Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Alla inlägg under augusti 2008

Av Lisa - 19 augusti 2008 13:06

Faaan vad slapp jag är, inte nån ordning på nått just nu...

Får inte mycket alls å gjort på dagarna, mer än att ta hand å leka med Viggo då vill säga. Vi håller mest till nere i vår bunker, gillestugan. :)

Kan inte hjälpa det, men jag är helt såld, sport, å då framför allt vid sommar-OS är bara så min grej... Nu ska jag heja på Holm. :)


I dag har vi i allafall varit ute å gått en runda, man måste ju lufta sej i mellan åt. :) Viggo somnade å sover fortfarande.

Han har börjat sova lite mitt på dagen med, så nu har han tre tillfällen som är någorlunda säkra. Bar å veta tycker jag. När han vaknar är det food som gäller, majs står på menyn. :)


Viggo var så söt innan. Satte på hans skiva(som vi lyssnade på jämt innan) har inte lyssnat på musik pålänge, skivan har varit lite på vift i flyttstöket.

I allafall satte vi på skiva, Viggo blev helt parlyserad å satt under mer en halva låtlistan å tittade sej omkring för att lokalisera, vem eller vad som lät. :) Så gullig!


I kväll ska vi handla i allafall, så det blir lite ordning. Och äta riktig middag. Har tagit upp kykling. I går var det sämre på den fronten. Vi intog en lyxmiddag bestående av en varsin torr baguett med vindruvor å ananas till. Som pricken över i:et drack vi kranvatten... :S Som sagt, slapp var ordet... 



Av Lisa - 18 augusti 2008 21:52

I dag harvi äntligen köpt egna majskrokar till Viggo. Han älskar dem, sträcker bägge sina små händer efter dem å gapar så fort de kommit inom hans synfält! :) Så underbar!

Av Lisa - 18 augusti 2008 21:23

Allt har gått fint i kväll. :)

Viggo hade somnat när jag kom hem å som sagt allt har gått bra.

Partyt var som de brukar, en överförtjust säljare, som älskar alla produkter, å en gäst som ville synas å framför allt höras i mesta möjliga mån. Som det brukar va alltså...

Köpte inget alls faktiskt, inte för att jag inte tror på det hela, det gör jag verkligen, men jag kände liksom inte för det...

Det var i allafall himla trevligt att träffa Emma en snabbis. :)  


Nu sitter jag å skräpar, ganska skönt att komma hem. :)


I morron har vi inget planerat, det blir väl en hel del OS...


Tack alla som sagt grattis. :)


Gonatt! 

Av Lisa - 18 augusti 2008 10:07

En aningens dålig kvalite, har filmat med mobilen. Men man hör i alla fall när han skrattar. :)

Av Lisa - 18 augusti 2008 09:26

.. är det väl lika bra att poängtera att jag är inte nervös över att lämna Viggo med sin pappa. Jag är nervös för att jag av naturliga( å enligt mej inte alls osunda) orsaker dvs. ammning, inte har lämnat honom så länge, eller vid den tiden, som han brukar äta på!

Jag har varit i från Viggo tidgare, men jag har sagt det innan å säger det igen: jag tror inte på att lämna bort små barn för tidigt, det känns inte rätt för mej!

Det är min åsikt, men alla gör förståss som de vill å känner är rätt...

Jag hör inte så mycket hackande på de som har barnvakt avigt å rätt som på mej som vill ta hand om mitt barn själv, eller ja, inte själv, såklart tillsammans med hans pappa.

Nu lämnas han såklart inte bort i kväll utan slipper mej lite bara. :)

Detta är som sagt vad jag tycker, har säkert lyckats reta nån(som vanligt) men vad ska jag säga...? Min blogg, eller hur?



Rex har åkt på stryk igen, han har ett stort rivsår i ansiktet, inte speciellt djup dock. Han verkar inte ha ont heller... Skönt! :)


Nu blir det refill på kaffet, å sen ska jag ringa Billen. :)

Av Lisa - 18 augusti 2008 09:12

Upptäckte precis att jag har namnsdag i dag, Ellen. :)


Nu har jag betalt babysimmet, behöver dock inte punga ut med hela summan själv. Viggos farfar sponsrar med en femhundring. :)

Å vad det är tradigt att ha så ynkligt med pengar, kanske ska ta sex dagar ändå...? Kluven där vill jag lova...


Nej, nu ska jag duscha. Caio! 

Av Lisa - 18 augusti 2008 08:28

Jaha, då kan man inte sutta här å skräpa framför onödiga sporter.

Vi siktar in oss på att kolla vid ett i stället, tror friidrotten börjar då.

Ska nog köra in till stan.

Viggo har under tiden han haft shorts växt ur alla sina långbyxor, det är rentav lite kris på den fronten.

Dessutom verkar Bill va sugen på att bjuda på lunch, å det låter ju inte helt fel..? :) 


Partyt i kväll är klockan sju, är lite nervös ännu... :) Men det ska bli kul... :)


Viggo hade magknip mellan halv fem å halv sex i morse. Han hade så ont så han skrek. :( Stackaren, å då hade han ädå bajsat i går kväll...

 Ja, ja alltid är det nått... :S


Nu ska jag kela med min pojk...! :) 


Av Lisa - 17 augusti 2008 21:13

Såhär söt var Viggo i sina röda brallor. :)



Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards