Lisoballs blogg! - En ärlig verklighet-Ett vanligt liv!

Direktlänk till inlägg 1 september 2008

Höst.

Av Lisa - 1 september 2008 10:42

Ja, i dag börjar väl hösten officiellt?

Väder håller förväntningarna uppe i alla fall, ruggit som sej bör.


Viggo stackaren är genom förkyld. :( Han är dock inte speciellt gnällig, utan sitt gamla vanliga jag. :) Natten har med funkat hyfsat, lite snörvel å pyl, men inga maraton-skrik. Skönt för allihopa.

Martin har säkert varit upp mer än mej i natt faktiskt, jag har varit helt borta, trots min extra sömn i går. Var kanske pga. städningen... Å jag frös med..? Hoppas inte jag med ska bli sjuk...

En stor fördel vi har denna gången Viggo är sjuk är att han inte behöver amma för att bli mätt. Han har ätit gröt tidigare än vanligt i dag å inte ammat sen tio över sex. 

Så länge han är tillräckligt pigg för att sitta uppe är det ju å föreda så slipper han bli frustrerad av att inte få luft när han suttar.

Samtidigt oroar det mej lite, tänk om han inte får i sej allt han behöver utan amningen..?


Sitter å slappar framför tv:n, kollar på Little Miracles på TV4 Fakta å snyftar loss. Ah vad blödig man är alltså. :)

Har alltid varit en lipsill, men sen jag fick Viggo har det eskalerat duktigt, speciellt när det handlar om barn...


Lite ångerst har jag också, har redan innan månaden börjat gjort av med för mycket pengar känns det som. Först Jysk å sen gick det fyrahundra till medlemsavgiften på friskis å svettis. Men, men, det ska nog lösa sej, fast som sagt, lite ångerst framkallande är det allt...

Hade verkligen behövt en bra(=dyr) sportbh nu när jag äntligen ska ta tag i träningen, fast jag lär få vänta till nästa månad... Ja, ja... Så ligger det till för tillfället...


På tal om pengar måste jag kommentera det nya förslaget(?!) att föräldrarförsäkringen skulle delas rakt av för att det är bättre för barnen, bla, bla, bla. På vilket sätt är det bra för ett barn å en familj att ekonomiskt gå på knäna?! Det hade vi fått göra om Martin skulle tvingas va hemma nu. Det handlar såklart inte om att han inte vill(kan hända att jag inte skulle vilja , ha ha...:)) utan bara om pengar! De tjatar om att svenska kvinnor förder barn senare i livet, å att dela lika på föräldarförsäkringen kommer definitivt inte sänka åldrarna så som arbetsmarknaden ser ut!!! Det är vad jag anser om det i allafall!!!


Jag saknar Bill, å det dröjer ända til helgen innan hon kommer hem. Tänk om hon skulle spread her wings å flytta från stan i framtiden?! Hemska tanke...


I dag ska Martin sätta väven i Viggos rum, det går framåt. :) Så kul, ska bli så mysigt att äntligen inreda där sen... :)  Visst, det är fönster som ska målas å gadrober med, men snart så...


Längtar redan efter Martin i dag, hade varit mysigt att bara va hemma å ta det lungt allihopa.

Det är vad vi ska göra i dag i allafall, har lite dåligt samvete för att jag inte hade så mycket tid med Viggo i går, städade ju å en massa annat...


Nej, nu var det färdig svammlat..

Hej på er!

 
 
Frida

Frida

1 september 2008 14:54

Hoppas verkligen inte att det nya förslaget angående dagarna går igenom! Var det värsta jag hört, dagarna delar man bäst upp mellan sig!

Vad söta ni var på cykeln :) Skulle med vilja cykla med Oliver då han blir lite större, men kan knappt cykla och än mindre med en stol där bak :(

http://www.mammafrida.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Betty07

2 september 2008 15:52

Nä det hoppas jag verkligen att det inte går igenom, skulle aldrig fungera! Jag vill ju vara hemma, men visst Linus tjänar ju mer också! Men ´hur skulle det vara för de familjer där bara den ena jobbar, det finns ju faktiskt många som är arbetslösa! åååå Så arg på hur de tänker ibland!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 5 april 2016 19:39


Plötsligt händer det! Lisoballs blogg har bytt portal.   Nya bloggen hittar ni   HÄR     Välkomna! :D     ...

Av Lisa - 5 april 2016 19:18

4402627159

Av Lisa - 5 april 2016 19:01


Nu har jag hittat min vårjacka.       Skitsnygg å passa till mina skor! :D ( å alla mina andra kläder å blir alltså billigare i längden. :P)   adlink ...

Av Lisa - 5 april 2016 16:28


Hur skönt är det inte i dag då? :D Jag har bockat av lite måsten på min lista i dag. Hade cellprov bokat sen innan(jippi eller hur? :P) å tog i samma veva äntligen tag i ett få mina äckliga utslag tittade på av en läkare. Nu tittade han väl upp fr...

Av Lisa - 5 april 2016 15:54


Lisoballs blogg finns numera som egen sida på Facebook. Gilla gärna.   I I I v     Tanken är att alla nya inlägg ska publiceras där så att ni som frivilligt vill följa bloggen kan göra det medan övriga fb-vänner ska slippa bombas m...


Kolla gärna in till mej på lisoball.se där denna blogg ligger numera!

GILLA PÅ FACEBOOK

 

Matbloggstoppen

 

Mina pojkar.

   

Min älskade man.

       Min Martin.   

Mina älskade barn.

Leo 

 

Viggo 

 

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Kategorier

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards