Planerar i huvudet jämt känns det som. Det ska bli av, men inte snart nog känns det som... :)


Viggo sover, jag låg jämte honom en stund, men gav upp. Hade ändå längtat efter att få krypa ner igen sen jag steg upp. Ändå kunde jag inte somna, märkligt. Detta får bli min nya dator-tid i stället. :)


Har slängt i en maskin tvätt med. Badrummsmattan å babysitter-överdraget får sej en omgång. Ska koka lite blomkål till Viggo med tänkte jag. :) Morötter med kanske. Tur att man är envis säger jag bara, med tanke på hur bestämd han är den lilla mannen. :) Jag fattar inte att han kan veta vad han inte gillar, när han aldrig har ätit förut...? :) Men som sagt, han äter ju banangröt så det finns hopp om det hela.


Är lite sugen på att köra till Jysk, vill kolla lite korgar(till dunsockar å andra varm fotdon att ha här ner, det är lite väl klat om fossingarna, även en stor till extra filtar å kuddar) å nya plädar till sovrummet. Vi får se hur jag gör med det.


Måste ringa mamma å pappa, hörde inte av dem alls i går(tro det eller ej?).

SKa höra lite om morfars kalas i morron. Han fyller 80, mormor har köpt en cykel till honom. EN cykel i 80-års presen, det är inte fy skam det inte. :) 

I morron kväll ska vi tjuvstarta kräftskivesäsongen med Håkan å barnen. I mien om det är väder, annars hos oss eller i B-måla. Ska göra en liten Västerbottenpaj(med kräftskagen,såklart) å marinerade räkor till Martin. :)

Hoppas jag hinner både det å handla i morron förmiddag, känner inte för mat-handling i dag nämligen.


Martin kommer bara hem å vänder i dag. Han ska köra lite efter fem igen. Ska ju spela match. Funderar på va vi ska äta...? Trist med sån stress på fredag...


Nej, nu kallar mina sysslor. Hej på er! 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards