Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Lisa - 14 augusti 2008 20:47

Stina å jag planerade att gå upp till föräldrarna i kväll, men det var mer än regnet som stoppade oss!

Martin hade kört i väg med vagnen i bilen, där befann sej även Viggos napp. Har inte blivit färdig till att köpa nya heller, men tack å lov har jag inte heller slängt den gamla! Puh!!!


Mamma kom hit i stället å hann roa Viggo en stund innan han slocknade. Hon hade även en present från morfar, en cykelhjälm. :) Så snart är det dags för oss att ge oss ut på vägarna. :)


Viggo har ammat rekord lite i dag. Klockan nio i morse å sen inte förrän klockan ett å sen vid halv sex!!! :) Det finns hopp. :)

Sen åt han innan han skulle sova med. Om jag har otur ska han väl ta igen det hela i natt, men det hoppas vi inte... 

Tack å lov har han bajsat i dag, två gånger till å med så magen borde inte hålla oss vakna i natt i allafall... :)


Dagen har spenderats i Mange, Jajja, Thea å Lokes hus i Falkvik. Super fint hus å en himla mysig dag. Har ätit goda baguetter å kladdkaka, med hallon å grädde(såklart det!). :)

Borde verkligen träffas oftare tycker jag! *blink, blink* Tyvärr hann jag inte kela så mycket med Loke som jag egentligen hade velat. Men som sagt, vi ska väl ses snart igen! Thea är grym med. :) Å hon bara älskar Viggo.

 

Tack för i dag Jajja! :)


I morron ska vi med ha playdate, ska träffa Hanna å girlsen. Förhoppningsvis är det väder för en promenad då i allafall. Kaffe bör också hinnas med. :)

Hanna, du behöver inte känna att ni behvöer bjuda på nått, bara för att jag är lite överdriven å bakar. :) 



I dag började en mysig idé formas i mitt huvud. Tänk om jag skulle anordna ett litet halvårs kalas för Viggo, i all enkelhet. Bjuda hans "kompisar" å fika med deras mammor. Kul hade det varit, huset fullt med småttingar...Blir lite tajt att planera å bjuda in alla(eller ja, är det så många...?) med så kort varsel. Han "fyller" ju nästa lördag så...

Men det hade varit kul i allafall....


På tal om kalas har Viggo blivit bjuden på ett betydligt högtidligare kalas, Malva fyller 1!!! Har en lite små kul idé på en present i allafall, men det är ganska svårt att komma på nått bra tycker jag....



I dag blev jag lite Ikea -sugen i dag, men när ska det finnas tid till det tros...?

Inte denna helgen i allafall...


Nu ska jag ta mej en macka...


Grattis Marina! :)

Av Lisa - 14 augusti 2008 10:38

Här sitter jag, helt klar å redo att köra till Sölvesborg. Hade siktat in mej på att köra vid elva, men den planen klarar vi nog inte hålla. Viggo somnade vid kvart över tio, så han bör sova till efter elva. :S

Försökte ge honom sin förmiddags-gröt innan, men nej, han var för trött. Vi tar maten med oss i stället. :)


Ska dricka upp mitt kaffe sen ska jag packa in det sista i bilen. Vagnen å stolen tänkte jag ta med mej. :) 

Kom på för sent i går att Stina kunde ju tagit vår bil hem själv. Å kört å hämtat oss här i dag. Hade varit betydligt smidigare, men ja, kom på det för sent som sagt...


Det är väldigt ruggit ute i dag, det ser i allafall kallt ut, har inte varit ute å känt själv så... Får väl se, vill gärna gå en runda i kväll...

Känner mej ganska seg. Dels beroende på vädret, men också pga av grov sömnbrist. Viggo har varit vaken jättemycket i natt, det hjälpte inte ens att han fick sova hos oss. Har troligt varit magen som spökat, inget bajs ännu, stackaren. Han behöver ju med få sova på nätterna. Hoppas magen har vant sej vi mat snart. Så skönt att han gapar nu i allafall, å han verkar till å med äta sej lite mätt. Är inte alls lika intresserad av att amma, dagtid i allafall. Är uppe i tre gånger per natt igen nu... :/

Känner knappt igen mej själv när jag kolla i speglen, har enorma svarta ringar runt ögonen, ser ut som jag har åldrats 25 år, minst. :/ 


Måste kommenterat OS med, säger bara; det är ju faaaan att de inte kan gå ett enda OS utan dommarskandaler! Det borde ju finnas andra dommare som håller måttet! 


Nej, back to work! :) 


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards