Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 10 augusti 2008

Av Lisa - 10 augusti 2008 21:22

I dag har vädret verkligen varit höstigt. Grått å rått...

Annars är jag egentligen ett stort höst-fan, det är då chansen kommer att verkligen börja på nytt eller börja om. Hösten motiverar mej helt enkelt.


På tal om nya tag å motivation har jag vägt mej i dag. Vågen visar fortfarande 8 kilo plus mot den vikt jag skrev in mej hos barnmorskan. :( Visst jag gick upp tjugotre, men att fortfarande ha åtta kilo extra efter nästan sex månader hade jag inte tänkt mej! 

Förra söndagen bestämde jag mej för att börja ta tag i min vikt lite smått. Steg ett innebar att sluta dricka läsk(inte för att jag har druckit det mer än på helgen..). Det har gått bra,så nu forsätter jag, sakta med ett steg i taget. Denna veckan åker kakor å vitt bröd. Hoppas det funkar lika smidigt. Jag har fått nog av att inte ha något att ta på mej å känna mej allmänt dassig!


I går tog vi fram sittdelen till Viggos vagn. Han är för lång för den andra så jag hoppas att det ska funka. Den nya är jättefin(turkos) men jag måste sörja den gamla ett tag, den är så fin.

Kan inte fatta att min lilla kille är så stor, sittvagn?! Jisses...


Trist att helgen gick så fort, måndag i morron igen...

Tänker ägna så mycket av förmiddagen som möjligt framför tvn. Har ju inte precis samma förutsättingar detta OS:et. Men min kära lillebror ser allt å håller mej uppdaterad.  <3 --------------> Gurri

 Första medaljen i dag, heeeja Sverige...


Det var allt för mej i dag, nu blir det bädden... :) 



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards