Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 13 augusti 2008

Av Lisa - 13 augusti 2008 21:31

... så hade vi ovälkommen gäst i köket under matlagningen tidigare i kväll.

En gigantisk gräshoppa!

Den var verkligen enorm, todde inte ens att det fanns så stora insekter i Sverige!


Viggo har blivit riktigt duktig på att äta på sistone. Äter banangröt på förmiddagen å en liten smak av nått annat på eftermiddagen.

Men det är verkligen inte allt som går hem. Hittills är banangröt, majs å katrinplommon det som faller den lille killen bäst i smaken. Majskrokar var med populärt. Blomkål var han ganska likgiltig inför, men han ska få det ett par dar till(har mjölkat lite så det kanske går bättre nu). Ska prova morötter här näst tänkte jag.


Vilket plock å donande det är med allt alltså.

Det tror man inte innan man får barn.I allafall trodde inte jag de.

Det är mycket som är svårare än jag trott å lika mycket som är lättare, men framför allt är livet som mamma otroligt mycket roligare än vad jag kunnat ana. :)

Älskar min underbara son så mycket! <3

Såklart älskar jag hans pappa, min Martin också. Som i detta nu kommer innanför dörren efter att ha skjutsat hem Stina, så jag slapp det. :) 

Av Lisa - 13 augusti 2008 21:21

Ta babysimmet som exempel.

För Viggo skull ska jag inte mindre än vid åtta tillfällen duscha med andra, dvs tampas med en riktig fobi, visa mej naken bland folk... :/

Som inte det vore nog kommer jag även bli tuvungen att i klä mej badkläder på en betydligt mer offentlig plats än en skärgårdsö.

Nån mer med bristningar å för breda höfter bör det dock finnas bald de andra deltagarna, om inte alla har tokbantat eller adopterat.

Men ändå, jag är inte bekväm med min kropp alls. 

Som sagt man gör det mesta, om inte allt för sina små..

Måtte Viggo gilla att simma! :) 

 

Av Lisa - 13 augusti 2008 20:21

Här är jag. :)

Lite glest med inlägg sen i går, hann inte i går kväll. :/

Vet inte vad jag gjorde o stället, men ändå... 


Bvc gick bra, balv bara irriterad på när sköterskorna går igenom väntrummet utan att hälsa... Tycker det känns väldigt avigt. :(

Viggo vägde 7910 g å var 70 cm lång, å snart skulle föräldrargruppen starta med.


I dag har vi hängt med Bill hela dagen. Sen har mormor å morfar varit här å kollat på huset å ätit lite hallonpaj. Så ja, jag har syndat, redan... :/

Borde promenerat en lååång runda i dag, men det är ju OS så vi har skräpat en massa i soffan...


Sen har Bill lagat middag. Hotta biffar å potatis i ugnen å sallad med allt i. :)

När hon gjorde dressingen upptäckte jag att det hade gått åt väldigt mycket vitvinsvinäger, nått jag aldrig använder(?!) Uppenbarligen är Bill här ofta å gör sallad. :)


I morron ska jag, Stina å Viggo till Falkvik(äntligen!) ska bli så spännande att se huset å hur mycket barnen har växt. :)




Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards